Foto: No personīgā arhīva
2016.gadā, gatavojoties vienam no saviem mīļākajiem rallijiem (Sāremā), Zigurds Kalniņš aizvadīja nelielus treniņus, kas diemžēl beidzās ar smagu avāriju. Lai arī daudzi par to izvēlētos klusēt, toreiz sportists portālam Go4speed neslēpa to, kas notika, kā arī atzina, ka 4.oktobris ir viņa otrā dzimšanas diena.
Neskatoties uz šo atgadījumu un gūtajām traumām, kā arī iznīcināto automašīnu, Zigurds 2017.gada aprīlī teica šādi: ''Ir jāiegādājas cita mašīnas virsbūve, jāieliek drošības karkass un jāpārliek detaļas. Tāds ir plāns, kuru ceru lēnām arī īstenot. Idejas ir daudz. Gribu vēl uzbūvēt kādu BMW, jo ralliju tik ātri vēl negribu pamest. Nav jau tā, ka man nesanāk. Agri vai vēlu, bet es atgriezīšos. Rallijs bez manis nekur nepaliks. Strādāsim, lai būtu atpakaļ.''
Foto: MVFoto
Vīrs un vārds! Pēc nepilniem sešiem gadiem Zigurds ar Alūksnes rallija vienu no organizatoriem Renāru Salaku beidzot atkal būs redzami trasē, kur ekipāža ar pašu būvētu BMW janvāra vidū startēs Alūksnes rallijā!
Par to, ko labu Kalniņš sadarīja šajos sešos gados, par to šajā sarunā.
Starp palīgiem arī Māris Kulšs. Foto: No personīgā arhīva
Jā, tā var teikt. Labs nāk ar gaidīšanu (smejas). Beidzot redzama gaisam tuneļa galā un ceru, ka beidzot mani varēs ieraudzīt Alūksnes rallijā!
Laikam pēc gada nopirku šo ielas BMW ar standarta 1.6 dzinēju. Jāsaka, ka šis BMW izkrita man kā laimīgā loze, jo, neraksturīgi šāda gada BMW, šis auto bija ļoti labā tehniskā stāvoklī, nesapuvis. Pēc tam devāmies pie ''Simkusracing.com'', kur mūsu automašīnai tika ielikts drošības karkass. Pēc tam auto manā garāžā nostāvēja vienu gadu, bet tad Renārs prasīja, cik ilgi tas BMW tā bezdarbībā stāvēs un, ka beidzot ir jāsāk kaut kas darīt. Vasarā, kad man pašam ir darba pilnas rokas savā saimniecībā un brīva laika praktiski nav, aizvedām automašīnu uz servisu Vilgars (Valmiera, Mūrmuiža), kur tā tika nokrāsota. Tāpat tur automašīnai tika uzliktas aizsargpannas, tika veikti ritošās daļas darbi, salona instalācijas u.t.t. Kad tā nonāca atpakaļ mūsu garāžā, tad apsolīju sev, ka ir jāiespringst un jādara viss, lai 2023.gada sezonā varu beidzot startēt. Tagad mērķis ir līdz gada beigām to pilnībā salikt.
Foto: No personīgā arhīva
Pats arī piedalies automašīnas būvniecībā?Foto: No personīgā arhīva
Jā. Savā garāžā ielikām 3.0 dzinēju, kā arī veicām daudzus citus darbus. Šobrīd dzinēja plānotā jauda būs ap 260 Zs, bet, kad iebrauksimies, nākotnē ir doma nedaudz uzlabot un padarīt jaudīgāku šo dzinēju. Šobrīd būs galvenais iebraukties un pēc tam domāsim par mašīnas uzlabojumiem.
Foto: No personīgā arhīva
Lai kauli neierūsē, tepat piedalījos kaut kādās ziemas sacensībās, bet neko nopietni nebraucu.
Domāju, ka rallija sajūtas aizmirst nevar. Protams, lai tās sajūtas atgrieztos pēc iespējas ātrāk, pirms rallija ir jāpaspēj vēl aizvadīt kaut kādi testi. Arī stenogrammas treniņus.
Foto: No personīgā arhīva
Jā. Viņš šim pasākumam ir kārtīgs dzinēja spēks, motors, kurš neļauj atslābt (smejas).
Zini, kā, lai sirdi nesāpinātu, es pats skatīties rallijus daudz nebraucu. Ik pa laikam gan aizbraucu uz kādu Igaunijas posmu, arī uz Alūksnes un Sarmas rallijiem, lai sirdij uzsistu nedaudz karstumu, bet tā, ka apmeklētu visus posmus, tā nebija. Braukt jau gribējās, protams. Un, zinot, ka man garāžā ir mašīna, kas arī gaida savu kārtu, tad sapratu, ka ātrāk ir jāpabeidz šis projekts, lai varu atkal atgriezties trasē.
Zigurds Kalniņš ar draugiem šī gada Sarmas rallijā. Foto: Go4speed
Nē. Jau no laika gala tas nav traucējis. Kas toreiz notika, tas notika. Mācība tika gūta uz visu dzīvi, un ejam tālāk.
Kādos rallijos šogad plāno startēt?
