Foto: No ekipāžas privātā arhīva
Jau piektdien ar pirmajiem trim ātrumposmiem Igaunijā startēs Sāremā rallijs, kurā uz starta izies vairākas latviešu ekipāžas - Emīls Blūms/Didzis Eglītis (Hyundai i20 Proto), Kalvis Blūms/Raimonds Zeiļuks (Mitsubishi Lancer Evo VI), Krišjānis Zintis Putniņš/Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII), Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons (Mitsubishi Lancer Evo X), Madars Dīriņš/Gints Lasmanis (Honda Civic), Edgars Balodis/Māris Šeflers (Mitsubishi Lancer Evo VIII), Kārlis Folkmanis/Gundars Pečaks (Mitsubishi Lancer Evo VI), Gints Bremze/Elīna Bremze (BMW 330) un Aleksandrs Jakovļevs/Valerijs Maslovs (Honda Civic Type-R).
Foto: Urmo Sibul
Pavisam kopā uz starta izies vairāk nekā desmit R5 un Proto automašīnas, kas nozīmē to, ka cīņa par uzvaru būs ļoti sīva. Jāpiebilst, ka šī gada JWRC čempions Romets Jirgensons un jaunais un talantīgais Joseps Ralfs Nogene piedzīvos debijas ar LightGrey komandas ''Toyota GR Yaris Rally2'' automašīnām. Tikmēr Patriks Enoks, kurš Alūksnes rallijā ar ''Ford Fiesta Rally3'' izcīnīja trešo vietu, Sāremā rallijā debitēs pie ''Škoda Fabia RS Rally2'' stūres. Starp dalībniekiem jāizceļ vēl viens pilots – Grieķijas WRC2 klases 2.vietas ieguvējs Roberts Virves, kurš startēs ar ''Toyota Starlet RWD''. Viens no viņa konkurentiem būs Martinas Samsonas (''BMW M3 E36'').
Foto: Edgars Leonovs
Sacensību pirmā diena sāksies ar trīs ātrumposmiem, no kuriem divi tiks aizvadīti uz asfalta (kopumā asfalts sastādīs 14% no kopējās distances). Sestdien kopumā tiks veikti seši klasiski Sāremā rallija ātrumposmi. Kā portālam Go4speed atzina Emīls Blūms, tad, pierakstot trasi, tā esot bijusi slapja un slidena, bet ar tendenci žūt. Mūsu braucējs piebilda, ka piektdien sola siltu un vējainu laiku, kā rezultātā trase varētu strauji žūt.
''Trešdien aizvadījām testus, bet diemžēl nepaveicās ar laikapstākļiem, jo visu laiku stipri lija. Nobraucām ap 30 kilometriem, taču visu laiku lija diezgan ekstrēms lietus. Visas špūres bija pilnas ar ūdeni. Un izskatās, ka sacensībās mums būs citi laikapstākļi, tāpēc redzēsim, cik ātri spēsim pielāgoties jaunajiem apstākļiem,'' stāsta Emīls Blūms.
Foto: No ekipāžas privātā arhīva
Sākotnēji Blūms/Eglītis rallijam bija pieteikušies ar ''Mitsubishi Lancer Evo IX'' automašīnu, taču pēdējā brīdī mūsu ekipāža pārkāpa uz ātrāko ''Hyundai i20 Proto''.
''Jā, sākotnēji bijām plānojuši braukt ar mūsu ''Mitsubishi Lancer Evo IX'', taču pagājušajā piektdienā Mindaugas Varža izteica mums ļoti saldu piedāvājumu. Ņemot vērā, ka Didzim bija labs garastāvoklis, piekritām un vienojāmies (smejas). Jā, treneris Uldis Briedis teica, ka, lai ar šo auto brauktu ļoti ātri, ir vajadzīgs laiks un daudz treniņi, bet nu brauksim un cīnīsimies. Mēģināsim apgāzt trenera prognozes (smejas). Lietuvā jau esmu divus rallijus aizvadījis ar šo auto, un viss bija kārtībā, bet, apskatoties onboard video, redzam, ka ir kur pielikt, bet tam vajag treniņus un laiku.
