profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Spilva: Esmu uzsēdies uz šīs 'rallija adatas', un nezinu, kad nokāpšu

Mārtiņš Jankovskis 06.05.2024 - 13:54 Spilva: Esmu uzsēdies uz šīs 'rallija adatas', un nezinu, kad nokāpšu
Foto: Raimonds Volonts

Sestdien Lietuvā tika aizvadīts Visaginas rallijs, kurā uz starta izgāja arī vairākas latviešu ekipāžas. Lietuvas rallijsprinta ieskaitē uzvaras laurus plūca Benas Šimkus (''Mitsubishi Lancer Evo IX''), bet trešie absolūti, neskatoties uz 20 sekunžu sodu, Andris Spilva/Mārtiņš Krieviņš (''Subaru Impreza GT''), kuriem, savukārt, otrā vieta AWD Open klasē. Jāatzīmē, ka Sarmas un Alūksnes rallijos Spilva/Krieviņš vēsturiskajā ieskaitē izcīnīja 2.vietu.

Par to, kā Spilvam/Krieviņam gāja šajā rallijā, par to šajā sarunā.

Andri, apsveicu ar lielisko rezultātu Lietuvas rallijā!
Paldies. Bet, ja godīgi, tad uz tādu rezultātu necerējām. Šīs mums bija vairāk kā treniņsacensības, tāpēc pirms starta mūsu mērķis bija starp 80 ekipāžām iebraukt nedaudz virs vidējā, bet beigās sanāca 15.vieta absolūti un 3.vieta rallijsprinta ieskaitē. Jā, varējām būt 14., taču pieļāvām kļūdu roterī. Neskatoties uz to, ka pagājušajā gadā Utenas rallija kopā ar Māri Kulšu izcīnījām 21.vietu, mums šoreiz uz pirmo apli starp visām rallijsprinta ekipāžām iedeva tikai pirmspēdējo numuru, tāpēc pirmais aplis bija diezgan smags, jo sanāca braukt pa špūri. Taču, neskatoties uz to, kopvērtējumā rallijsprinta ieskaitē bijām otrie. Negaidījām, ka būsim tik augstu, jo diezgan taupījām mašīnu. Otrajā aplī, kad braucām kā otrie, tad sapratām, ka ir jādod virsū. Noglaudīju mašīnītei paneli, pateicu piedod un devām virsū (smejas).


Foto: Šarūnas Misiūnas Photography

Kādi bija ceļi, trase?
Ceļi bija baigi neierasti. Diezgan šauri. Mums grants testi Nītaurē tika aizvadīti pa platu ceļu, bet šeit bija tāda kā kazu taka. Kad pierakstījām trasi, jau tad segums bija mīksts. Taču apradām un viss bija kārtībā. Jā, pāris vietās pietrūka gala ātruma, jo dažās vietās no kalna sanāca attīstīt tikai 175 km/h, taču kopumā viss bija labi. Cik te paskatījos onboard video, tad pāris vietās diezgan daudz sekundes zaudējām dēļ gala ātruma. Taču man šādi ralliji, kur sasniedzu gala ātrumu, nav daudz, tāpēc neplānoju šobrīd ieguldīt līdzekļus automašīnā, lai panākti to, ka auto brauc ātrāk.

Skatos, ka no desmit ātrumposmiem rallijsprinta ieskaitē piecos bijāt ātrākie.
Jā, un par to arī ir lielākais gandarījums. Varbūt tas lielākais prieks nav par to kausiņu, kuru tāpat novērtēju un lepojos, bet gan par to, ka sanāca uzrādīt ātrāko laiku piecos ātrumposmos. Un vēl kas interesanti, tad visos šajos piecos ātrumposmos tuvāko sekotāju apsteidzu par mazāk nekā sekundi (0,17, 0,62, 0,22, 0,06 un 0,26). Par to bija liels prieks, ka mūsu ātrums bija gana augsts. Bija jāiepūš vaigos.


