Sāremā rallijā sīvas cīņas tika aizvadītas EMV5 klasē. Ilgu laiku līderis bija mājinieks Timu Korge, taču pēc neveiksmes desmitajā dopā vadību pārņēma Alans Popovs. Taču arī šis igauņu braucējs neizturēja spriedzi un pēc kļūdas par jauno līderi kļuva Edijs Bergmanis/Ivo Pūķis, kuri arī beigās svinēja uzvaru.
Ātri bija arī Emīls Blūms/Didzis Eglītis. Pēc pirmās dienas ekipāža bija trešajā vietā, bet pēc pārsistas riepas sestajā dopā ekipāža atkrita uz astoto pozīciju. Turpinājumā Emīls ar Didzi spēja aizcīnīties līdz trešajai vietai savā klasē.
Pavisam kopā Blūma ekipāža šajā rallijā no 13 ātrumposmiem ātrāko laiku klasē uzrādīja septiņos, bet trīs reizes Blūms bija otrs ātrākais.
Foto: Eesti Autospordi Liit
Emīl, pēdējo reizi šajā rallijā brauci pirms desmit gadiem. Vai tagad, izejot uz starta, kaut ko atcerējies no iepriekšējās reizes?
Teikšu godīgi, nē, tāpēc rallijs man bija kā no baltas lapas. Pirms starta bija nelielas bailes par šo ralliju, jo pēdējo reizi, kā tu saki, te biju braucis pirms desmit gadiem. Protams, ceļi šeit ir ātri un savādāki nekā citos rallijos, tāpēc bija tāda neziņa, kā ies. Ceļa platumi bieži mainās, arī ceļa segums vietām slīd, vietām neslīd – tas viss deva tādu lielu spriedzi.
Lai arī rallijs jums kopumā neaizritēja tā, kā gribētos, finišā beigās augstā trešā vieta. Bet, cik zinu, pirms rallija starta jums bija neliels stress.
Jā, tā bija. Pirms rallija mums trešdien ap pusseptiņiem vakarā tikai ierūcās mašīna, kur mehāniķi vēl naktī regulēja dzinēju, tāpēc uz ralliju aizbraucām tā teikt svaigi, bez nekādiem testiem. Protams, tas pirms rallija starta pārliecību nedeva, taču, nobraucot pirmo ātrumposmu un aplūkojot rezultātus (2.vieta klasē), tā neziņas sajūta un stress pazuda, un sapratām, ka viss nav tik slikti. Otrajā un trešajā dopā bijām jau ātrākie, kas pēc pirmās dienas ļāva ieņemt 2.vietu.
Foto: Dace Janova
Kā mēs smējāmies, tad Raunas ielas ir diezgan paslīpētas (veselīgi smiekli). Bet, ja nopietni, tad mums patīk braukšana pa asfaltu, bet ir jāatrod tā robeža, kad nevar pārforsēt. Diemžēl man pilsētas dopos ir bijusi arī slikta pieredze, kur finišā sanāca avarēt. Parasti jau saka, ka pilsētas ātrumposmi ir tādi, kur vairāk var zaudēt nekā iegūt, bet, kad ķivere ir virsū, atlaist jau arī negribās.
Kā iesākās sestdienas agrie ātrumposmi?
Otrajā dienā bija nepierasti, ka rallijs sākas tik agri. Neatceros, kad pēdējo reizi rallija laikā jāceļas pirms sešiem rītā un septiņos jāizbrauc jau no servisa parka. Bet bija interesanti. Jā, pirmajā aplī (divos dopos) kļūdījos ar riepu izvēli. Sestdienas pirmajā dopā bija puse asfalta un puse grants, tāpēc bijām nolēmuši braukt ar sliktākām riepām un tad mainīt. Diemžēl sanāca rīta pirmajos divos ātrumposmos Korgem zaudēt.
Un tad sekoja sestais ātrumposms, kur tika zaudēta iespēja pacīnīties par uzvaru savā klasē.
Diemžēl sestajā ātrumposmā vienas muļķīgas kļūdas dēļ vienā iekšmalā uzsitām pa stabiņu, kas tiek likts iekšmalās, lai negrieztu līkumus, kā rezultātā pārsitām riepu. Kā vēlāk izrādījās, arī brālis Kalvis Blūms turpat, tikai 30-40 metrus tālāk, izdarīja to pašu. Turpinājumā pēc riepas pārsišanas braucām tālāk un baudījām ralliju, kur sanāca diezgan labi pakāpties uz augšu, lai arī pēc riepas pārsišanas bijām atkrituši uz astoto vietu.
Foto: Indrek Allik
Jā, jāsaka, ka gandrīz katrs rallijs šogad mums tika aizvadīts ar kaut kādām nelielām neveiksmēm. Liekas, ka Cēsis šogad bija vienīgais rallijs, kas aizritēja gandrīz bez problēmām. Bet viss ir labi un jāturpina darboties.
Ar ko, tavuprāt, izskaidrojams tas, ka spējat būt tik ātri un cīnīties par uzvaru ar vietējiem igauņu braucējiem.
Grūti teikt, kāpēc šobrīd spējam pabraukt tik ātri. Iepriekš startējam ar N grupas mašīnu, kas nebija tik ātra, kāda tā ir šobrīd. Protams, arī sadarbība ar stūrmani ar katru ralliju paliek labāka un labāka, un, ja vēl ir treneris (Uldis Briedis), kuram tu tici, tad, saliekot visu kopā, rezultāts atnāk pats par sevi.
Pēc rallija pie mums klāt pienāca Kens Torns (2021. gada ERC Junior čempions, 2020.gada ERC3 un ERC3 Junior čempions), kuru iepriekš nepazinām. Viņš apsveica mūs un bija pārsteigts (tāpat kā citi vadošie igauņu braucēji) par to, kā mēs spējam apsteigt Korgi viņu mājās. Bija patīkami saņemt tādas uzslavas. Tas nozīmē, ka visu darām pareizi.
Foto: Indrek Allik
Sezona kopumā bija laba, bet vienmēr var labāk. Ja pašam liksies, ka viss ir kārtībā, tad tā izaugsme apstāsies.
Par nākamo gadu esi jau domājis?
Par nākamo gadu viss ir skaidrs – braukt gribās un gribēsies (smejas). Taču, ja nopietni, tad pēc sezonas iesim pie saviem sadarbības partneriem, sponsoriem un runāsim. Cerams, ka būs iespēja startēt arī nākamgad. Domāsim labas domas un cerams, ka viss izdosies un varēsim startēt arī nākamgad. Paldies ģimenei, paldies visiem atbalstītājiem, Rallyworkshop komandai, stūrmanim un visiem pārējiem, kuri palīdz, jo viens jau nav cīnītājs.
EMV5 klases rezultāti: