profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Mālnieks: Manā astoņu gadu karjerā šis bija trakākais un notikumiem bagātākais rallijs

Mārtiņš Jankovskis 20.08.2021 - 06:32 Mālnieks: Manā astoņu gadu karjerā šis bija trakākais un notikumiem bagātākais rallijs
Žala un Mālnieks pēc finiša. Foto: Vaidotas Žala - Agrorodeo Racing

Aizvadītais ''Samsonas Rally'' šogad nebija veiksmīgs Vaidotas Žalas/Andra Mālnieka ekipāžai, kuri šajā rallijā uzvarēja 2018. un 2019.gadā, bet pagājušajā gadā ekipāža šeit palika otrie. Lai arī pēc trīs dopiem Žala bija līderis, diemžēl ceturtajā posmā tika sabojāts radiators, kas ekipāžai lika izstāties no sacensību pirmās dienas. Lai arī ekipāža atgriezās un turpināja ralliju, tā par punktiem vairs necīnījās.

Kā pēc rallija portālam Go4speed pastāstīja Andris Mālnieks, tad viņa astoņu gadu ilgajā karjerā šis esot bijis trakākais un notikumiem bagātākais rallijs.


Foto: Krists Andersons

''Traks rallijs, es pat teiktu - nenormāls, taču pēc finiša ar Vaidotasu pārrunājām visu un nonācām pie secinājuma, ka mums trīs gadus daudzas reizes bija veicies (ar krūmiem, nobraukšanām no ceļa, braukšanu uz diviem ratiem un ar citām neiedomājamām epizodēm), taču tagad vienā rallijā mēs, ja tā var teikt, dabūjām visu atpakaļ un par katru reizi (smejas). Arī Žala man teica, ka viņam jau prātā bija domas, ka kaut kad kaut kam tādam ir jānotiek,” notikumus atceras Andris Mālnieks.

Lai saprastu, kādiem piedzīvojumiem un notikumiem ekipāža izgāja cauri, Andris stāsta.

Pirmās dienas avārija:

''Iespējams, visu mūsu piedzīvojumu ķēde sākās ceturtajā ātrumposmā. Otrajā dopā (asfalta), lai arī lija, trase nebija tik slidena, bet, kad šo dopu veicām otro reizi, tad gan bija vairāk salijis, kā arī uz trases bija samestas smiltis. Mēs to, protams, zinājām. Temps mums tajā posmā bija labs, bet diemžēl pēc viena neliela tramplīna, pēc kura sekoja līkums un kur bija jāsāk bremzēt, tur bija peļķe, kā rezultātā mašīnas aizmugure norāvās un mēs vairs neko nevarējām izdarīt. Likās, ka paslīdēsim garām tai siena ķīpai, bet sanāca tieši trāpīt pa to. Ātri apgriezāmies un spējām braukt tālāk, taču finišā secinājām, ka tālāk braukt vairs nevaram (tika bojāts radiators), tāpēc izstājāmies.”


Foto: Vaidotas Žala - Agrorodeo Racing

Ekipāža sacensībās atgriezās otrajā dienā, bet diemžēl vienā no posmiem ekipāža ilgu laiku bija spiesta braukt aiz lēnāk braucošas automašīnas. ''Vienā no ātrumposmiem noķērām priekšā braucošo Giedriusu Notkusu, aiz kura aizmugurē bijām spiesti braukt kādus divus kilometrus. Manuprāt, tas bija nesportiski, ka viņš mūs nelaida garām. Viņš teica, ka neredzēja mūs. Taču atceros, kā mums ar Žalu bija kādā no iepriekšējiem rallijiem, kad mēs turbīnas defekta dēļ braucām lēnu. Visu laiku Žalam teicu: “Skaties spoguļos, skaties spoguļos vai aizmgurē nav Martinas Samsonas”. Līdz ko ieraudzījām, tā uzreiz braucām malā. Pieklājīgi palaidām, kur Samsonas nezaudēja ne sekundi. Taču mēs bijām spiesti Notkusam aiz muguras braukt kādus divus kilometrus, kā rezultātā zaudējām laiku, kā arī no lidojošajiem akmeņiem sasitām priekšējo stiklu,” turpina Andris, piebilstot, ka kādā citā posmā viņa ekipāža finišēja ar mīkstu riepu.

