Foto: No sportista personīgā arhīva
Otro sezonu rallijā šogad aizvada Kristaps Dzīvītis. Rallijā Kristaps debitēja pērn, kurš pagājušajā gadā, startējot kopā ar Māri Egli, startēja Igaunijas Otepes rallijā (5.vieta EMV5 klasē) un Sarmas rallijā (1.vieta RK11 klasē). Šogad Kristaps ar stūrmani Mārtiņu Rudeviču piedalījušies jau trīs ziemas rallijos. Pēc izstāšanās Igaunijā, Dzīvītis izcīnīja divas uzvaras RK11 klasē, tādējādi šobrīd viņš ir savas klases kopvērtējuma līderis.
Sarunā ar portālu Go4speed Kristaps Dzīvītis atskatās uz aizvadīto ziemas sezonu, kā arī ieskicē plānus vasarai.
Kristap, pirmie trīs ziemas ralliji aizvadīti. Kā jums gāja?
Kopumā jau jāsaka, ka laikam labi. Jā, sezonu sākām ar Igaunijas ziemas ralliju, kas diemžēl mums beidzās ar tehnisku izstāšanos jau pirmajā dopā. Žēl, ka tā, jo, ja nofinišētu, būtu iekrājuši labu pieredzi un rallija kilometrus. Ļoti iespējams, ka savā klasē kāptu uz goda pjedestāla ar Tanaku (smejas). Pēc tam sekoja Sarmas un Alūksnes ralliji, kas noteikti nebija viegli. Braukt pa priekšu pa tādu segumu bija izaicinoši, jo trasē bija ļoti daudz svaigā sniega, kā arī vēlāk špūres. Ar draugiem jau apspriedām to, ka daudzo ziemu braukšana ar zāģiem pa aizsalušiem ezeriem nepalīdzēja.
Foto: Edgars Leonovs
Jā, šoreiz tavs plašais braukšanas stils izpalika.
Jā, šoreiz braucām taisnāk, jo gribējām labāku rezultātu. Braukt plaši un ātri šajos rallijos bija tuvu neiespējami. Šoreiz ņēmām vērā Andra Šimkusa ieteikumu – precīzi un pa špūrīti. Paldies arī Kasparam Šimkusam, kurš ieteica nopirkt dzeltenās brilles, lai labāk redzētu ceļu. Alūksnes rallijā pirmais aplis bija ļoti smags, tāda kā izdzīvošana. Sajūtas, teiksim tā, dalās – paši gribam, lai vēsturiskās automašīnas brauc pa priekšu, taču ne vienmēr tas ir izdevīgi, kā, piemēram, šoreiz. Taču mēs nečīkstam un ir jāmācās braukt arī šādos apstākļos. Žēl, ka Mārtiņš Svilis izstājās jau otro reizi, jo būtu forši ar viņu pacīnīties.
Arī lēnāk ir jāmāk braukt.
Grūti ir braukt tā, kā tu neproti (smejas). Kad ir doma pabraukt lēnāk, tas pārsvarā nesanāk. Ar jauno stūrmani Mārtiņu Rudeviču vienojāmies, ka neskriesim un brauksim piesardzīgi, bet pēc četriem līkumiem jau braucu tā, kā protu (smejas).
Grūti ir braukt tā, kā tu neproti (smejas). Kad ir doma pabraukt lēnāk, tas pārsvarā nesanāk. Ar jauno stūrmani Mārtiņu Rudeviču vienojāmies, ka neskriesim un brauksim piesardzīgi, bet pēc četriem līkumiem jau braucu tā, kā protu (smejas).
Foto: Dace Janova
Trīs ralliji mēneša laikā. Cik smagi tas bija?
Kopumā jāsaka, ka februāris bija ļoti smags mēnesis, jo bija jāpiedalās trīs rallijos, pēc kuriem arī jāpaspēj sagatavot mašīna. Paldies ģimenei un draugiem, atbalstītājiem, kas mani vienmēr ļoti atbalsta. Sagatavošanās startiem bija dulla. Darbnīcā bija daudz darba, jātaisa citi motori un citas mašīnas, un tad vēl pa vidu es ar savu auto darbojos. Papildus jautrību sagādāja Alūksnes rallija pārceltais datums. Dienā, kad bija jāpieraksta ātrumposmi, man bija jābūt ceļā ar ģimeni uz kalniem, tādēļ arī nebiju uz apbalvošanu, jo tajā brīdī jau bijām ceļa jūtīs. Brīžiem bija jāraujas uz pusēm (smejas). Rallija atmosfēra kopumā laba. Fani Alūksnē paši labākie, daudzie karogu izkārtojumi un fanu pūļi, braucot šaurajās sekcijās, radīja sajūtas kā B grupas rallijā. Liels paldies organizatoriem par ieguldīto darbu.
