profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Blūms/Eglītis Lietuvas rallijā debitēs pie Hyundai i20 Proto automašīnas stūres (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 11.07.2024 - 01:01 Blūms/Eglītis Lietuvas rallijā debitēs pie Hyundai i20 Proto automašīnas stūres (FOTO)
Foto: Vilius Šaltenis

Šajās brīvdienās Lietuvā startēs ''Orlen Lietuva Rally 2024'' rallijs, kas būs Lietuvas rallija čempionāta 3.posms. Uz starta izies arī vairākas latviešu ekipāžas, starp kurām būs arī Emīls Blūms/Didzis Eglītis, kuri debitēs pie ''Hyundai i20 Proto'' automašīnas stūres. Pavisam kopā uz starta izies 62 ekipāžas.

Kā portālam Go4speed atklāja Emīls Blūms, tad viņa debija pie jaunā auto stūres esot notikusi nejauši.


Foto: Vilius Šaltenis

''Pēc Lietuvas Žemaitijas rallija saņēmu fantastiski labu piedāvājumu no Samsonas Motorsport komandas vadītāja Martina Samsonasa, kurš ar MV Sport komandas īpašnieku Mindaugu Varžu uz ļoti labiem nosacījumiem mums bija gatavi uzsaukt startu ar ''Hyundai i20 Proto'' automašīnu. Protams, ilgi nedomājot, mēs piekritām. Sākotnēji bija plānots, ka pats Samsonas startēs ar šo ''Hyundai i20 Proto'', bet beigās viņi bija gatavi šo auto iedot mums, kamēr pats Samsonas pārkāpa uz ''BMW M3X E46''. Jā, šī būs interesanta pieredze, jo līdz šim ar šāda veida automašīnu vēl nav braukts. Līdz ar to gribētu teikt lielu paldies Martinasam un Mindaugam, kuri ātri visu noorganizēja un, ka mēs pirmo reizi Lietuvā varēsim startēt ar šādu auto. Prieks, ka lietuvieši ir gatavi šādai iniciatīvai un dot latviešiem savu automašīnu. Varbūt ir nedaudz žēl, ka šādu iniciatīvu uzņemas lietuvieši, kuri gatavi dot latviešiem savu automašīnu, lai mēs brauktu, lai arī Latvijā dažām komandām arī ir līdzīgas automašīnas,'' stāsta Emīls Blūms.


Foto: Vilius Šaltenis

Šajā rallijā Emīls nav braucis, un, kā atzina sportists, tad šī rallija specifika ir pārsvarā garas taisnes ar krustojumiem. Sportists piebilda, ka ceturtdien viņam paredzēti testi, kuros piedalīsies ne tikai Samsonas un Varža, bet arī Emīla treneris Uldis Briedis, ar kuru palīdzību Blūms cer, ka auto tiks pielāgots viņa braukšanas stilam.

Jautājot, ko Emīls zina par šo auto, Blūms piebilda, ka ''Šis auto esot līdzīgs kā citi Baltijā pieejamie Proto, taču šis ''Hyundai i20 Proto'' ir būvēts uz Subaru bāzes. Pēc Egona Kaura vārdiem, kurš ar šo auto jau esot braucis, tad vadāmība ar šo ''Hyundai i20 Proto'' esot līdzīga kā ar R5 auto. Jā, šis auto esot lēnāks nekā R5, taču izmaksu ziņā šī mašīna esot lētāka nekā R5, bet ļoti piemērota nacionālajiem čempionātiem.''

Jāatzīmē, ka Blūms Alūksnes rallijā par 0,63 sekundēm apsteidza Samsonasu ar šo ''Hyundai i20 Proto'', toties Sarmas rallijā Blūms Kauram, kurš startēja ar šo pašu auto, zaudēja vairāk nekā minūti.


Foto: Vilius Šaltenis

''Būs interesants mācīšanās process, jo šis būs mūsu pirmais rallijs ar jaunu auto. Redzēsim, cik ātri vai lēni spēsim aprast ar jauno auto, bet noskaņojums ir pozitīvs un kaujiniecisks. Būs daudz jāmācās, bet esmu tam gatavs. Domāju, ka viss būs kārtībā. Katra pieredze ir vērtīga, tāpēc startēsim bez nekāda spiediena un centīsimies gūt maksimālu baudu, bet, protams, domāsim arī par rezultātu. Gribu redzēt, cik ātri spēšu adaptēties pie jaunās automašīnas. Prieks, ka arī brālis Kalvis brauks. Ņemot vērā, ka pēdējos rallijos mūsu rezultāti ir diezgan līdzīgi, tad varēšu salīdzināt, cik ātrs vai lēns esmu, salīdzinot pret Kalvi.''

Blūms neizslēdz iespēju, ka arī nākotnē varētu pārkāpt uz šāda veida auto. ''Zin, kā es saku, ka viss dzīvē notiek tā, kā tam jānotiek. Es neizslēdzu iespēju, ka pēc šī rallija varbūt arī nākotnē mēs varētu startēt ar līdzīgu auto. Prieks, ka mūsu sniegumu novērtē un dod mums iespēju izmēģināt spēkus ar šādu auto. Vai man pirms diviem gadiem likās, ka mums tiks dota tāda iespēja, laikam, ka nē, bet, ja satiecies ar pareiziem cilvēkiem, kuri tev tic un novērtē tavu darbu, tad viss ir iespējams.''


Foto: Vilius Šaltenis

Ceturtdien Emīls ar Didzi aizvadīja testus, pēc kuriem Blūms portālam atklāja, ka "Testi veiksmīgi aizvadīti un pirmās emocijas ar jauno auto gūtas. Ātrumposma garums bija trīs kilometri, un bija tikai kādas divas vietas, kur bija jābremzē. Izbraucu testos gar ar Didzi, gan treneri Uldi, lai pastrādātu pie regulējumiem. Saregulējām auto tā, lai man sajūtas būtu līdzīgākas kā ar Evo. Ko varu teikt, tad vadāmība šim auto ir ļoti asa, bet ļoti manevrētspējīga, un pie tā ir ļoti jāpierod. Vēl pie kā būs jāpierod, ir braukšana cauri špūrēm, jo ar šo auto var braukt cauri un praktiski nebaidīties.''


Foto: Vilius Šaltenis

''Protams, gribētu teikt lielu paldies mūsu galvenajiem atbalstītājiem ''Vides Tehnika'', ''VT Timber'', ''Meža apsaimniekotājs'', ''Ūdens ir dzīvība m_ricardo740'', ''Europcar'', ''Pro Machinery'', ''Metālu Pasaule'', AKE Loģistika un pārējiem.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png