Foto: No Kalvja Blūma personīgā arhīva
Autosportists Kalvis Blūms pagājušajā gadā aizvadīja savu pirmo nopietno rallija sezonu. Iepriekšējās sezonas Blūms bija redzams startējam minirallijā, kur tika gūti vērā ņemami panākumi, taču 2022.gadā viņš pievērsās rallijam, kur startēja ar ''Mitsubishi Lancer Evo VI'' automašīnu.
Jāsaka, ka Kalvis Blūms un Jurģis Meisters, iespējams, ir vienīgā ekipāža Latvijas rallijā, kur katrs no sportistiem kā pilots varēja cīnīties par augstiem rezultātiem. Taču nu katrs sportists kā pilots brauks ar savu automašīnu.
Foto: Krists Andersons
Kā pirms kāda laika jau noskaidroja portāls Go4speed, tad Kalvis Blūms sev iegādājies citu '' Mitsubishi Lancer Evolution VI'' automašīnu. Kā atklāja sportists, tad citu automašīnu viņš nemaz nebija plānojis iegādāties, jo šī automašīna esot bijusi viņa sapnis.
Par jauno auto, par sportista sapni un mērķiem šajā stāstā!
Kalvi, apsveicu tevi ar jauno automašīnu. Pasaki, lūdzu, kāpēc šāda izvēle? Vai izskatīji arī citus variantus?
Bijām skatījušies arī citas automašīnas. Ja man būtu 20 gadi, tad domāju, ka meklētu maksimāli konkurētspējīgu automašīnu (piemēram, ''Mitsubishi Lancer Evo IX''), bet, par cik es tagad rallijā braucu hobija pēc un vairāk plakaniski nekā taisni, tad meklējām citu variantu. Protams, ka šādam stilam vislabāk piestāv ''Mitsubishi Lancer Evolution VI''.
Foto: Alfonsas Rakauskas Photography
Jā, tieši tas arī iedeva man stimulu, ka ar šo auto var braukt ne tikai skaisti, bet arī ātri. Kā jau atceries, tad pagājušajā gadā mēs ar ''Mitsubishi Lancer Evo VI'' līdz pat piektajam dopam kopā ar Timu Korgi un brāli Emīlu cīnījāmies par Top 3 vietām savā klasē, taču pārsisti riteņi un viena kļūda mums liedza uzrādīt labu rezultātu rallija izskaņā. Arī pilsētas dopā mums sanāca parādīt skaistu šovu un uzrādīt labu rezultātu. Pēc tam man ātrie igauņu piloti teica, ka tu esi traks ar tādu mašīnu braukt tik ātri (smejas). Pēc rallija, kad pagāja jau trīs nedēļas, mani uzmeklēja viens soms, kurš arī man atsūtīja video un bildes, sakot, ka mana braukšana esot patīkami pārsteigusi. Sapratu, ka tas ir tas ceļš, kas jāiet.
Un tad tu saprati, ka vajag meklēt ''Mitsubishi Lancer Evo VI''?
Jā, sapratu, ka tā ir tēma un ka vajag skatīties šādu veco auto. Man arī no bērnības šī ir mīļākā mašīna, un nekas nav mainījies arī šodien. Bija doma pašiem būvēt no rokas, bet sapratām, ka ar šādu auto tad nevarēsim braukt Igaunijā EMV5 klasē, kur šobrīd tā konkurence ir spēcīgākā Baltijā. Līdz ar to būvēšanas projektu mēs atmetām.
Miks Ernstsons. Foto: Krists Andersons
Nav jau noslēpums, ka šāds auto bija Mikam Ernstsonam. Ilgi mēģināju viņu pierunāt pārdot man šo auto, taču Miks bija pretim. Vēlāk, redzot, kā es braucu ar Jurģa auto, viņš piekrita pārdot šo mašīnu, jo viņš vēlējās, lai šis auto paliek Rallyworkshop komandas garāžā. Liels paldies viņam par to.
Pēdējo reizi šis auto rallijā brauca pirms sešiem gadiem. Kādā stāvoklī tas ir?
Es teiktu, ka teicamā. Šis auto, atšķirībā no iepriekšējā ''Mitsubishi Lancer Evo VI'', ar ko braucu, ir vairāk būvēts sportam.
Foto: No Kalvja Blūma personīgā arhīva
Vēl nē. Tik cik pa pagalmu, nobraucot no treilera (smejas).
Cik viegli vai grūti ir braukt ar šādu mašīnu? No malas izskatās viss vienkārši.
