Foto: Jānis Asaris, www.facebook.com/KalendarsRallijsLatvija
Savu otro ralliju Igaunijā aizvadītajās brīvdienās aizvadīja Kristers Cimdiņš/Renārs Šķenders. Atgādināsim, ka debiju Igaunijas rallijos Kristers piedzīvoja Sāremā rallijā, kur 23 braucēju konkurencē mūsu sportists izcīnīja augsto trešo vietu EMV7 klasē, kas priekš debijas uzskatāms kā lielisks rezultāts.
Arī Igaunijas ''Otepää talveralli'' ralliju Kristers iesāka ļoti labi. Pēc diviem ātrumposmiem viņš kopvērtējumā bija otrais, taču diemžēl trešajā posmā ekipāža pēc pieļautas kļūdas ielidoja kupenā, kur tika pazaudētas vairāk nekā 12 minūtes un iespējas pacīnīties par labu rezultātu. Finišā Cimdiņam astotā vieta. Ja ne kļūda, ļoti iespējams, ka Kristers cīnītos par vietu uz goda pjedestāla.
''Guvām kārtējo jauno pieredzi. Varu teikt, ka šis noteikti bija mans līdz šim sarežģītākais rallijs, kādā braukts – interesanti un sarežģīti ceļi, nepārredzami tramplīni, interesanta ceļu konfigurācija. Bija sarežģīti, bet ļoti, ļoti interesanti. Tiešām šādos ceļos var ļoti daudz ko iemācīties. Fantastiska ziema. Lai arī mana pieredze rallijā nav liela (šis sportistam bija septītais rallijs karjerā), manuprāt, Baltijā labāku ceļu par šiem nav. Šie ceļi bija fantastiski,'' stāsta Kristers Cimdiņš.
Diemžēl trešajā posmā iespēja pacīnīties par uzvaru klasē tika zaudēta. ''Trešajā ātrumposmā, kur pieļāvām kļūdu, par ātru pienācām klāt tam līkumam, kā rezultātā bremzējot, mašīnas aizmugure tika ārā no špūres un sagriezās. Trāpījām kupenā un tur arī zaudējām daudz laika. Liels paldies apmēram desmit skatītājiem, kuri diezgan operatīvi centās mums palīdzēt. Izvilkt sākumā nevarēja, jo auto bija diezgan labi uzsēdies uz kupenas, tāpēc viņi sāka rakt ar lāpstu, kas arī mums beigās palīdzēja atgriezties trasē. Bez skatītājiem tajā vietā rallijs mums būtu beidzies,'' turpina Cimdiņš, kurš piebilda, ka, lai arī rallijs bija bez skatītājiem, to ātrumposmos esot bijis ļoti daudz.
Foto: Igmar Matto-4
Kristers atklāj, ka, lai šajos ceļos cīnītos ar igauņu braucējiem par augstākajiem rezultātiem, ir jāuzlabo automašīnas amortizatori. ''Pārliecinājos, ka ar šādiem amortizatoriem, kādi mums ir šobrīd, rallijā braukt nevar, it sevišķi šādos ceļos. Uzlec tramplīnā, piezemējies, bet auto vēl trīs reizes atsit atpakaļ. Nu šausmas (smejas). Ja gribi skrieties ar igauņu braucējiem, tad par amortizatoriem ir jādomā. Nav variantu.''
Tagad ekipāža plāno nedaudz pajaukt automašīnu un veikt nelielus remontdarbus, kas bija atlikti. Jautāts, vai ekipāža vēl startēs kādā Igaunijas posmā, Kristers vēl nezināja teikt. ''Protams, ka gribas vēl braukt Igaunijā, bet skatīsimies pēc apstākļiem. Šobrīd vairāk koncentrēsimies uz rallijsprintu – Klasika 3000 klasi. Gaidīsim vasaru un dosim virsū.''