profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvalam dominējoša uzvara Somijā, kas varēja izjukt jau pēc pirmā ātrumposma

Go4speed 16.08.2022 - 13:01 Latvalam dominējoša uzvara Somijā, kas varēja izjukt jau pēc pirmā ātrumposma
Lahti vēsturiskā rallija uzvarētāji

Aizvadītajās brīvdienās Somijā tika aizvadīts Lahti vēsturiskais rallijs. Uzvarot visos 12 ātrumposmos un labojot Toyota rekordu, pārliecinošu uzvaru svinēja Toyota WRC rallija komandas vadītājs Jari-MatI Latvala (''Toyota Celica GT-4''), kura stūrmanis bija cits bijušais rallija braucējs, Toyota testu pilots Juho Haninens. Otrā vieta Kari Kivenem (''Audi Quattro A2''), bet trešais šī brīža WRC3 Junior līderis Sami Pajari (''Ford Escort RS 1800 MkII''). Jāpiebilst, ka 154 kilometrus garo ralliju Latvala veica ar vidējo ātrumu 124,2 km/h.


Foto: Lahti Historic Rally

Taču, kā atzina Latvala, viņa rallijs varēja beigties jau pēc pirmā ātrumposma. "Bija patiešām patīkami uzvarēt, taču domāju, ka man tas bija vieglāk nekā puišiem pagājušajā nedēļā, kad notika Somijas WRC rallijs," portālam DirtFish atklāja Jari-Mati Latvala.

"Jūs zināt, ka man patīk braukt. Izlaist Somijas WRC ralliju vienmēr ir visgrūtākais sezonas posms, Taču, zinot, ka tikai dažas dienas vēlāk man pašam būs iespēja startēt Lahti rallijā, bija liels atvieglojums. Šogad mēs izmantojām dažus no ātrumposmiem, kurus braucām Somijas WRC rallijā 2011. un 2012. gadā. Tie ir patiešām jauki ceļi, taču šogad šīs sacensības man nebija tik vienkāršas. Jā, mums veicās labi, bet bija arī cits stāsts."


Foto: Lahti Historic Rally

Jautāts, kas tas par stāstu, Latvala atklāja, ka rallijs viņam varēja beigties jau pēc pirmā ātrumposma. "Tas sākās jau ar pirmo ātrumposmu," turpina 18-kārtējais WRC posmu uzvarētājs. "Mēs no ātrumkārbas pazaudējām eļļas filtru, tāpēc mums pazuda eļļa. Zināju, ka šī ir spēcīga pārnesumkārba, tāpēc nebiju tik ļoti uztraucies. Tas nozīmēja, ka mums nebija centrālā diferenciāļa, tāpēc pirmos trīs ātrumposmus veicu ar aizmugures piedziņu. Kad ieradāmies servisā, konstatējām kaut ko nopietnāku. Dzinējs tukšgaitā skanēja mazliet dīvaini, un izrādījās, ka daži gultņi bija nolietojušies. Mums bija problēmas ar transmisiju. Šajā laikā puišiem teicu, ka negribu izstāties. Zināju, ka dienas atlikušo daļu man jābrauc, vispār neizmantojot sajūgu.''

Kamēr Latvala turpināja startēt atlikušajos piektdienas ātrumposmos, tajos arī uzvarot, viņa mehāniķi atgriezās komandas bāzē un atrada jaunus gultņus. "Godīgi sakot, sen neatceros tik darbīgu servisu. Esmu ļoti lepns un pateicīgs komandai par to, ka Juho un es spējām palikt rallijā. Pēc pirmās dienas viņi nomainīja gultņus un paveica lielus darbus. Mēs saņēmām tikai minūtes un 30 sekunžu sodu (par deviņu minūšu kavējumu).''


Latvala piebilda, kamēr pieci mehāniķi strādāja ap viņa automašīnu, pie viņa tēva Jari Latvalas (''Toyota Celica GT-4'') automašīnas darbojās tikai viens mehāniķis. Tobrīd arī viņa automašīnai bija tehniskas problēmas, tāpēc Jari-Mati Latvala atlocīja piedurknes un devās palīdzēt skrūvēt tēva automašīnu.

Sestdienas rītā Jari-Mati automašīna bija salabota un viņš varēja kāpināt tempu, kamēr tēvs tomēr bija spiests izstāties sestdienas otrajā ātrumposā (kardāna defekta dēļ). "Kad automašīna atkal bija perfekta, nolēmu pabraukt kā vecajos laikos, kad braucu WRC. Braucu diezgan ātri. Ātrumposma beigās Juho man teica: "Jutu, ka tu brauci ātrāk. Man negribējās skatīties uz ceļa, tāpēc vienkārši turpināju lasīt!". Man ļoti patika šis rallijs. Tas bija neliels izaicinājums, bet vienmēr ir lieliski uzvarēt uz šiem ceļiem," nobeidz Latvala.

Rallija rezultāti:

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png