profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kas ir talantīgais Kaupinens, kurš ar Rally2 auto noslēdzošajā posmā pārspēja Rovanperu

Go4speed 02.02.2025 - 23:55 Kas ir talantīgais Kaupinens, kurš ar Rally2 auto noslēdzošajā posmā pārspēja Rovanperu
Foto: www.facebook.com/rautiomotorsport

Pēc aizvadītā Lapzemes rallija viens no apspriestākajiem vārdiem ir 18 gadus vecais Tuka Kaupinens, kurš tikai savā ceturtajā rallijā ar Rally2 auto izcīnīja savu pirmo uzvaru Somijas rallija čempionātā. Pateicoties uzvarai Lapzemes rallijā, viņš kļuvis par jaunāko pilotu, kuram izdevies izcīnīt uzvaru šajā rallijā. Jāpiebilst, ka talantīgais soms tikai divos no 13 posmiem nefinišēja Top 3. 215,17 kilometrus garo distanci Kaupinens veica ar vidējo ātrumu 115 km/h.

Pirms noslēdzošā 32 kilometrus garā posma līderis bija Rovanpera, kuram 19,8 sekundes zaudēja Kaupinens. Taču noslēdzošajā posmā, kas notika tumsā, spēcīgi sniga. Lai arī Kaupinens posmā finišēja trešais, Rovanpera posma uzvarētājam zaudēja 39,9 sekundes, kas viņam maksāja arī pirmo vietu absolūti.


Foto: www.facebook.com/rautiomotorsport

''Žēl, ka noslēdzošajā posmā tik daudz sniga. Mēs šeit neko nevarējām darīt. Mēs braucām lēni, un tāpat bija bīstamas situācijas. Šādos apstākļos radzēm ir liela nozīme, tāpēc brīžiem bija sajūta, it kā brauktu ar vasaras riepām,''Kalle Rovanpera.

Lai arī Rovanpera brauca ar Rally1 auto, kam ir par 100 Zs vairāk nekā Rally2, kā arī ir labāka aerodinamika, tieši radzes bija izšķirošais faktors. Kamēr Kaupinens un pārējie startēja ar 9mm radzēm, Kalle izmantoja Zviedrijas WRC paredzētās Hankook riepas ar 7mm garām radzēm, kas lielajā sniegā nespēja dot priekšrocības.

''Mērķis tika sasniegts. Mums gāja jautri, kā arī bija daudz smieklu. Labi, mēs neuzvarējām, bet Kaupinens aizvadīja lielisku ralliju. Esmu ārkārtīgi lepns par viņu. Esmu pārliecināts, ka tas viņam dos papildus stimulu. Tas ir lieliski,'' tā bijušais WRC pilots Esapeka Lapi, kurš Kaupinenam zaudēja 38 sekundes.


Foto: facebook.com/ttkracing

Kas īsti ir Tuka Kaupinens? Savu rallija karjeru viņš sāka 2021.gadā. 2022.gadā Tuka kopā piedalījās 28 dažādās sacensībās, startējot ar ''Honda Civic EP2'' un ''Ford Fiesta 1.6 Mk6''. 2023.gadā viņš kļuva par SM4 klases čempionu, bet pērn Kaupinens par čempionu kļuva SM3 klasē. 


Foto: facebook.com/ttkracing

Pateicoties savam lieliskajam sniegumam, jaunais soms 2024.gadā ar ''Škoda Fabia RS Rally2'' debitēja Somijas WRC, kur WRC2 klasē tika izcīnīta 13.vieta. Lai arī daudzi, kuri seko līdzi šī braucēja gaitām, paredzēja, ka agri vai vēlu viņš debitēs WRC, daudziem par pārsteigumu bija tas, cik ātri viņš to spēja izdarīt.


Foto: facebook.com/ttkracing

Šosezon viņš startē ar ''Toyota GR Yaris Rally2'', kur sezonas pirmajā posmā viņš izcīnīja 2.vietu, bet tagad Lapzemē – pirmo. Tas viņam šobrīd ļauj būt par Somijas rallija čempionāta līderi.