Kā vērtē savus rezultātus, salīdzinot ar saviem tiešajiem konkurentiem?
Grūti spriest. Gribas jau pacīnīties un savus rezultātus salīdzināt, piemēram, ar rallijsprinta top braucējiem. Aizvadītajos rallijos būtu bijis interesanti pacīnīties ar Mārtiņu Svili.
Foto: Krists Andersons
Kādi plāni vasaras sezonai?
Šobrīd būvējam otru mašīnu, ar kuru, ja tā var teikt, būs mazāk žēl pret kādu sasalušu kupenu atspiesties vai gar kādiem zariem nobraukt. Ar to mašīnu domāju, ka laidīsim ātrāk. Šobrīd ir tā, ka, ja ar savu līdzšinējo auto izsitu, piemēram, pagrieziena rādītāju, tad problēma nav to nopirkt veikalā, bet gan atrast, kur to nopirkt, meklēt ebay u.t.t. Šādu auto detaļas ar katru brīdi iegādāties paliek aiz vien grūtāk, tāpēc arī tas mani ietur tādos kā grožos, kas neļauj pabraukt ātrāk. Man nav vienalga, un domāju, ka arī pārējiem Historic klases braucējiem tas ir svarīgi, kā tā mašīna izskatīsies pēc rallija. Šobrīd vasaras plāns ir sabūvēt jauno auto un paspēt notestēt uz grants.
Foto: No sportista personīgā arhīva
Kādu automašīnu būvējat?
Būvējam 1995.gada Audi A4 Quattro. Pēc gadiem šis nav jauns auto, ar to teorētiski varētu braukt arī vēsturiskajā ieskaites klasē. Ļoti interesē, kāds sanāks jaunais auto, jo ar šāda tipa mašīnu nobraucu pilnas divas sezonas minirallijā, pēc kā bija sajūta, ka lielos vilcienos ar šādu labi sabūvētu auto varētu turpināt apgūt rallija braukšanu. Jā, iespējams, šis auto nebūs tikpat pievilcīgs, kā šī brīža mūsu Quattro, bet vismaz skrambas būs daudz lētākas. Šobrīd situācija mums kopvērtējumā RK11 klasē ir ļoti laba (ekipāža ir līderi), tāpēc šobrīd visas pūles liksim uz jauno auto, ar kuru varbūt nobrauksim ralliju Cēsis RK11 klasē.
Foto: No sportista personīgā arhīva
Tad varēsi ar jauno auto vairāk braukt uz skatītājiem.
Jā, tieši tā. Šī ir mana otrā sezona rallijā, bet sanācis tā, ka vēl neesam startējuši nevienās grants rallija sacensībās. Mums ir doma sataisīt šo jauno auto, lai varam braukt rallijsprintā, kur šobrīd brauc Mareks Švarcs-Švampāns, Mārtiņš Ķikusts, Vigo Rubenis u.c. Būtu forši sastādīt viņiem konkurenci, lai varētu apgūt ralliju jau nopietnākā līmenī, jo tā braukšana šobrīd nav tāda, kādu gribētos demonstrēt. Šobrīd nezinām, kad auto būs gatavs, bet darbs norit. Ja slinkosim, nav izslēgts, ka nākamajā rallijā brauksim ar šo pašu mašīnu, ar kuru tagad ziemā.
Jā, tieši tā. Šī ir mana otrā sezona rallijā, bet sanācis tā, ka vēl neesam startējuši nevienās grants rallija sacensībās. Mums ir doma sataisīt šo jauno auto, lai varam braukt rallijsprintā, kur šobrīd brauc Mareks Švarcs-Švampāns, Mārtiņš Ķikusts, Vigo Rubenis u.c. Būtu forši sastādīt viņiem konkurenci, lai varētu apgūt ralliju jau nopietnākā līmenī, jo tā braukšana šobrīd nav tāda, kādu gribētos demonstrēt. Šobrīd nezinām, kad auto būs gatavs, bet darbs norit. Ja slinkosim, nav izslēgts, ka nākamajā rallijā brauksim ar šo pašu mašīnu, ar kuru tagad ziemā.