Foto: Petr Fitz
2001.gada Zviedrijas WRC rallija uzvarētājs Hari Rovanpera aprīļa sākumā piedalīsies Meksikā notiekošajā Nāciju rallijā. Šis būs Rovanperas pirmais rallijs septiņu gadu laikā. Pēdējo reizi somu sportists rallijā startēja 2014.gadā, kad viņš ar ''Peugeot 206 WRC'' izcīnīja ceturto vietu Leģendu rallijā Sanmarīno.
Hari Rovanpera 2002.gadā izcīnīja uzvaru Meksikas rallijā, kad šis posms vēl tikai kandidēja uz iekļūšanu WRC kalendārā. Toreiz somu sportists ar ''Peugeot 206 WRC'' automašīnu 372 kilometrus garajā rallijā izcīnīja pārliecinošu uzvaru, otrās vietas ieguvēju Karlosu Iguerdo ar ''Mitsubishi Lancer Evo V'' apsteidzot par gandrīz vienu stundu!
Šobrīd vēl nav zināms ar kādu automašīnu Rovanpera startēs gaidāmajā rallijā.
"Būtu jauki, ja varētu atkal uzvarēt šajā rallijā ar tādu pašu starpību, ar kādu uzvarēju pirmajā reizē," stāsta Hari Rovanpera. "Protams, 2002. gadā mēs braucām ar citu automašīnu nekā mūsu sāncenši. Esmu pārliecināts, ka šoreiz konkurence būs daudz sīvāka."
Rovanpera atzina, ka viņa atgriešanās Meksikā noteikti būs tikai kā viens rallijs. Soms piebilda, ka braukšana kopā ar dēlu ar pēdējās paaudzes WRC automašīnu nav bijusi tik jautra, kā tika apgalvots.
"Pirms pāris gadiem Kalle Somijā mani izvizināja ar savu ''Toyota Yaris WRC''. Negribēju braukt. Ienīstu šo stūrmaņa biznesu, bet Kalle un visa komanda man teica: "Tev jābrauc!". Viņi spieda mani iesēsties mašīnā, un es braucu, bet man tas nepatika. Tagad tas ir Kalles bizness, nevis mans."
Jāatzīmē, ka 2009.gadā Hari arī Meksikā piedalījās Nāciju rallijā, taču toreiz sportists ar ''Mitsubishi Lancer Evo IX'' izstājās 200 metrus pirms starta. "Toreiz šis rallijs man nebija tik garš, jo izstājos 200 metrus pirms pirmā ātrumposma starta. Sildīju riepas, kad salūza stūres iekārta. Tas bija ļoti sarūgtinoši, bet domāju, ka būtu bijis vēl sliktāk. Iespējams, šis defekts varēja notikt pēc ātrumposmā veiktiem 500 metriem, kur bija ļoti ātra sekcija. Kā jau teicu, toreiz tas bija īss rallijs, bet ceru, ka šoreiz būs garāks.''
"Kā jau teicu, tagad braukšana vairs nav mans bizness. Bet, kad Žils [Spitaljē, Nāciju rallija vadītājs] man zvanīja un atkal runāja par Nāciju ralliju, tad teicu, ka nekādu problēmu. Žils un komanda Meksikā man ir kā ģimene, un tāpēc es atkal braukšu tajā rallijā.”