Gints Lasmanis un Madars Dīriņš
22 gadus vecais Madars Dīriņš šogad pagaidām aizvada savu labāko sezonu rallijā. Latvijas rallija čempionātā Dīriņš kopā ar stūrmani Gintu Lasmani LRČ7 klasē šobrīd ieņem otro vietu, bet Igaunijas rallija čempionātā divus posmus pirms sezonas beigām Madars ir līderis EMV7 klasē.
Lai arī veiksmīgi ralliji mijas ar neveiksmīgiem posmiem, Madars ir noskaņots kaujinieciski. Par to, kā līdz šim aizritējusi sezona, kādi ir jaunā un talantīgā sportista mērķi un sapņi, par to šajā sarunā ar Dīriņu, kurš šobrīd Latvijas rallijā ir nākamais jaunākais braucējs aiz Mārtiņa Seska.
Madar, nesen uzvarēji Rally Estonia posmā EMV7 klasē. Startēji pa tiem pašiem ceļiem, kur WRC piloti. Redzot tos cilvēku pūļus rallijā, jūs arī izbaudījāt to, vai tas bija tikai WRC braucējiem?
Izbaudījām gan. Tas bija kaut kas vēl nepiedzīvots. Kad uzbraucām uz starta estakādes, tad bija tik daudz cilvēku. Viņi gaidīja ne tikai WRC mašīnas, bet arī mūs sagaidīja ļoti kupls skatītāju skaits. Tas bija iespaidīgi. Jā, rallija laikā, protams, daudzi sekoja tikai WRC braucējiem, bet tāpat skatītāju bija gana daudz.
Foto: Urmo Sibul
Kopumā rallijs bija lielisks. Bija foršas sajūtas braukt pa ceļiem, pa kuriem iepriekš brauca WRC mašīnas. Ja runājam par pašiem ātrumposmiem, tad viens bija diezgan špūrains, bet kopumā viss bija kārtībā un braukšana sagādāja lielu prieku.
Kā tramplīni? Izlēkājāties daudz?
Ar mūsu Honda automašīnu ir tā, ka baigi jau lēkāt nevaram (smejas). Bet kaut kur jau uzlēcām arī, bet piesardzīgi, jo galvenais bija sasniegt finišu, nevis demonstrēt, cik augstu varam uzlēkt (smejas). Bet kopumā ceļi patika – bieži negadās braukt augšā lejā un pār nepārredzamiem tramplīniem. Bija jātic tam, ko esi sarakstījis, lai arī vietām ceļu neredzi.
Kāds bija jūsu mērķis pirms gaidāmā rallija?
Ja skatās Igaunijas rallija čempionāta rezultātus, tad visos ātrumposmos, kuros biju finišējis, biju savā klasē ātrākais, tāpēc mērķis pirms rallija bija cīņa par uzvaru. Taču apzinājāmies, ka tas nebūs viegli. Pēc pirmā ātrumposma mums sekoja viens igauņu braucējs, bet pārējie iepalika. Tā arī cīnījāmies ar šo braucēju, kur beigās noturējām pārsvaru un uzvarējām (konkurents tika apsteigts par 51 sekundi).
Īsti nē. Ceturtajā ātrumposmā sāka zust bremzes, un tad brīžiem bija mazi momentiņi, kad spied bremzes, bet viņu nav. Vietām bija vairāki negaidīti pārsteigumi. Bet pa lielam turējāmies ceļa vidū.
Priekšā Cēsu rallijs. Kā patīk šis rallijs?
Pagājušajā gadā Cēsu rallijs bija ļoti neveiksmīgs, jo pirmajā līkumā nogriezām pusasi un rallijs mums bija beidzies. Bet, pierakstot trasi, man Cēsu rallijs ļoti patika. Man vairāk patīk braukt ātri nevis tehniski, un Cēsu rallijā arī ir tādi ceļi, kur vairāk jābrauc pēc stenogrammas. Jā, šeit nav daudz tramplīnu, bet ir kalniņi, kurus jāpieraksta precīzi, lai tos var ātri izbraukt. Uzskatu, ka šis ir tāds Somijas rallijs Latvijā. Šis ir vasaras pasākums, ko visvairāk gaidu. Latvijā ralliju ir maz, tāpēc prieks, ka ir atgriezies tik labs rallijs. Cīnīsimies.
