Foto: Raimonds Volonts
Rallijā ''Cēsis'' pēc ilgāka laika ar pilnpiedziņas automašīnu atgriezās vecmeistari Matīss Mežaks/Arnis Ronis. Startējot ar SRT Proto automašīnu, Mežaks izcīnīja sesto vietu aboslūti un otro LRC1 klasē. Šo ralliju ekipāža izmantoja kā treniņu, jo Mežaka/Roņa mērķis ir 2024.gadā startēt ''Tet Rally Liepāja'' WRC posmā.
Par to, kā Matīsam gāja aizvadītajā rallijā, par to šajā sarunā.
Matīss, kāda pirmā pēcgarša pēc aizvadītā Cēsu rallija?
Rallijs bija kapitāls, šaubu nav. Ar tādu mašīnu braukt bija īsta bauda. Īsta sporta automašīna, kas izpilda visu, ko no tās prasi. Ar katru nobraukto kilometru sapratu, ka mašīnas robežas ir vēl plašākas un tālākas. Protams, palīdzēja testi pirms rallija, jo es to mašīnu jau pazinu un man nevajadzēja pie tās pierast rallija laikā. Bet, protams, testos braucot pa vienu ceļu nevar iemācīties dažādus citus elementus, kas bija rallijā – krustojumi, ātruma slāpētāji u.t.t.
Foto: Raimonds Volonts
Teiktu, ka nekas nepietrūka, jo pēc plāna bija tā, ka mēs no sākuma braucam piesardzīgi, bet vēlāk kāpinam tempu. Taču mums nebija nekāds mērķis uz rezultātu. Galvenais bija saprasties ar mašīnu un justies komfortabli. Tāpat jāatzīmē, ka mēs braucām ar lietotām riepām. Uzskatu, ka rezultāts ir ļoti labs, ņemot vērā faktu, ka 12 gadus rallijā nebiju braucis ar pilnpiedziņas rallija automašīnu. Tagad jāmeklē budžets, lai varētu turpināt un iet uz to vienu mūsu mērķi – nobraukt WRC posmu Latvijā.
Tad esi sapratis, ka pulveris tev vēl ir sauss un braukt vēl māki.
No vienas puses varbūt gribējās nobraukt sūdīgi un pateikt, ka nav jēga tam visam (smejas), bet tagad, kad nobraucu labi, tad saprotu, ka vēl varu braukt (smejas).
Ar šādu automašīnu braukšana pa ātrajiem ceļiem laikam sniedz lielu baudu.
Jā, tā ir. Ceturtais un septītais ātrumposms īsti nebija piemērots mūsu automašīnai, jo tur vietām bija maksimālais ātrums, kas mums pietrūka pret Mitsubishi Evo automašīnām. Arī abām pārējām SRT Proto automašīnām bija 34mm restriktors, bet mums 32mm. Bet tas šoreiz nebija tas noteicošais, jo mums galvenais bija iebraukties pēc tik garas pauzes. Jāsaka, ka uz beigām, kad jau apradām ar mašīnu, tad gan bija sajūta, ka pietrūkst ātrums (smejas). Bet viss kopumā labi. Foto: Dace Janova
Kā jau teicu, tad ceturtais un septītais ātrumposms bija par ātru. Ja nebūtu ātrumposmos vairāki roteri, domāju, vidējais ātrums būtu bijis ļoti liels. Bet kopumā visi ātrumposmi patika un nav ne vainas arī tiem ātrajiem dopiem, jo kaifs tāpat bija liels. Mums vispār ir jāpriecājas un jāsaka milzīgs paldies tiem, kuri rīko rallijus, lai mēs varētu braukt. Paldies arī Mārim Milleram, kurš uzrīkoja šādu ralliju.
Protams, bija mums mazas kļūdiņas, jo tādā ātrumā nav lasīts un ir jāspēj atgūt atpakaļ tas ritms. Domāju, ka nākamajā rallijā arī stenogramma jau būs labāka un atbilstošāka šai mašīnai, jo tagad jau lēnām saprotu, ko šis auto spēj tādā un tādā līkumā.
Rallija iemaņas laikam nevar aizmirst, ja esi pirms tam braucis daudz.
Jā, iemaņas atgriezās ļoti ātri. Ja iepriekš esi to darījis regulāri un profesionāli, tad iemaņas agri vai vēlu atgriežas atpakaļ. Pēdējos 5% gan ir piedzīt grūtāk.
Foto: No ekipāžas personīgā arhīva
Kādi ir jūsu turpmākie plāni?
Ļoti gribētu nobraukt sacensības Biķerniekos, bet, vai mums būs budžets tam, šobrīd nezinu. Bet, ja mēs runājam par to mūsu WRC mērķi, tad šis rallijs rudenī būtu ļoti noderīgs. Ja pieņemam, ka Latvijas WRC posmā būs ātrumposms Biķerniekos, tad ar šādu auto bez treniņiem nobraukt ātri pa asfaltu būs ļoti grūti.
Novēlu jums realizēt jūsu mērķi un iziet uz starta ''Tet Rally Liepāja'' WRC posmā!
Paldies. Mēģināsim iet uz to mērķi, bet viegli nebūs. Tas prasa lielus līdzekļus. Ir jau draugi, kuri palīdz un grib palīdzēt, un paldies viņiem par to, bet ceram, ka atradīsim vēl domubiedrus šim projektam, lai kopā izdzīvotu šo WRC sapni.