Foto: Krists Andersons
Rallijā Sarma debiju piedzīvoja 16 gadus vecs turku sportists Kerems Kazazs, kurš startēja ar latviešu komandas ''Baltic Motorsport Promotion'' (BMP) ''Ford Fiesta Rally4'' automašīnu. Debija izdevās sekmīgi, jo sportists sasniedza finišu, kas arī bija viņa galvenais uzdevums.
Kazazs ir viens no kārtējiem jaunajiem sportistiem, kuram Latvijas Automobiļu federācija izsniedz īpašu licenci, kas ļauj startēt Latvijas rallijos, nesasniedzot 18 gadu vecumu.
Sarunā ar portālu Go4speed Kerems Kazazs atklāja, ka viņš no 4 līdz 14 gadu vecumam nodarbojās ar motokrosu, un autosports tobrīd nebija viņa plānos.
Foto: Krists Andersons
Turcijā, tāpat kā vairums citās valstīs, rallijā var sākt braukt no 18 gadu vecuma, tāpēc Kazazs nolēma doties pa to pašu ceļu, pa kuru daudzi citi jaunie autosportisti. ''Turcijā rallija sacensībās bez licences braukt nevar, tāpēc bija jāmeklē citas alternatīvas, un Latvija bija mūsu pirmā izvēle, jo šeit var braukt ar īpašu atļauju, nesasniedzot 18 gadus. Šeit sākuši braukt vairāki jaunie autosportisti, kuri jau šobrīd startē gan ERČ, gan WRC. Kā zināms, tad Latvijā savas rallija gaitas sāka gan Olivers Solbergs, gan Kalle Rovanpera.''
Kā stāsta jaunais sportists, tad viņš tikai janvārī pirmo reizi izmēģināja sporta režīmā braukt pa sniegu/ledu. Jautāts, kā viņi atrada Baltic Motorsport Promotion komandu, kas ir viena no tām komandām, kas Latvijā jaunajiem rallija braucēju ļauj spert pirmos soļus rallijā, Kazazs atklāja, ka viņš par to neko nezina, jo tas esot uz tēva pleciem.
Foto: Krists Andersons
Pirms Sarmas rallija tika aizvadīta vienu testu diena, kur jaunā braucēja stūrmaņa lomā iejutās tēvs, kurš savas karjeras laikā startējis vairāk nekā 140 rallijos. Jautāts, cik viegli vai grūti bija braukt rallijā, sportists atklāja, ka viss esot bijis ļoti labi un ka viņš esot izbaudījis šo ziemas ralliju.
''Par stenogrammu nebiju satraucies, jo spēlēju videospēles un tas man ļoti palīdzēja saprast stenogrammu (smejas). Bet pēc rallija varu teikt, ka stenogramma nebija labi sastādīta, jo tā bija sastādīta pārāk ātri, taču mans galvenais uzdevums bija braukt droši un līdz galam, lai iegūtu licenci. Ātrumposmi bija forši un braukšana bija jautra. Saķere bija ļoti laba, tāpēc varēja izbaudīt braukšanu. Testos ceļš bija mīksts, tāpēc auto visu laiku slīdēja, bet rallijos apstākļi bija daudz labāki. Atmosfēra un rallija organizēšana bija lieliska – neko tādu nebiju redzējis Turcijā. Piemēram, tas pats ceremoniālais starts bija kaut kas ļoti īpašs. Arī skatītāju ātrumposmos bija ļoti daudz. Paldies BMP komandai, jo automašīna bija sagatavota lieliska, kā arī komanda bija ļoti laba un atsaucīga. Izpalīdzēja un deva dažādus padomus. Paldies visiem par atbalstu,'' nobeidz Kerems Kazazs.
Foto: Krists Andersons
Tikmēr BMP komandas vadītājs Mārtiņš Dzenītis portālam pastāstīja, ka sportista tēvs Erkans Kazazs ir vienīgais turku braucējs, kurš savulaik rallijā braucis rūpnīcas komandas sastāvā. Vēlāk Erkanam bija sava komanda, kurā bija tādas automašīnas, kā Subaru WRC, Ford Focus WRC. Taču 2007.gadā komanda pārtrauca eksistēt, jo privātos braucējus ar WRC mašīnām sāka apkalpot Malkolms Vilsons un M-Sport, kurš spēja piedāvāt gan labākus finansiālos nosacījumus, gan WRC rūpnīcas komandas inženieru atbalstu un citus "bonusus".
Piemēram, 2006.gadā Erkans vairākos rallijos startēja ar Subaru Impreza S11 WRC '05, ar kuru 2005.gadā divus rallijus Subaru rūpnīcas komandas sastāvā aizvadīja Peters Solbergs.
Interesanti, ka sākotnēji pilota tēvs par iespējamo sadarbību uzrakstīja Mārim Neikšānam, bet, ņemot vērā, ka Mārim šādas Rally4 mašīnas nav, tad viņš Erkanu ģimeni pāradresēja pie BMP.
''Kerema mērķis rallijā bija viens – finišēt, lai iegūtu rallija licenci (junioriem ir jāfinišē divos rallijos, lai iegūtu licenci). Pirms starta jau teicu, ja Kazazs, braucot piesardzīgi, uz kilometru būs 6-7 sekundes lēnāks nekā klases līderi, tad viss būs kārtībā. Tā arī bija. Priekš pirmā rallija bija labi, un, kā teica stūrmanis, igaunis Rolands Pooms (2016.gadā startēja tieši BMP komandas sastāvā), tad brīdī, kad jaunais turku braucējs saslīdēja, tad viņa darbības mašīnā esot bijušas pareizas, kas apliecina to, ka saprašana par ralliju viņam ir. Brīnumi uzreiz nenotiek un priekšā vēl daudz darba,'' nobeidz Dzenītis.