Jā, bet patiesībā tā nav. Ar šo auto ir grūti braukt ātri. Lai būtu ātrs, ir bieži jābrauc sānslīdē, lai no līkuma izbrauktu ātri. Sanāk braukt ar spēku, agresivitāti. Bet man tas ir paticis, un arī mans braukšanas stils ir tāds. Kad skatos, kā brālis un Korge lēzenos līkumos uz 170 km/h nedaudz pagriež stūri un izbrauc, tad man ar šo auto pirms tam ir nedaudz jāiesviež līkumā, lai to izbrauktu tikpat ātri. Protams, kāja (un ne tikai) raustās (smejas). Bet ir jāmauc.
Kur tavs minirallija auto?
Mana čempionu mašīna tika pārdota. Lai spertu soli uz priekšu, bija jāpārdod Evo IX. Tas laiks tika izdzīvots un tika sasniegti ļoti labi rezultāti.
Mana čempionu mašīna tika pārdota. Lai spertu soli uz priekšu, bija jāpārdod Evo IX. Tas laiks tika izdzīvots un tika sasniegti ļoti labi rezultāti.
Foto: No Kalvja Blūma personīgā arhīva
Kurš ir mašīnas jaunais saimnieks?
Auto tika pārdots uz Spāniju, kur jaunais saimnieks plāno likt iekšā drošības karkasu un braukt rallijā. Lai naudu par pārdoto auto nenotērētu citur un lai varētu izdzīvot savu sapni, kurš man ir no deviņu gadu vecuma, tad tika nolemts spert nākamo soli. Pateicoties draugiem, kolēģiem un dažiem labvēļiem, man bija iespēja iegādāties ''Mitsubishi Lancer Evo VI''.
Auto tika pārdots uz Spāniju, kur jaunais saimnieks plāno likt iekšā drošības karkasu un braukt rallijā. Lai naudu par pārdoto auto nenotērētu citur un lai varētu izdzīvot savu sapni, kurš man ir no deviņu gadu vecuma, tad tika nolemts spert nākamo soli. Pateicoties draugiem, kolēģiem un dažiem labvēļiem, man bija iespēja iegādāties ''Mitsubishi Lancer Evo VI''.
Kāds bija tavs sapnis?
Kad ieraudzīju sarkanu ''Mitsubishi Lancer Evo VI'', teicu, ka man arī tāds kādu dienu būs. 24 gadus vēlāk es tagad regulēju šo auto savā garāžā (smejas). Sapņi mēdz piepildīties.
Jā, tāda doma ir šogad aizbraukt kopā ar brāļiem Ivaru un Andri Velmēm uz Sanmarīno paraustīt rokas bremzi (smejas). Ar asu rokas bremzi un stipri piepumpētām riepām (smejas). Ja viss būs labi, tad, iespējams, uz starta izies divi ''Mitsubishi Lancer Evo VI'' – es un Jurģis. Noteikti gribu teikt lielu paldies draugiem un četriem labvēļiem (vārdus nesaukšu, bet viņi paši to ļoti labi zina) ar kuru palīdzību mēs arī varējām tikt pie šīs automašīnas un startēt Leģendu rallijā. Vieniem būs ballīte, citiem sports, bet dienas beigās visi būsim apmierināti.
Foto: No Kalvja Blūma personīgā arhīva
Tagad plānojam Rally Estonia, bet pēc tam startēsim savā mājas rallijā Cēsīs. Rudenī, kā jau minēju, mērķis ir aizbraukt uz Leģendu ralliju, bet Sāremā rallijs gan šogad atkritīs, jo tas notiks nedēļu pirms Leģendu rallija. Pat nobraucot bez piedzīvojumiem, dažu dienu laikā sagatavot automašīnu un vest to uz Eiropas otru galu nebūtu prāta darbs.
Tad ugunskristības tev ar jauno auto būs šajās brīvdienās Rally Estonia?
Jā, bet kopā ar Ralfu Lipstoku brauksim lēnītēm un čilosim. Jāsaprot, kāds ir šis jaunais auto, tāpēc nekādus sportiskos mērķus mēs uz šo ralliju sev neuzstādīsim. Nav ko trakot. Testi nav bijuši, tāpēc brauksim ar vēsu prātu, bet karstu sirdi. Man vairs nav mērķis kļūt par čempionu, vienkārši gribu braukt rallijā, gūt kaifu, iepriecināt skatītājus ar skaistām sānslīdēm un izdzīvot savu sapni. Gribu teikt lielu paldies savam uzticamajam mehāniķim Gatim, kurš ir parūpējies par izcilu automašīnas sagatavošanu startam.