profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Dīriņa un Meistera ekipāžas: Tik daudz tramplīnus stenogrammā nebijām atzīmējuši

Mārtiņš Jankovskis 03.06.2024 - 21:34 Dīriņa un Meistera ekipāžas: Tik daudz tramplīnus stenogrammā nebijām atzīmējuši
Foto: Eesti Autospordi Liit

Somijas ''Mad-Croc Länsirannikon'' rallijā, kas bija arī Igaunijas rallija čempionāta trešais posms, otro vietu EMV7 klasē izcīnīja Madars Dīriņš/Gints Lasmanis, kuri tikai sekundi zaudējot Sanderam Erikam Tītam. Madars portālam Go4speed atklāja, ka pašu kļūdiņas noslēdzošajā dopā liedza izcīnīt uzvaru.

''Jā, diemžēl sekundīte kaut kur pazuda, bet nekas, ir jāmāk arī zaudēt. Pēdējā ātrumposmā vienā vietā nesaslēdzos un nedaudz izslīdējām. Pēc finiša sapratu, ka savas kļūdiņas dēļ tur arī pazaudējām pirmo pozīciju. Kā ar Blūmiem pasmējāmies, tad, ja šoreiz nesanāca, sanāks nākamreiz (smaida). Kā man stāstīja mūsu klases uzvarētājs, tad viņam pirms rallija bija divu dienu testi, bet man sagatavošanās šim rallijam bija tāda, ka nosēdēju auto vienu stundu, lai piebrauktu motoru (smejas). Kad sākām ieskrieties, rallijs jau bija beidzies,'' smejoties stāsta Madars Dīriņš.


Foto: Eesti Autospordi Liit

Arī mūsu sportists, tāpat kā brāļi Blūmi, bija sajūsmā par šī rallija ceļiem. ''Iepriekš izskanēja runas, ka ceļi varētu būt līdzīgi Alūksnes rallijam, taču man tā galīgi nelikās. Arī kad pats pirms rallija skatījos dažādus video, man likās, ka ceļi būs līdzeni un nebūs kalnaini, bet, kad jau rakstījām ātrumposmus, tad jau sapratām, ka ceļi iet augšā lejā. Mums uz šo ralliju aizgāja gandrīz vesela klade, lai pierakstītu šos ceļus un tos neskaitāmos tramplīnus. Tik daudz tramplīnus savā stenogrammā vēl nebiju atzīmējis (smejas). Ja runājam par pašu segumu, tad grants segums bija ļoti līdzens un pat atgādināja asfaltu. Es pat teiktu, ka labāku asfaltu nekā mums vietām ir Latvijā. Arī ceļu konfigurācija bija pavisam savādāk. Ja Baltijas rallijos mēs kaut kur varam pieļaut kļūdas, tad šeit kļūdas netiktu piedotas, jo gandrīz visu laiku gar ceļa malu bija kaut kas līdzīgs mazām klintīm.''

''Asfalta dopi bija kaut kas interesants, jo ar grants riepām pa asfaltu līdz šim nebiju daudz braucis. Pirmā diena, kad braucām pa asfaltu, bija zināmā mērā sevis pārbaudīšana. No sākuma man likās, ka patīk, bet drosmi tur vajadzēja lielu, lai brauktu ātri. Kad finišā ieraudzījām savu rezultātu, tad radās jautājums, kur tie somi atrod vēl padsmit sekundes tādā ātrumposmā. Taču tad sapratām, ka taisnība vien ir, ka somi ir ātri,'' par asfalta pieredzi stāsta Madars.


Foto: Eesti Autospordi Liit

Nobeigumā Madars piebilda, ka labprāt atgrieztos Somijā. ''Pēc finiša jau pārrunājām, ka ir tāda nepadarīta darba sajūta, jo piekto un septīto ātrumposmu mums atcēla, tāpēc nesanāca nobraukt pilnu distanci. Interesants fakts, ka otrās dienas pirmajā posmā, kad pirms mums vairākas ekipāžas avarēja, mūsu starts aizkavējās par divām stundām. Bijām pārliecināti, ka posmu atcels, bet somi bija neatlaidīgi un beigās tas ātrumposms atsākās. Bet kopumā pēcgarša ir laba un, ja būs iespēja, noteikti atgriezīsimies vēl kādā Somijas rallijā. Guvām vērtīgu pieredzi. Jā, lai arī nenobraucām visu distanci, nobraucām līdz galam, nekādus piedzīvojumus nepiedzīvojām un savus punktus Igaunijas čempionātam ieguvām. Tādā ziņā viss ir kārtībā. Paldies visiem faniem, kuri bija klātienē un kuri juta mums līdz mājās.''

Debiju Somijā piedzīvoja arī Jurģis Meisters/Guntis Slaidiņš, kuri ''Klasē 4'' (starp igauņu un somu braucējiem) izcīnīja devīto vietu.
''Pieredze fantastiska, rallijs foršs,'' iesāk Jurģis Meisters. ''Neierasti bija tas, ka stūrmanim pašam visās laika kontrolēs bija jāpilda karnete. Sākumā likās, kā tas būs, bet beigās viss bija viegli un kārtībā. Vēl, kas likās tā interesanti, tad, otrajā dienā, braucot servisa parkā un braucot ārā, tev mašīnai pārbaudīja skaļumu, arī auto svaru, lai nebūtu nekādas šmaukšanās. Ceļus jau tu pats redzēji – tie bija fantastiski. Perfekts segums.''

Arī Jurģis, tāpat kā Madars, uz ralliju atbrauca bez aizvadītiem treniņiem, kas, protams, atspoguļojās rezultātu tabulā. ''Kā pēc Sarmas rallija izkāpu ārā no auto, tā tagad Somijā tikai iekāpu. Nesanāca aizvadīt ne testus, ne stenogrammas treniņus, tāpēc tā drošāk sākām braukt tikai kādā trešajā vai ceturtajā ātrumposmā. Protams, kad sākām rakstīt trasi, tad brīžiem domāju, kā to visu pareizi sarakstīt. Tik daudz tramplīnus vēl nebijām atzīmējuši savā stenogrammā. Bet beigās viss bija labi, taču līdz mūsu talantīgajiem prinčiem vēl ir ko strādāt (smejas).''


Foto: Marko Kyöstilä Photography

Meisters piebilda, ka šis esot bijis ļoti saudzīgs rallijs priekš automašīnas. ''Varu teikt, ka nav lielas starpības braukt uz ralliju Sāremā salā vai uz šo ralliju, tik cik kuģa biļete dārgāka. Taču, kā jau minēju, pieredze un tās emocijas, kuras šeit guvām, ir neatsveramas. Vēl viens svarīgs aspekts ir tāds, ka kādi mēs aizbraucām uz Somiju, tādi mēs arī atbraucām atpakaļ. Mums ir tikai jānomaina eļļa, jānomazgā auto un esam gatavi iziet uz startu nākamajā rallijā. Ne tikai mūsu ekipāžai, bet tas pats arī Kalvim un Emīlam. Priekš auto šis bija ļoti, ļoti pateicīgs rallijs.''

Sarunas nobeigumā Jurģis pateicās faniem un cer kādu dienu atgriezties Somijā. ''Protams, ja būs iespēja vēl braukt Somijā, domāsim, bet tikai šādā formātā, kas ir divu stundu braucienā no Helsinkiem. Vai es gribētu braukt uz Somijas ziemeļiem piecas stundas, laikam jau nē. Bet šo ralliju labprāt vēlreiz nobrauktu. Gribu teikt paldies arī jūsu brigādei, Cēsu mafijai un pārējiem faniem, kuri mūs atbalstīja. Ir tik patīkami braukt, kad zini, ka savējie tevi atbalsta svešā zemē. Paldies arī rallija organizatoriem, kuri pēc ātrumposma finiša ļāva mums izteikties gan angliski, gan arī latviešu valodā. Šis bija ļoti labs veids, kā uzreiz padalīties ar savām emocijām.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png