Konkurence jau būs sīva jūsu klasē - uz starta 13 dalībnieki.
Tieši tā, dalībnieku daudz. Nāk sezonas otra puse, tāpēc arī jādomā par kopvērtējumu. Mums ar vienu igauņu braucēju ir izveidojusies sīva cīņa, tāpēc būs interesanti.
Kā pagaidām kopumā vērtē aizvadīto sezonu?
Sezona iesākās Igaunijā, kur bijām spiesti izstāties. Bijām spiesti izstāties arī Raplas rallijā, kur beidzās motors. Līdz ar to pagaidām tā sezona ir saraustīta, taču mēģinām turēties, lai pašiem prieks un arī atbalstītājiem. Ja tiekam līdz finišam, tad augšā turamies (smejas). Cerams, ka visas tehniskās likstas ir atrisinātas un sezonas beigas varēsim aizvadīt veiksmīgāk. Kopvērtējumā situācija pagaidām ir diezgan laba, tāpēc darīsim visu iespējamo, lai sezonas beigās varētu izcīnīt tās augstākās vietas.
Foto: Edgars Leonovs
Bez Cēsīm plānojam startēt Paides rallijā Igaunijā un Utenas rallijā Lietuvā. Ja Paides rallijā veiksies labi, tad plānojam startēt arī Sāremā rallijā. Visticamāk, startēsim arī Biķerniekos rallijā Latvija. Gribējām šogad nobraukt vienu ralliju Somijā, bet pēc tam, kad pievīla dzinējs, šis plāns šogad ir atlicies. Cerams, ka nākamgad izdosies.
Sāremā rallijā vēl neesi startējis. Ko zini par to ralliju?
Mans stūrmanis to ralliju ir skatījies padsmit gadus, bet braucis vēl nav. Arī es tur neesmu startējis. Bet, cik zinu, tur tie ceļi ir ļoti interesanti – šauri, ātri. Protams, tur vajag pieredzi, bet kādreiz jau ir jāsāk, tāpēc skatīsimies. Ja viss būs labi Igaunijas čempionātā, tad šogad mēģināsim startēt Sāremā rallijā, jo pieredzi tur var gūt ļoti labu.
Dīriņš/Lasmanis uz augstākā pakāpiena
Skatīsimies. Beigsies sezona un tad domāsim. Mērķis mums ir kaut kad iekāpt Rally4 automašīnā un pacīnīties ar ātrākajiem igauņu braucējiem, un kādu dienu izmēģināt spēkus arī kādā Eiropas rallija čempionāta posmā. Uz pilnpiedziņu pagaidām vēl neskatāmies, bet, jā, ir doma vairāk pabraukt ārpus Latvijas un salīdzināt savus spēkus ar ārvalstu braucējiem, lai saprastu, cik ātri vai lēni esam. Mērķis ir kāpt pa karjeras kāpnēm uz augšu, tāpēc arī šogad izvēlējāmies startēt Igaunijas čempionātā.
Kā jums ir ar treniņiem pirms rallija? Trenējaties?
Ar treniņiem ir tā, ka pirms atbildīgām sacensībām nekad nesanāk patrenēties, jo vienmēr ir kaut kas jāskrūvē un ir skriešana. Izmaksu dēļ tādus nopietnus treniņus līdz šim neesmu aizvadījis, bet nākotnē ir doma, ka ir jāsāk arī trenēties pirms rallija, jo bieži ir tā, ka rallija sākumā zaudējam, jo neesam sen braukuši, un uz beigām sākam tikai ķert konkurentus. Un tas ir sarežģīti. Protams, gribas aizvadīt testus, bet, ja par to testu naudu var nobraukt kādu ralliju, tad priekšroka tiek dota rallijam. Vieni testi ir apmēram četras jaunas riepas, un, kad tos visus sīkumus liec kopā, tad ir kā ir. Paši skrūvējam, lai tik pēc iespējas vairāk varētu ietaupīt un kaut kur aizbraukt. Viegli nav, tāpēc meklējam atbalstītājus. Ja kāds grib un vēlas atbalstīt, esmu atvērts visiem variantiem.