Žala noķer Notkusu


14.posmā ekipāža piedzīvoja avāriju, zaudējot gandrīz 15 minūtes. ''14.posmā piedzīvojām avāriju. Kļūda mums bija pieļauta stenogrammā, kur norādījām nepareizus metrus. Bijām ierakstījuši 50 metrus, bet tur bija knapi 30. Iznākot pilnā ātrumā no iepriekšējā līkuma, sapratām, ka vairs nevaram iebraukt nākamajā līkumā. Līdz ar to, kur varējām, tur iestūrējām – krūmos, kur uzsēdāmies uz celma. Sākumā tur nebija neviena cilvēka. Kamēr brīdināju citas ekipāžas, Vaidotas centās izbraukt ārā. Tad parādījās viens cilvēks, tad vēl pāris un beigās jau bija pūlis ar cilvēkiem, kuri mums palīdzēja. Pa visiem kopā arī mums izdevās izbraukt un turpināt ralliju. Dodoties uz nākamo ātrumposmu, stresā pabraucām garām degvielas uzpildei, un jau īsi pirms nākamā posma starta mums zvana un saka: ''Jums taču ir jāuzpildās''. Nu neko, griezām un braucām atpakaļ. Par laimi, paspējām uz nākamo ātrumposmu un iekļāvāmies atvēlētajās 15 minūtēs, kas bija dotas,'' savus piedzīvojumus turpina stāstīt Mālnieks.


Foto: Vaidotas Žala - Agrorodeo Racing

Taču interesantākais sekoja pirms 15.ātrumposma starta. ''Kad avarējām, noliku stenogrammu uz grīdas, kas bija uzkarsusi no izpūtēja. Šajā rallijā pirmo reizi (un pēdējo) stenogrammu pierakstīju ar dzēšamo pildspalvu. Pirmo reizi! Kad braucām uz nākamo dopu, šķiru lapu, bet nekā nav – tukša lapa. Šķiru nākamo lapu, atkal tukšums. Sāku domāt, kur es to dopu pierakstīju, jo klade taču īstā. Un pēc brīža nācās secināt, ka kaut kādas fizikas/ķīmijas reakcijas dēļ viss sarakstītais ir izdzisis un man ir tukša klade (smejas). Pirms starta biju spiests Žalam pateikt, ka piedod, brauksim bez stenogrammas. Par laimi, šis posms bija viens no tiem, kurš atkārtojas katru gadu, tāpēc mēs viņu diezgan labi zinājām. Jā, vidusdaļa bija viltīga, kur bija ātri un viltīgi līkumi, taču, neskatoties uz to, finišā uzrādījām trešo laiku, līderim zaudējot 1,7 sekundes. Bijām šokā. Bija interesanti tā sēdēt un nelasīt stenogrammu, bet skatīties pa logu. Vienā vietā gan Žalam pateicu – tagad būs slavenais Žalas tramplīns (smejas). Diemžēl nesanāca ierakstīt šo ātrumposmu onboard, jo vēl pirms starta nodomājām, ka šis būs ļoti labs video, bet diemžēl neierakstījās.''


Foto: Vaidotas Žala - Agrorodeo Racing

Lai arī Žala/Mālnieks cerēja Power Stage izcīnīt vismaz vienu punktu, tas diemžēl neizdevās. ''Power Stage gājām uz visu banku, lai izcīnītu vismaz vienu punktu, taču posmā noķērām vienu Mitsubishi Lancer Evo un divus līdz trīs kilometrus sēdējām viņam astē. Tur arī mums rallijs beidzās pavisam. Traka un piedzīvojumiem bagāta nedēļas nogale. Taču, neko darīt, ejam uz priekšu un ceram, ka ''Rally Elektrėnai'' mums veiksies daudz labāk. Paldies visiem par atbalstu,'' nobeidz Mālnieks,

Žalas avārija:





Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png