Somijas rallija ''Klase 4'' trīs ātrākās ekipāžas. Foto: Eesti Autospordi Liit
Jau ziņojām, ka Ar Tēmu Asunmā uzvaru noslēdzās Somijas ''Mad-Croc Länsirannikon'' rallijs, kas bija arī Igaunijas rallija čempionāta trešais posms. Otro vietu izcīnīja rallijkrosa braucējs Niklas Gronholms, bet trešais palika bijušais WRC braucējs Urmo Āva. Lielisks rezultāts latviešu braucējiem. Klasē 4 (starp igauņu un somu braucējiem) otro un trešo vietu savā debijas rallijā Somijā izcīnīja brāļi brāli Blūmi. Otro vietu izcīnīja Emīls Būms/Didzis Eglītis, kamēr trešie palika Kalvis Blūms/Ralfs Lipstoks.
Par to, kā sportistiem gāja ātrajos Somijas ceļos, par to šajā sarunā.
Foto: SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli
''Jāsāk ar to, ka ceļš, kādu mēs pierakstījām, tāds tas arī bija, kad rallijā braucām otrajā aplī. Šeit nekur nebija špūres. Pat redzējām, ka viens konkurents brauca bez aizsargpannas. Sākumā nobrīnījāmies, bet beigās sapratām, kāpēc tā, jo ceļš bija pasaka. Mums aizsargpanna vispār nekur nepieskārās zemei. Segums bija fantastisks, un to no sirds baudījām. Šī bija viena no galvenajām lietām, kas ļoti krita acīs,'' sarunā ar portālu Go4speed stāsta Kalvis Blūms. ''Ja runājam par ceļu konfigurāciju, tad tā bija tāda, kāda tā ir redzēta Somijā, dažādos Youtube video un, spēlējot Kolina Makreja ralliju. Augšā, lejā, ātri un nepārredzami ceļi – tas no ekipāžas prasīja ļoti lielu uzmanību. Stenogrammai bija jābūt ļoti precīzai, un pats galvenais – tai bija jātic. Kā teicu stūrmanim, tad, lai šo ralliju nobrauktu ar kaifu, bija kārtīgi jāstrādā. Jāsaka, ka tādu īstu kaifu guvām vien noslēdzošajā ātrumposmā, kur tiešām braucām no sirds (Emīls Blūms EMV5 klasē bija pirmais, Kalvis – otrais). Pirms noslēdzošā ātrumposma ''klasē 4'' bijām ceturtie, 3,9 sekundes atpaliekot no viena somu braucēja. Nolēmām, ka centīsimies nokost viņu, un tas arī izdevās, jo braucām kaujinieciskā režīmā, tā, ka brīžiem pašiem acis bija lielas (noslēdzošajā dopā Kalvis absolūtajā kopvērtējumā no 12. vietas pakāpās uz desmito, bet Emīls no desmitās uz septīto). Finišā bija liels prieks, ka bijām tik tuvu Emīlam, lai arī ceturtajā dopā viņam bija tehniskas problēmas, kas, protams, ietekmēja viņa rezultātu.''
Foto: Marko Kyöstilä Photography
Jautāts, vai pirms starta ekipāža izvirzīja sev kādu mērķi, sasniegt konkrētu rezultātu, Kalvis piebilda, ka primārais bija braukt ātri un gūt baudu no šī rallija. ''Par rezultātu pirms rallija tik ļoti nedomāju. Vienmēr mēģinu braukt pēc iespējas ātrāk, lai pašam prieks un faniem. Kad devāmies uz ralliju, Emīls man uz kuģa teica, ka, ja viņš iebrauktu Top 10, tas būtu lieliski. Finišā absolūtajā ieskaitē brālis septītais, es – desmitais. Rezultāts beigās bija vairāk nekā labs, lai arī vietas, kur kļūdīties, bija ļoti daudz. Finišs jau Somijā mums bija mazā uzvara, bet labs rezultāts bija laba darba augļi.''
Vērojot ralliju klātienē un arī dažādos video, Kalvis nekautrējās arī sev svešā rallijā piekopt savu stilu un braukt šķērsām. ''Tu jau zini mūsu stilu, un par to arī jūs paši pārliecinājāties, kad vienā līkumā uzlaidu plakaniskāk un nedaudz nobēru jūs (smejas). Bet esmu tā kaut kā mācīts. Taisni braukt ir bīstamāk, jo tev ir jābūt ļoti precīzām. Mēs pirms līkuma saliekam auto šķērsām un tad man ir drošāk kontrolēt to. To savā laikā teica arī nelaiķis Kolins Makrejs. Bet man patīk braukt šķērsām, man tas sagādā baudu un es tā braucu. Ja tas dod labu rezultātu, tad viss ir forši.''