Alūksnes un Sarmas rallijs ir tās primārās sacensības. Iespējams, arī ziemas ralliju Igaunijā nobrauksim. Ja tā jāsaka, tad man Igaunijas rallija čempionāta posmi ir pat tuvāk nekā Latvijas čempionāta, tāpēc skatīsimies, ko un kur brauksim vasarā. Igaunijas čempionātā patīk tas, ka tur ir ļoti spēcīga konkurence – ir liels kaifs braukt un cīnīties par tām sekundēm vai bieži vien pat par simtdaļām. Nekad neaizmirsīšu, kā es 2009.gadā ar ''Renault Clio Ragnotti'' ''Louna-Eesti” rallijā N3 klasē noslēdzošajā dopā izrāvu uzvaru un finišā otrās vietas ieguvēju apsteidzu par 0,7 sekundēm.
Foto: Heikki Jarlik
Teikšu tev tā – zināmos ceļos pat ir grūtāk braukt. Alūksnes ceļus es pat mazāk zinu nekā Gulbenes (smejas). Tas, ka mans stūrmanis ir viens no organizatoriem, kurš šos ceļus zina labi, man absolūti neinteresē un tas man nekādas priekšrocības nedos. Jā, nenoliegšu, savulaik esmu braucis rallijā, kad esmu iepazinies ar ceļiem ātrāk. Arī rezultāts toreiz bija ļoti labs, bet prieks un gandarījums nekāds. Tāpēc labāk neko nezināt – tev ir stūrmanis, stenogramma un brauc.
Kas pašam, tavuprāt, būs grūtākais pirmajā rallijā?
Labs jautājums. Nezinu. Par laimi, man tas nebūs pirmais rallijs karjerā, kad nezini, ko sagaidīt. Tagad galvenais ir aizvadīt stenogrammas treniņus, testus, lai varu atsvaidzināt atmiņā vecās iemaņas, un tad visam jābūt kārtībā. Domāju, iemaņas atgriezīsies ātri. Kā tas atspoguļosies rezultātos, to redzēsim finišā.
Foto: No personīgā arhīva
Jā, un pie tam vēl ļoti intensīvi. Tavus rakstus cītīgi lasu, jo Go4speed var visu uzzināt. Tāpat arī citus materiālus lasu. Nav tā, ka neinteresējos. Esmu lietas kursā, jo autosports ir mīļš. Ja vēl tev mājās rāda WRC rallijus, tad vispār viss ir labi (smaida).
Kādi laikapstākļi šobrīd pie jums?
Šobrīd labi, bet sola atkusni (saruna notika pirmdien), kas nāks tikai par labu. Zeme, kuru klāj daudz sniega, līdz galam nav sasalusi, tāpēc, kad tagad pakusīs un būs ūdens, tas vēlāk sasals un apakšā būs ledus, kas trasi padarīs tikai labāku. Šobrīd bija tikai sniegs, kas rallijam īsti nav labi, jo sporta automašīnas ātri vien to uzraks.
Foto: No personīgā arhīva
Viņi jau gāzē tepat pa pagalmu manis izveidotā trasītē. Pagājušajā gadā abi ar Volvo XC70 automātu braukāja tepat pa ziemas trasi, bet tad es šo automašīnu noziedoju ukraiņiem. Jā, viņi bija nedaudz dusmīgi, ka palikuši bez automašīnas, bet, kad sataisīšu savu rallija BMW, tad es viņiem sataisīšu astoto žigulīti, lai gāž ar to. Pagājušajā gadā te aizvedu abus uz vienām sacensībām, kur junioru klasē abi ieņēma pirmās divas vietas. Kaut ko lēnām jau saprot, bet, kā būs tālāk, grūti spriest. Vienu dienu brauc, otrā dienā telefonā sēž. Viss, kā vajag (smejas). Arī divus gadus jaunākais dēls (Kalniņa ģimenē kopā ir četri dēli) jau kaut ko interesējas par auto un grib palīdzēt (smejas).
Kalniņa ģimenes otrs jaunākais dēls arī steidz palīdzēt. Foto: No personīgā arhīva
Vienu astoto žiguli un esmu piedalījies BMW projektos. Kaut ko jau protu (smejas). Jāsaka tā, ka esmu braucis ar vairākām mašīnām, bet savā vecumā tagad ir tā, ka gribas braukt ar kaifu, un šo kaifu man sniedz tieši BMW. Piekrītu Kaspara Kaņepa-Kalniņa teiktajam - lai tie jaunie skrien, bet es tagad gribu baudīt to ralliju (smejas). Bet, kā saka, apetīte rodas ēdot. Nav jau tā, ka mēs rallija laikā nesekojam rezultātiem un nezinām, kas notiek trasē. Līdz ko uzvelc ķiveri, tā gribas mesties trasē un cīnīties par tām augstākajām vietām, lai arī ko mēs pirms tam runājam (smejas). Man rallijā ļoti patīk tas, ka varu aizbraukt uz ralliju un uz dienu pilnībā atslēgties no visa, kas notiek apkārt. Aizkrīt tā klapīte ciet un esmu par visiem 100% iekšā rallijā. Un tas dod foršas sajūtas.
Paldies, Zigi, kā vienmēr par foršo un atklāto sarunu. Kur tad mums jābūt 20.-21.janvārī?
Paldies arī tev. Tātad visus 20.-21.janvārī gaidām Alūksnē uz Latvijas rallija čempionāta sezonas atklāšanas posmu. Ticu, ka mūs sagaida aizraujošs rallijs ar kuplu dalībnieku skaitu. Paldies visiem par atbalstu un tiekamies Alūksnē!
Kalniņa automašīnas pirmais rūciens