Kā pērn rakstīja DirtFish, tad Kaupinena vārds Somijas rallija aprindās jau pērn bija sācis izplatīties kā ugunsgrēks. Kristians Sohlbergs, kādreizējais Mitsubishi WRC rūpnīcas pilots un tagad pilnas slodzes braucēju treneris, zina, kā izskatās talants. Viņš ir strādājis ar Sami Pajari jau kopš viņa pirmajiem startiem rallijsprinta sacensībās ar ''Opel Astra''.


Foto: Meritapix

''Man bija daudz kontaktu ar viņa vecākiem. Kad viņi mani lūdza, lai es trenēju viņu, Tukam bija tikai septiņi gadi. Es teicu, nē, piezvaniet man vēlreiz, kad viņam būs 13 vai 14 gadi,'' atminas Kristians Sohlbergs. Kad Kristians pirmo reizi apsēdās viņam blakus, Sohlbergs uzreiz saprata, ka Somijai ir vēl viens potenciāls WRC talants. ''Jau no pirmā brauciena, ko ar viņu aizvadīju ar ''Fiesta R2'', bija vienkārši pārsteidzoši redzēt, kā viņš brauc, kāds dabisks talants viņš ir. Pats iespaidīgākais bija viņa vecums. Toreiz viņam bija tikai 13 gadi.''


Foto: facebook.com/ttkracing

''Mani ļoti pārsteidza tas, ka viņš nemitīgi domāja par savu braukšanas līniju, trajektoriju, par to, kā viņš var sasniegt labāko līniju un lielāko ātrumu pat, ja ceļš ir nedaudz nelīdzens vai ar slidenu granti. Viņš pielāgoja savas braukšanas līnijas un veidu, kā ātri izbraukt līkumus, atbilstoši tam, kas, viņaprāt, bija ātrākais veids, kā izbraukt no līkuma, lai uzņemtu lielāku ātrumu. Viņa prasme braukšanas laikā analizēt bija kaut kas tāds, kas mani patiešām pārsteidza. Tas nav bieži sastopams. Līdzīga sajūta man bija arī ar Sami, viņš ir diezgan līdzīgs braucējs Tukam, jo arī viņš visu analizē. Viņš man ļoti atgādina to laiku, kad es strādāju ar Sami, kad viņam bija 15 gadi.''


Foto: facebook.com/ttkracing

Sohlbergs piebilda, ka lielas pūles jaunā sportista trenēšanā ieguldīja viņa tēvs, kuram esot bijuši privāti lauku ceļi un ezers pagalmā, kam aizsalstot, Tuka varēja slīpēt savas prasmes. 


Foto: facebook.com/ttkracing

''Viņa tēvs ir izdarījis ļoti labi to, ka Tuka ir braucis daudz un ar dažādiem automobiļiem. Tas nebija tikai R2, tas bija arī V1600 auto, tāpat viņš brauca ar kroskartiem. Viņš ieguva praksi savā saimniecībā. Domāju, ka viņš pamatā brauca katru dienu kopā ar māsu un dažreiz arī ar tēvu. Viņi vienkārši trenējās, veica stenogrammas treniņus savā saimniecībā.''


Foto: facebook.com/ttkracing

''Viņiem ir ceļš, pa kuru viņi varēja braukt. Es tur nekad neesmu bijis, bet esmu redzējis video, tāpēc viņa tēvs patiešām ir pielicis pūles, lai Tuka varētu braukt, kad viņš vēlas. Domāju, ka viņš to ir darījis tāpat, kā Hari Rovanpera ar Kalli. Kalle varēja braukt katru dienu, bet, ja Kalle negribēja braukt, viņš nebrauca. Un tas ir vienīgais veids, kā to izdarīt.''


Foto: facebook.com/ttkracing


Foto: facebook.com/ttkracing

Nākamais starts jaunajam un talantīgajam sportistam paredzēts Zviedrijas WRC.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png