profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kristers Cimdiņš pārdod BMW un iegādājas 'Mitsubishi Lancer Evo X'

Mārtiņš Jankovskis 01.02.2023 - 00:04 Kristers Cimdiņš pārdod BMW un iegādājas 'Mitsubishi Lancer Evo X'
Ekipāžas jaunais auto. Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Kopš 2019.gada Kristers Cimdiņš/Renārs Šķenders rallijā un rallijsprintā skatītājus priecēja ar BMW automašīnu. 2020.gadā ekipāža izcīnīja uzvaru Klasika 3000 klasē, bet gadu vēlāk tā palika nepārspēta LRC6 un RK9 klasēs.

Pagājušo sezonu ekipāža izlaida un rallijā nestartēja, taču šogad Cimdiņa/Šķendera ekipāža trasē dosies ar pilnpiedziņas ''Mitsubishi Lancer Evo X''.


Foto: Urmo Sibul

Lai noskaidrotu, kur palika BMW, kā ekipāža nokļuva pie ''Mitsubishi Lancer Evo X'' un kādi ir ekipāžas šīs sezonas plāni, par to šajā sarunā ar Kristeru Cimdiņu.

Krister, aplūkojot starta sarakstus gaidāmajos ziemas rallijos, skatos, ka jūs startēsiet ar jaunu auto.
Jā, tā ir tiesa. No ASRT komandas esam iegādājušies ''Mitsubishi Lancer Evo X'', ar kuru plānojam šosezon aizvadīt pilnu sezonu.

Kur palika jūsu atbalstītāju tik iemīļotais BMW?
2022.gada sezonu izlaidām, tāpēc sanāca tā, ka pārdevām mūsu BMW, kas tagad būs redzams rallijkrosā. Līdz ar to bija jāskatās kaut kas cits. Arī stūrmanis tā aktīvāk uzstāja, ka ir jāturpina braukt, tāpēc sākām skatīties, kas ir pieejams. Neko tādu interesantu ar aizmugures piedziņu atrast nevarējām, tāpēc skatījāmies citas mašīnas. Skatījāmies ''Mitsubishi Evo VI'', taču tad Ainārs Igaveņš piedāvāja ASRT komandas ''Mitsubishi Lancer Evo X''. Aizbraucām, mūs viss apmierināja un tā mēs arī iegādājāmies šo automašīnu.


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Kāpēc nolēmi pārdot savu BMW, ar kuru tev gāja diezgan labi?
Tobrīd dzīvē vajadzēja sakārtot citas lietas, kas saistītas ar uzņēmējdarbību. Tā teikt – notika līdzekļu mobilizācija (smejas). Izlaidām 2022.gada sezonu, un bija plānā izlaist arī šo sezonu, taču stūrmanis teica, ka ir kaut kas jādara, un tā mēs kopīgiem spēkiem tikām pie jaunas automašīnas.

Neesat vienīgie, kuri šosezon startēs ar jaunu automašīnu.
Jā, tas gan. Liels prieks par Zigurdu Kalniņu un Renāru Salaku, kuri beidzot pabeidza ilgi loloto projektu. Malači.

Kā jums gāja pirmajos testos Alūksnē?
Raibi (smejas). Pirmajos testos Alūksnes pusē sanāca nobraukt tikai ap 30 kilometriem, jo vienā no braucieniem sanāca diezgan dziļi iebraukt grāvī, un tā mums tie testi beidzās. Bet tagad jau kopā esam nobraukuši ap 100 kilometriem un lēnām pierodam pie jaunā auto.


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Un kādi ir pirmie secinājumi par jauno auto?
Pirmie secinājumi ir tādi, ka braukšana ar ''Mitsubishi Lancer Evo X'' ir diezgan vienkārša, salīdzinot ar BMW. Auto klausa un, kur stūri griez, tur tas brauc. Šobrīd braukšana ir patīkama un pašsaprotama. Vajag tikai laiku, lai izkostu to auto vairāk un tad jau viss būs labi. Ir nianses braukšanai starp aizmugures piedziņu un pilnpiedziņu, bet pie tā ir jāpierod.

Daudzi tevi atceras ar tavu plašo braukšanas stilu. Tagad, kad brauksi ar Evo X, kādu stilu skatītāji varēs no tevis sagaidīt?
(smejas) Būs grūti pārlauzt to braukšanas stilu. Jau pirmajos treniņos Igaveņš man aizrādīja, ka ''Krister, ir jābrauc taisnāk''. Redzēsim. Apzinos, ka rezultāta ziņā ir jābrauc taisnāk, bet jūtu, ka braukšana kā ''tramvajs pa sliedēm'' nebūs (smejas). Gan jau tāpat sanāks pabraukt tikpat plaši kā ar BMW.


Foto: Jānis Asaris

Kā ir ar stenogrammu? Stipri atšķiras no braukšanas ar BMW?
Stenogramma, braucot ar BMW, bija tāda smalkāka un niansētāka, jo tur tas ātrums nebija tik liels. Taču tagad pēc pirmajiem testiem ar Evo X stūrmanis atzina, ka ātrums ir lielāks un viņš uz ceļa vairs tikpat kā neskatās. Līdz ar to ir jāpārskata stenogramma un jāvienkāršo tā, un kaut kas jāmet ārā.

Kādi plāni šai sezonai?
Plānojam braukt pilnu Latvijas rallija čempionāta sezonu un tad jau redzēsim, kā sanāks ar Igaunijas čempionātu. Ja viss būs labi, tad mums Igaunijas čempionātā ir divi ziemas ralliji mūsu pusē, kā arī vasarā ir Paides rallijs, kas arī pārklājas. Kopā jau sanāk trīs Igaunijas čempionāta posmi. Noteikti gribās sezonas beigās aizbraukt uz Sāremā ralliju, un tad jau sanāk, ka esam nobraukuši četrus posmus Igaunijā. Ja pieķer vēl vienu posmu klāt, sanāk jau pilna sezona (smejas). Skatīsimies, bet braukt kaut ko noteikti brauksim. Ja kāds atbalstītājs vēlas mūs atbalstīt, esam atvērti jebkurai sadarbībai. Uz mašīnas vietas reklāmai vēl ir daudz (smejas).

Kādi mērķi gaidāmajam Igaunijas Otepes rallijam?
Zinu to, ka šie ceļi ir ļoti ātri un prasīgi, jo pagājušo reizi šajā rallijā iebraucām kupenā (ekipāža zaudēja desmit minūtes, kas kopvērtējumā to savā klasē no 2.vietas atsvieda uz pēdējo). Šoreiz vajadzētu noturēties uz ceļa (smejas). Patreiz man ar šo automašīnu nobraukti ir ļoti maz kilometri – apmēram 100, tādēļ nekādus dižus mērķus neesmu sev uzstādījis. Gribētos finišēt un krāt nobrauktos kilometrus, lai varētu veiksmīgāk aizvadīt nākamos rallijus. Pirmajos rallijos noteikti nemēģināsim skriet visiem līdzi. Ziemas rallijos ir plāns mācīties un finišēt tos, lai sakrātu vajadzīgos kilometrus.

Ekipāžas kļūda 2021.gada Otepes ziemas rallijā:

Ekipāža testos:


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png