Foto: Šarūnas Misiūnas Photography

Šī ir tava otrā sezona rallijā. Kā vērtē savu sniegumu?
Esmu secinājis to, ka grants ir mana. Patīk man šis segums. Savukārt ziemā nejūtos tik komfortabli, ir nedaudz bail. Nezinu, kāpēc, bet ātri pabraukt ziemā pagaidām nesanāk. Varbūt par iemeslu ir tas, ka esmu aizvadījis tikai četrus ziemas rallijus. Uz grants jūtos komfortablāk. Kopumā viss ir kārtībā. Ar katru ralliju braucam drošāk, ātrāk.

Neskatoties uz to, ka šī ir tikai tava otrā sezona rallijā, esat izcīnījuši vairākus kausiņus savās klasēs.
Jā, kausiņi mājās ir sakrājušies. Zini, kā es sevi pozicionēju? Ir cilvēki ar talantu, kā, piemēram, Blūmi, Sirmacis, kuri var iekāpt jebkurā mašīnā un ātri adaptēties un nobraukt top laikos, bet es esmu lācis, kurš tikai mācās braukt ar riteni. Taču lāci var iemācīt ar riteni braukt (smejas). Patīk tas, ka arī ar stūrmani mūsu sadarbība paliek labāka un vairs tik bieži stūrmanis man neatkārto līkumus. Tā kā ejam pareizajā virzienā.


Mārtiņš Krieviņš (pa kreisi) un Andris Spilva. Foto: LAF Rallija komisija

Kādi ir turpmākie sezonas plāni?
Plāni pagaidām līdz galam nav skaidri. Noteikti brauksim Cēsu ralliju un kaut ko iespējams Lietuvā, jo šeit organizatori ir ļoti atsaucīgi un gaida ciemos. Paši zvana, jautā, kādi plāni, kā var palīdzēt. Patīkami. Bet redzēs. Rallijs nav lēts, tāpēc paralēli meklēju atbalstītājus, kuri būtu gatavi kaut cik nedaudz atbalstīt.


Foto: No privātā arhīva

Var tā teikt, ka rallijs šobrīd ir tavs dzīvesveids?
Jā, šobrīd mans dzīvesveids ir pakārtots rallijam. Mājās vēl nav visas mēbeles, taču sieva to saprot (smejas). Gan jau drīz metīšu tam visam mieru un tad būs laiks arī mēbelēm (smejas). Kaut gan jāsaka tā, ka esam dulli šim dzīvesveidam, kas ļoti aizrauj. Esmu uzsēdies uz šīs ''rallija adatas'', un nezinu, kad nokāpšu. Bet, paskatoties tagad Lietuvā, tad tur daudz sirmu onkuļu braukā. Tā kā jāsaka tā, ka pagaidām savos 43 gados galu neredzu šim visam. Būs kaut kā tas saudzīgi jāpasaka arī sievai (smejas).


Foto: No privātā arhīva

Kam tu gribētu teikt paldies par šo savu dzīvesveidu?
Noteikti gribētu pateikt lielu paldies mūsu ģimenēm un mehāniķiem – Sergejam un Jurčikam. Šie vīri strādā entuziasma vārdā, un milzīgs paldies viņiem par to! Viņiem acis mirdz par savu darbu un par mūsu rezultātiem! Sergejs man pēc rallija jautāja, kur likšu šo kausiņu, uz ko atbildēju, ka es Tev viņu atdošu. Tāpat gribētu teikt lielu paldies Kārlim Nebaram, kurš nesavtīgi dod padomus gan braukšanā, gan tehnikas sagatavošanā un uzlabošanā pat tad, ja nakts vidū tas ir nepieciešams. Mēs viņu par Subaru rallija papu saucam (smaida).


Sergejs (pa kreisi) un Jurčiks (pa labi). Foto: No privātā arhīva

Redzu, ka tu bieži Youtube liec savus onboard video.
Kad sāku braukt minirallijā ar Agri Upīti, tad publiski nebija pieejami daudz tādu onboard video ar latviešu stenogrammu. Nebija no kā pamācīties. Tādēļ es gribu likt youtube savus onbordus, lai jaunajiem censoņiem ir no kā smelties. Vakar zvanīja viens braucējs, kurš gribēja pakonsultēties, ko un kā labāk rakstīt. Savukārt vecmeisteri pēc šiem onboard video man iesaka kā un ko uzlabot. Tādā veidā mēs viens otram varam palīdzēt, un tas ir forši!

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png