Blūma ekipāža Lietuvas rallijā. Foto: Vilius Saltenis
Varžas komandai ir divas ''Hyundai i20 Proto'' automašīnas - viena balta, bet otra sarkana. Emīls atzina, ka, lai arī abi auto izskatās vienādi, tie tomēr ir nedaudz atšķirīgi.
''Abas automašīnas it kā ir vienādas, bet ne līdz galam. Šī baltā ir par 30 kilogramiem smagāka nekā sarkanā, kā arī šai mašīnai, ar kuru brauksim mēs, būs ''Mitsubishi Evo X'' dzinējs. Ņemot vērā, ka šim auto ir sešpakāpju Samsonas Motorsport sekvenciālā ātrumkārba, tad sajūtas braucot ir līdzīgas, kā sarkanai mašīnai. Protams, jaudas diapazons, salīdzinot ar manu ''Mitsubishi Lancer Evo IX'', ir savādāks.''
Jautāts, cik lēnaks ''Hyundai i20 Proto'' ir pret R5, Blūms atzina, ka ''Ja sarkanā automašīna ir par 80 kilogramiem smagāka nekā R5, tad šī baltā ir par 110 kilogramiem smagāka nekā R5, kā arī tai ir nedaudz mazāk jaudas. Vadāmība un citas lietas ir diezgan līdzīgas kā R5, bet mašīnas svars un jauda tomēr atpaliek no R5. Taču Egons Kaurs, kurš arī brauc ar šo pašu mašīnu (sarkano), Lietuvā pierādīja, ka var pabraukt ātri un apdzīt R5 tehniku. Redzēsim, kā mums ies Sāremā rallijā pret igauņu R5 braucējiem. Domāju, ka cīņas būs aizraujošas.''
Varža darbībā. Foto: Vilius Saltenis
Blūma ekipāža jau sev ir nodrošinājusi titulu EMV5 klasē, taču tā šobrīd pretendē arī uz 1.vietu absolūtajā ieskaitē. Līderis šobrīd ar 294 punktiem ir Prīts Koiks, kuram seko Blūms (273) un Enoks (218). Blūms atklāja, ka mērķis ir nobraukt stabili un līdz galam. ''Galvenais mērķis ir sasniegt finišu un gūt lielāku pieredzi ar šo auto. Jācenšas ar katru ātrumposmu uzlabot mūsu sniegums, un tad jau rezultāts nekur neizpaliks. Ja testos būtu apstākļi, kādi mūs sagaida rallijā, domāju, ka tad jau no paša sākuma rallijā varētu braukt ātri, bet šobrīd domāju, ka sākumā būs jāaprod ar šo auto un tad jau laika gaitā kāpināsim tempu. Līdz ar to centīsimies parādīt pēc iespējas labāku sniegumu un turēties līdzi tiem R5 auto.''
Blūms piebilda, ka trešdienas testos, kuros piedalījās arī Kaurs, abi braucēji pētīja un analizēja onboard video. Emīls zināja teikt, ka Kaurs ļoti palīdz ar padomu un esot ļoti atsaucīgs, lai palīdzētu mūsu ekipāžai kļūt ātrākai.
Blūms piebilda, ka trešdienas testos, kuros piedalījās arī Kaurs, abi braucēji pētīja un analizēja onboard video. Emīls zināja teikt, ka Kaurs ļoti palīdz ar padomu un esot ļoti atsaucīgs, lai palīdzētu mūsu ekipāžai kļūt ātrākai.
Foto: Dace Janova
''Noskaņojums ir pacilāts, jo šis tomēr ir sezonas noslēdzošais posms. Pats jau zini, ka uz tās salas ir kaut kas īpašs. Tāpēc, jā, dosimies cīņā un centīsimies parādīt savu labāko sniegumu. Cerams, ka trases malā būs arī latviešu līdzjutēji.''