Nikolajs Grjazins. Foto: Marleen Maask
Igaunijas ''Otepää talveralli'' pēc trešā ātrumposma ceturtais absolūti un ātrākais starp R5 ekipāžām bija Nikolajs Grjazins (''Volkswagen Polo GTI R5''), taču ceturtajā posmā krievu sportists pēc tramplīna piedzīvoja iespaidīgu avāriju, pamatīgi sasitot savu automašīnu. Kā vēlāk pastāstīja sportists, tad avārijas sekas neesot tik trakas, kā izskatās fotogrāfijās.
''Mašīna nav sasista tik stipri, kā redzams fotogrāfijās. Jā, auto ir pamīcīts, taču tas bija parasts negadījums. Drošības karkass pilnīgā kārtībā, arī mums pašiem viss labi. Mašīnas mīkstākās vietas tika sasistas, tāpēc arī auto izskatījās tāds īsāks,'' iesāk Nikolajs Grjazins.
''Mašīna nav sasista tik stipri, kā redzams fotogrāfijās. Jā, auto ir pamīcīts, taču tas bija parasts negadījums. Drošības karkass pilnīgā kārtībā, arī mums pašiem viss labi. Mašīnas mīkstākās vietas tika sasistas, tāpēc arī auto izskatījās tāds īsāks,'' iesāk Nikolajs Grjazins.
Foto: Lugeja foto
Sportists piebilda, ka viņš rallijā izmantoja riepas, ar kādām būs jābrauc WRC, tāpēc sākums neesot bijis viegls. ''Mēs rallijā izmantojām ziemas riepas (7mm radzes), kas tiks izmantotas Lapzemes WRC. Šīs riepas Igaunijas rallijā īsti nederēja, jo trasē bija daudz sniega. Mums bija uzdevums iemācīties braukt ātri tieši ar šādām riepām, kaut arī mēs varējām likt riepas ar 8mm radzēm un gūt baudu.''
Foto: Argo Ingver
Nobeigumā krievu braucējs atzina, ka labāk kļūdīties šādā mazā rallijā, nekā atbildīgās sacensībās. ''Pirmajos divos dopos bija grūti braukt, jo sniegs bija daudz un pat normāli nevarēja uzsākt braukt. Taču otrajā aplī trasē jau bija izveidojušās pēdas, tāpēc varēja braukt ātri un uzbrukt. Diemžēl ceturtajā posmā mums nesanāca. Šo vietu apmēram zināju, taču ātrums tajā vietā bija liels (apmēram 150 – 160 km/h) un pēc tramplīna nepiezemējos savā līnijā, zaudēju kontroli un mēs avarējām, uzmetot pāris kūleņus. Nekas traks – mašīna Lapzemes rallijam tiks sagatavota. Tas, ko raksta internetā, ir piepušķots. Mums nekas nesāp, jo avārija bija mīksta. Šajā gadījumā ir forši, kad ir sniegs, jo tas ir mīksts un tu, pieļaujot kļūdu, vari gūt minimālus bojājumus. Kopumā viss kārtībā. Labāk tādā mazā rallijā vairāk pariskēt un paskatīties, kur ir tā robeža, nekā kļūdīties kādā atbildīgā rallijā. Lapzemes rallijā mums tagad būs saprašana, kur ir limits.''
Grjazina avārija (no 3:15)