Foto: hannuphoto
Mūsu braucējs atklāja, ka pēc šī rallija viņam āķis ir lūpā, tāpēc, ja būs vēl kādreiz izdevība startēt Somijā, tas tiks darīts. ''Protams, ja būtu budžets, rallijā brauktu katru nedēļu, bet pēcgarša ir tāda, ka labprāt atgrieztos Somijā. Āķis ir lūpā. Ieguvām milzīgu pieredzi. Liels paldies arī jums un pārējiem latviešu faniem, kuri atbalstīja mūs, jo tas deva tādas foršas sajūtas. Interesanti, ka pēc finiša servisa parkā pie mums sanāca tik daudz latviešu, kur forši ietusējām. Patika arī rallija finišs, kur uzreiz pēc finiša uz karstām oglēm visi tika apbalvoti. Nebija nekāda gaidīšana. Un, ja jūsu kompānijai vajag fizioterapeitu par tiem akmeņiem, kurus jums uzmetām, tad būsi Cēsīs, zvani. Sakārtosim (veselīgi smiekli).''
''Ceļi, protams, komentārus neprasa – ātri, tehniski un ļoti strādājami ātrumposmi. Bija kādas piecas-septiņas īpatnējas vietas, kādas iepriekš rallijā nebijām pieredzējuši. Bet tāds pilnīgs kosmoss nebija. Bet mums tas lielākais izbrīns bija par ceļa segumu. Sākumā bija neziņa, kā viņš turēs, vai slīdēs, bet beigās viss bija kārtībā,'' stāsta Emīls Blūms.
''Ceļi, protams, komentārus neprasa – ātri, tehniski un ļoti strādājami ātrumposmi. Bija kādas piecas-septiņas īpatnējas vietas, kādas iepriekš rallijā nebijām pieredzējuši. Bet tāds pilnīgs kosmoss nebija. Bet mums tas lielākais izbrīns bija par ceļa segumu. Sākumā bija neziņa, kā viņš turēs, vai slīdēs, bet beigās viss bija kārtībā,'' stāsta Emīls Blūms.
Foto: Eesti Autospordi Liit
''Ar rezultātu, protams, esmu apmierināts, bet diemžēl uz ralliju atbraucām bez testiem, tāpēc tas rezultāts ir likumsakarīgs. Pirms rallija bija ieplānoti testi, bet diemžēl mašīnai notika negaidītas ķibelītes, tāpēc testus bijām spiesti izlaist. Jā, tas deva nelielu nervozitāti pirms starta, bet lēnām ieskrējāmies un viss bija labi. Asfalta dops bija interesants un ātrs. Bet diemžēl otrās dienas otrā posma vidū mūsu auto izbeidzās indukcijas spole, tāpēc pusi ātrumposma braucām ar apmēram 70 km/h (Finišā Blūms posma uzvarētājam zaudēja 38 sekundes). Likās, ka viss būs slikti, bet mehāniķi defektu novērsa un varējām turpināt braukt. Vienā no posmiem vēl sanāca noķert priekšējo un braukt puteklī. Kopumā jāsaka, ka laikam tā normāli nobraucām tikai divus ātrumposmus. Žēl, ka atcēla priekšpēdējo dopu, kas bija ļoti foršs. Bet kopumā, neskatoties uz to, ka atbraucām uz ralliju diezgan auksti un mūs nedaudz pievīla tehnika, iznākums ir ļoti labs,'' turpina Emīls, paužot prieku par to, ka uz ralliju bija atbraukuši daudzi latviešu fani, kas deva foršas sajūtas.
Foto: Marko Kyöstilä Photography
Blūms atklāja, ka interesants esot bijis fakts, ka ''Šajā rallijā karneti pildīja stūrmaņi un neviens tiesnesis karnetei pat nepieskārās. Tādu vēl nebijām piedzīvojuši. Tu piebrauc pie jebkuras laika kontroles, parādi karneti, tiesnesis uzraksta uz mazas tāfelītes, un stūrmanis aizpilda savu karneti.''
Arī Emīls, tāpat kā brālis, labprāt atgrieztos kādā Somijas rallijā. ''Kopumā arī esam ļoti priecīgi par šo izbraukumu ar mūsu komandu. Noteikti, ja būs vēl iespēja, atgriezīsimies Somijā. Pieredzes ziņā ļoti vērtīgs rallijs.''
Sarunu ar Jurģi Meisteru un Madaru Dīriņu piedāvāsim drīzumā!
''Klase 4'' rezultāti: