profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Mārim Neikšānam - jauns auto un jauni pienākumi (papildināts)

Go4speed 28.03.2011 - 22:09 Mārim Neikšānam - jauns auto un jauni pienākumi (papildināts)
Foto: Aigars Tīdmanis

Jau kādu laiku autosporta sabiedrībā ir zināms, ka Latvijas Mitsubishi Evo X braucēju pulku papildinās arī LMT rallija komandas pilots Māris Neikšāns. Automašīna top jau vairākus mēnešus un savu debiju piedzīvos BTA Talsu rallijā. Jauno Evo X būvē speciālisti tepat Latvijā un arī Igaunijā galvenajā ASRT (Auto Stils Rally tehnica) bāzē. Tiekamies ar Māri viņa jaunajā darba vietā - ASRT Rīgas birojā. Māris ir pieņēmis izaicinājumu kļūt par ASRT vadītāju.

Kādas priekšrocības dos pārsēšanās no EVO IX uz EVO X?

Galvenokārt jaunā mašīna (EVO X) ir jaudīgāka. Tā ir smagāka par EVO IX, taču jauda to atsver un skatoties kopumā ar EVO X var pabraukt ātrāk.

Vai nezaudēs uz vadāmību, dēļ tā, ka jaunā ir smagāka?

Manuprāt uz ātrajiem gabaliem, lēzanajiem līkumiem, nē! Pēc maniem novērojumiem EVO IX vēl var konkurēt šauros, līkumainos ceļos, bet līdz ko ir ātri un lēzeni līkumi "desmitā" vienkārši ir ātrāka.

Par cik jaudīgāka ir EVO X salīdzinot ar EVO IX?

Apmēram 50Nm. Un pie līdzīgiem braucējiem pie stūres tas ir daudz.

Un cik jaunā ir smagāka par iepriekšējo?

Ap 30 līdz 100 kg, viss atkārīgs kā uzbūvē, cik atvieglina, kādas komplektējošās daļas izmanto.

ASRT šī ir pirmā "desmitās" paaudzes Evolūcija, līdz ar to vēl ir vairāki nezināmie. Daudz padomus un informāciju dod brālis un komandas biedrs Andis (Andis Neikšāns).  Viņam mašīna jau ir uzbūvēta, līdz ar to mēs varam vairākas lietas "nošpikot", ir arī tādas, ko savā mašīnā uzlabosim. Ja būtu pilnīgi no nulles jāuzbūvē, tad mēs noteikti uz Talsiem nepaspētu.

Kāda būs atšķirība starp Tavu un Anda mašīnu?

Komplektējošās daļas nedaudz atšķirsies. Andim mašīna būs vairāk piemērota Pasaules čempionātam.  Viņam būs lielāka sporta bāka un vēl citas nianses. Mēs šo mašīnu piemērojam vairāk priekš nacionālajām sacensībām.

maris
Foto: No personīgā arhīva

Tad šogad nav paradzēts startēt kādā Pasaules posmā? Somijā?

Nē, pagaidām nav plānots, taču plāni var mainīties sezonas gaitā.

Vai esi jau kādus testus aizvadījis ar kādu "desmitās"  paaudzes auto?

Nē. Esmu braucis ar "desmito" ielas mašīnu. Braucot ar ielas mašīnu jutu, ka mašīnai ir citādāks izsvarojums, bāze nedaudz cita, tā savādāk vadās sānslīdēs. Kā būs ar sporta mašīnu, es tiešām nemāku pateikt, jo viena lieta ir ielas mašīna, otra sporta mašīna ar sporta amortizatoriem, ar sporta vadības blokiem.

Vai testi ir paradzēti pirms Talsiem?

Noteikti. Bet skatīsimies, kā mēs paspēsim pabeigt būvniecību. Gribētos nedēļu pirms Talsiem aizvadīt testus.

Kā Tu vērtē šī gada rezultātu, kā tas varētu uzlaboties? Kādas izredzes šogad cīnīties par medaļām kopvērtējumā?

Ļoti grūti prognozēt, jo ne Aivis (Aivis Egle), ne Andis nevarēja prognozēt, kāds būs rezultāts pirmajās sacensībās ar "desmito" Evolūciju. Iespējams, ka iekāpšu un aizies tā pat kā Andim, iespējams, ka neaizies tā lieta tik viegli. Ja zinātu, ka mašīnu mums būs tūlīt gatava un varētu sākt trenēties, tad gribētu teikt, ka ar rezultātu būtu jābūt visam kārtībā. Mašīna būs laba, un man arī iepriekš nav bijusi problēma pierast pie jaunas tehnikas - kad sāku braukt ar EVO IX, kad uz EVO VI pārkāpām - vienmēr tā lieta ir aizgājusi, es paļaujos uz to un ceru, ka viss būs kārtībā.

Kur un kā tiek būvēta mašīna?

Mašīna pilnībā tiek būvēta ASRT (Auto Stils Rally Tehnica) bāzē. EVO X RS ielas mašīna tiek pilnībā izjaukta, noņemtas liekās daļas, ko ir atļauts darīt pēc noteikumiem, atvieglināta un tiek pārmetināti rūpnieciski metinājumi. Nākamais process - tiek uzstādīts drošības karkass. Šai mašīnai mēs nolēmām uzstādīt savu drošības karkasu ASRT - Vilgars. Galvenokārt mašīnās, kas tiek pēdējā laikā būvētas uzstāda izplatītu Eiropas ražotāju drošības karkasus. Mēs izvēlējāmies citu ceļu - drošības karkass tiek likts Latvijā - mēs paši plānojam, domājam un esam izveidojuši optimālu modeli priekš EVO X. Drošības karkass ir nedaudz smagāks, taču izturīgāks. Cauruļu sieniņu biezums ir nedaudz biezāks, līdz ar to tās ir izturīgākas, bet nedaudz smagākas. Ātrumi mūsu grupā (N4) ir lieli,  cīņa ir ļoti nopietna, tādēļ ļoti ir jādomā par savu drošību.

Foto: No personīgā arhīva
Foto: No personīgā arhīva

Vai pastāstīsi par saviem jaunajiem pienākumiem ASRT?

Par cik LMT rallija komandas budžetā nevarējām iekļaut uzbūvēt divas jaunākās paaudzes "Mitsubishi Evolution", sezonās sākumā tikāmies ar Aināru Igaveņu un vienojāmies par abpusēji izdevīgiem nosacījumiem EVO X īrēšanai uz 2011. gada sezonu no ASRT. Par cik visu sezonu būsim ļoti cieši saistīti, tad no Aināra nāca piedāvājums kļūt par ASRT vadītāju, šo piedāvājumu pieņēmu un nu jau mēnesi strādājam kopā un šobrīd lielākais uzsvars tiek likts uz EVO X būvniecību.

Kādus jauninājumus plāno ieviest ASRT komandā?

Idejas ir daudz un dažādas, bet galvenais uzdevums ir uzbūvēt EVO X, lai tā būtu konkurētspējīga, skaista un laba mašīna. Sakārtot komandas struktūru, sadalīt pienākumus un pamazām virzīties uz to, lai gada beigās mēs ASRT varam saukt jau par profesionālu komandu, kas profesinālā līmenī nodarbojas ar sporta automašīnu īri, apkalpošanu, kas ir ASRT pamata virziens. Plānojam paplašināties arī ārpus Latvijas.

Pirmais lielais pārbaudījums būs jau Talsos?

Jā, tas būs liels pārbaudījums gan ASRT, gan man ar jauno mašīnu. ASRT Talsu rallijā plāno apkalpot 8 ekipāžas, bet es nevarēšu iesaistīties ASRT vadīšanā, jo pats startēšu šajās sacensībās. Nāksies visu rūpīgi saplānot pirms rallija, ja tas izdosies, tad pieļauju, ka arī visa pārējā sezona būs izdevusies.



 


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png