Foto: Merita Mäkinen / Meritapix
Pagājušais gads bija lieliska sezona latviešu ''Baltic Motorsport Promotion'' (BMP) komandai, kas komandu ieskaitē noteikti bija tutuliem bagātākā vienība. Taču šogad aizvadītajos divos ziemas rallijos BMP komanda uz starta nebija redzama, jo tās pagājušās sezonas klienti nolēma iet citus ceļus.
Kā portālam Go4speed pastāstīja BMP komandas vadītājs Mārtiņš Dzenītis, tad pagājušā gada sezona vienībai esot bijusi labākais gads, jo kopā tika izcīnīti septiņi tituli.
Foto: No BMP komandas privātā arhīva
''2023.gada sezona mūsu BMP komandai bija panākumiem bagātākais gads, jo kopā izcīnījām septiņus titulus. 17 gadus vecais itālis Džovanni Trentins kļuva par LRČ4, RK9 un LRČ Junioru klases čempionu. Čans Alakočs kļuva par Baltijas jūras valstu, Lietuvas junioru un LARČ4 klases čempionu, bet pats kopā ar Uldi Fjodorovu kļuvām par minirallija 2WD Open klases čempioniem. Taču jāatzīmē, ka sezona mums ne pavisam neiesākās labi, jo bija gan dažādas tehniskas ķibeles, gan sportisti piedzīvoja avārijas. Piemēram, pēc Tet Rally Liepājas otrās dienas, kad mums tehniskas ķibeles piedzīvoja visas mašīnas, gandrīz bija doma ap kaklu apsiet Kamaz starteri un iet uz Daugavu (smejas). Likās, ka sliktāk vairs nevar būt. Taču kopš tā rallija veiksme bija mūsu sabiedrotā un sezonas beigas mums sanāca aizvadīt ļoti labi, kas vainagojās ar septiņiem tituliem," iesāk Mārtiņš Dzenītis.
Foto: No BMP komandas privātā arhīva
Taču pirms jaunās sezonas BMP komanda palika bez saviem pagājušās sezonas braucējiem. ''Īsi pirms jaunās 2024.gada sezonas noskaidrojās, ka Džovanni Trentins un Valentino Ledda nolēmuši startēt Somijas čempionātā, Alakočs nolēmis izmēģināt spēkus ar ''Renault Clio Rally4'' automašīnu, bet Fabio Švarcs šogad startēs JWRC čempionātā. Līdz ar to sanāca tā, ka uz ziemas sezonu palikām bez klientiem, un radās jautājums, ko darīt tālāk. Jau ilgu laiku bijām domājuši par Rally3 mašīnas iegādi, un arī šoziem pēc ātro igauņu braucēju lieliskajiem rezultātiem Alūksnes un Otepē rallijā no vairākiem sportistiem bija liela interese par to, vai kāds nepiedāvā šādu automašīnu izīrēt uz testiem vai ralliju. Izdomājām, ka mums šādu mašīnu vajag, taču tās, kuras atradām, ātri tika pārdotas.''
Foto: No BMP komandas privātā arhīva
Taču turpinājumā automašīnas meklēšana vainagojās ar panākumiem, jo BMP komanda iegādājās 20 gadus vecā somu sportista Bendžamina Korholas 2023.gada ''Ford Fiesta Rally3'' automašīnu, ar kuru pagājušajā sezonā viņš kļuva par Somijas čempionu SM2 klasē, kā arī uzvarēja Somijas WRC posmā WRC3 klasē.
Foto: No BMP komandas privātā arhīva
''Jau biju aizrakstījis, ka esmu gatavs iegādāties šo auto, taču vairāk nekā mēnesi no viņiem bija klusums. Taču tad vienu dienu man atrakstīja, ka auto vēl ir pieejams. Vienojāmies par cenu un braucām pakaļ. Komplektā man Korholas ģimene iedeva papildus daudz dažādu rezerves daļu, lai mēs būtu droši, ka testos līdzi ir gandrīz viss nepieciešamais. Ļoti patīkama un atvērta ģimene. Jāatzīmē, ka 2023.gada sezonas 12 startos Bendžamins ne reizi neizstājās tehnisku iemeslu dēļ, kas liecina to, ka auto ir gana izturīgs un labs. Cik man stāstīja, tad auto piekare esot speciāli sagatavota pie labākajiem Somijas piekares speciālistiem, un šī auto piekare vairs nav standarta no M-Sport rūpnīcas, bet gan uzlabota. Uzskatu, ka ar šo pilnpiedziņas auto absolūtajā ieskaitē var cīnīties par Top 5,'' turpina Mārtiņš.
Foto: Benjamin Korhola
Dzenītis piebilda, ka, ņemot vērā, ka braukšanai ar ''Mitsubishi Lancer Evolution'' rezerves daļas paliek atrast aizvien grūtāk, kā arī izmaksu ziņā starts ar ''Mitsubishi Lancer Evolution'' varētu būt pielīdzināms startam ar pilnpiedziņas ''Ford Fiesta Rally3'' automašīnu, tad BMP komanda nolēmusi jauno auto piedāvāt uz īri. Mārtiņš piebilda, ka esot patīkami, ka arī latvieši ir izrādījuši interesi par šo auto. Ja laikapstākļi ļaus, tad nedēļas nogalē komanda plāno rīkot testus Gulbenes pusē Vonadziņos uz ezera, tāpēc, ja kāds vēlas izbraukt, droši var sazināties ar komandu un noskaidrot visu sīkāk.
Foto: No BMP komandas privātā arhīva
''Varu atklāt, ka testos cena par desmit kilometriem pa ezeru ir 1000 eiro, 20 kilometri maksās 1500 eiro, bet 30 kilometri – 2000 eiro. Šajā cenā ir iekļauta gan degviela, gan riepas, gan apkalpošana. Protams, ja sanāk kaut ko apskādēt, tad par to būs jāmaksā atsevišķi. Tāpat šo auto plānojam izīrēt uz ''Tet Rally Liepāja WRC'' posmu, kur ļoti gribētu, lai uz starta ar šo auto iziet kāds latviešu sportists. Bez apdrošināšanas pilna cena ar riepām, degvielu un visu pārējo sastādītu 30 000 eiro,'' nobeidz Dzenītis.
Jāatzīmē, ka jauns un piereģistrēts ''Ford Fiesta Rally3'' maksā ap 130 000 – 140 000 eiro.