profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Balodis: Ja Igaunijas rallijā nebūtu skatītāju, domāju, ka vairāki ātrumposmi tiktu atcelti

Mārtiņš Jankovskis 16.02.2021 - 06:54 Balodis: Ja Igaunijas rallijā nebūtu skatītāju, domāju, ka vairāki ātrumposmi tiktu atcelti
Foto: Jānis Asaris

Igaunijas ''Otepää talveralli'', kurā uzvaru svinēja Ots Tanaks, uz starta izgāja arī Edgars Balodis/Lāsma Tole (''Mitsubishi Lancer Evo VIII''). Diemžēl otrajā posmā Balodis kādā no līkumiem noskrēja no ceļa un uzsēdās uz kupenas, kur tika zaudēts daudz laika. Finišā Edgaram desmitā vieta EMV5 klasē.

Par to, kā Edgaram aizritēja šis rallijs, par to šajā sarunā.

Edgar, kā jūsu ekipāžai aizritēja šis rallijs?
Rallijs pats par sevi bija fantastisks – varu teikt visu to labāko. Sen nebija braukts, tāpēc ļoti patika un varēju izbaudīt ralliju. Vai mācēju braukt, tas ir cits jautājums. Protams, tie kuri bija vairāk patrenējušies, tie varēja braukt ātrāk, bet kopumā bija labi.

Ja ne vienīgi tā viena kļūda, kas liedza pacīnīties par augstāku rezultātu.
Pirmo ātrumposmu nobraucu prātīgi, taču sapratu, ka pat ar tādu braukšanu viss ir kārtībā, jo uzrādītais rezultāts bija normāls. Taču otrajā posmā uz bremzēšanos pieļāvām kļūdu un iebraucām tādā nevainīgā grāvītī, kas izrādījās smagi dziļš. Tur arī tika zaudēta iespēja pacīnīties par labāku rezultātu. Parasti liekas, ka pret kupenām var atspiesties, bet šis nebija tas gadījums, jo kupena bija mīksta, un tur arī noslīku. Pēc pirmā apļa sapratu, ka ir ļoti jāuzmanās no kupenām, jo tās kā magnēts sūca iekšā.


Foto: Jānis Asaris

Labi, ka vismaz tajā vietā bija traktors, kas tev palīdzēja.
Protams, labi ka viņš tur bija un spēja mums palīdzēt, bet, kad finišā redzi rezultātu, ka esi zaudējis tik daudz, tad ir grūti saņemties un atrast baigo motivāciju, lai atlikušajos posmos riskētu un dzītos pakaļ labākam rezultātam, ja zini, ka neko daudz tāpat nevarēsi atvinnēt. Laiks tur bija zaudēts daudz.

Kādi bija ceļi?
Ceļi man ļoti patika, lai arī vietām segums bija mīksts un trase ļoti šaura. Vietām viens mašīnas stūris bija gar vienu kupenu, bet otrs - gar otru kupenu. Tādas špūres īsti nebija, tāpēc manas 8mm radzes līdz ledum īsti netika, jo trasi klāja sniegs. Bet, kad bija jābrauc pa platu un ātru ceļu, tur gan varēja ātri uzbraukt, jo saķere bija ļoti laba.


Foto: Jānis Asaris

Cik redzēju video, tad skatītāju bija daudz.
Lai arī rallijam bija jānotiek bez skatītājiem, teiktu, ka viņu bija ļoti daudz. Uzskatu, ka šādos ziemas rallijos skatītāji ir vitāli nepieciešami. Tas pats mans gadījums – ja nebūtu tur cilvēku, traktora, tad man rallijs arī beigtos nevainīgā kupenā. Šādu gadījumu šajā rallijā bija ļoti daudz, kad sportisti līkumos vai pēc tramplīniem sagriežas vai iebrauc kupenās. Un labi, ka bija šādi skatītāji, kuri palīdzēja izvilkt vai nostumt malā, savādāk vietām varēja izveidoties bīstamas situācijas. Cik zinu, tad  daudz braucēji tika izstumti no kupenām. Vai tas, ka skatītāji ir šādi izmētāti mežā, brīvā dabā, ir bīstamāk nekā viņi kopā staigātu pa lielveikalu, teiktu, ka nē. Viņi nestāvēja kopā baros. Bez skatītājiem ziemas rallijā nevar. Es pat teiktu, ka viņi ir vajadzīgi elementārai rallija drošībai. Ja iebrauc kupenā un nespēj ātri izkļūt no auto vai paziņot, ka tev nepieciešama palīdzība, tas var radīt bīstamas situācijas. Ja nebūtu skatītāju, esmu pārliecināts, ka rallijs notiktu tikai daļēji un puse no ātrumposmiem būtu atcelti, jo automašīnas būtu nobloķējušas ceļu. Bija vairākas situācijas, kad auto divas trešdaļas atrodas uz ceļa, bet pats sportists nespēj izbraukt ārā. Ja nebūtu skatītāju, kuri šādās situācijas ātri var izstumt, tad viss beigtos ar to, ka sportists ziņotu par nepieciešamu palīdzību un ātrumposmi tiktu apturēti vai atcelti.

Cik grūti bija šajā rallijā pašam darīt visus darbus – braukt, būt mehāniķim, mainīt riepas, liet degvielu?
Kādus gadus desmit to nebiju darījis. Godīgi sakot, tas baigi apgrūtināja – loģistikas jautājumi, pašam liet degvielu, mainīt riepas, pārbaudīt eļļas, ritošo daļu. Loģiski, ka tas neuzlaboja cīņassparu, jo, sākoties rallijam, tu jau esi izpumpējies. Grūti bija. Paldies A1M Motorsport komandai, ka varēju servisa zonā būt kopā ar viņiem, kur bija gan nojume, gan apsildes. Arī pierakstu mašīnu man Igaunijā iedeva Alko1000, tāpēc vismaz jautājums par pierakstu mašīnu atkrita. Jāpiebilst, ka rallijs man jau sākās divas nedēļas iepriekš (tehnikas gatavošana, testi) tāpēc, atbraucot no rallija, bija liels, bet tajā pašā laikā arī patīkams nogurums.


Foto: Marleen Mask

Mehāniķi, cik noprotu, līdzi neņēmi dēļ tā, ka pēc tam viņam būs jādodas pašizolācijā?
Jā, tieši tā. Atgriežoties no Igaunijas viņam būtu jādodas pašizolācijā, ko īsti nevaru atļauties, tāpēc arī uz ralliju braucu tikai ar stūrmani un visu darījām paši.

Lai vai kā, bet vēl viens rallijs ir godam finišēts (pēc ewrc datiem šis Edgaram bija 82.rallijs).
Jā, tā ir. Lai arī šis rallijs nebija tas veiksmīgākais rezultāta ziņā, vismaz bija iespēja izbraukt, par ko liels prieks. Ne vienmēr visi ralliji ir tie veiksmīgākie un tu mājās brauc ar kausiem. Ir prieks par konkurenci, kas ir tajā klasē (uz starta Baloža klasē izgāja 13 ekipāžas). Tas neļauj atslābt.

Balodis/Tole SS4
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png