Fabio Švarcs
Lietuvas rallijā Samsonas Rokiškis Latvijas rallija čempionāta (LRČ) ieskaitē LRČ3 klasē uz starta izgāja 15 gadus vecs vācu pilots Fabio Švarcs, kurš startēja ar Latvijas automobiļu federācijas (LAF) izsniegto licenci. Fabio Švarcs šajā rallijā izcīnīja 2.vietu LARČ4 klasē, 5.vietu LRC3 klasē un devīto vietu 2WD klasē, Mārtiņam Seskam zaudējot nepilnas desmit minūtes.
Fabio ir bijušā pasaules rallija čempionāta (WRC) Armīna Švarca dēls, kurš pagājušajā gadā uzsāka savas rallija gaitas tieši Latvijā (startēja minirallijā Saldus (2.vieta junioru klasē) un rallijsprintā Saldus (6.vieta 2WD Open klasē)).
Armīns Švarcs
Pēc Lietuvas rallija portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Armīnu Švarcu.
Cik gados tavs dēls sāka nodarboties ar autosportu un kādi ir bijuši viņa līdz šim lielākie sasniegumi?
Viņš pāris gadus atpakaļ sāka braukt manā rallija skolā. Fabio uzrādīja labas prasmes, kā arī bija gana talantīgs. Viņa līdz šim lielākais sasniegums ir paveiktais Samsonas Rokiškis rallijā.
Viņš pāris gadus atpakaļ sāka braukt manā rallija skolā. Fabio uzrādīja labas prasmes, kā arī bija gana talantīgs. Viņa līdz šim lielākais sasniegums ir paveiktais Samsonas Rokiškis rallijā.
Pirmkārt, jums ir ļoti izaicinoši ātrumposmi, kas ir uz grants. Otrkārt, tikai Latvijā tu 14 gadu vecumā vari sākt piedalīties rallijā.
Armīns (pa labi) un Fabio (vidū) ekskursijā pa Rīgu
Gan es, gan Fabio bijām ārkārtīgi apmierināti. Gan jūsu valsts, gan tās cilvēki bija ļoti jauki. Lietas Latvijā nav tik sarežģītas kā citās valstīs. Organizatori strādā ļoti profesionāli, kā arī ir ļoti laba palīdzība no LAF.
Kāpēc tieši rallijs? Tā bija tava ideja dēlu virzīt rallijā?
Nespiedu viņam ralliju nemaz. Atbalstītu viņu jebkurā jomā, ko viņš nolemtu darīt. Viņš varēja nodarboties ar golfu vai makšķerēšanu, un es tāpat atbalstītu viņa prasmes un mērķi, kurš viņam būtu.
Foto: Edgars Leonovs
Absolūti! Lielisks rezultāts, jo viņš bija stabils un precīzs no paša sākuma. Viņš uzrādīja ļoti labu tempu.
Kādi ir jūsu tuvākie plāni?
Rally Liepāja un vairākas testu sesijas. Iespējams, brauksim arī kādā rallijā rudenī.
Cik daudz padoma tu dod dēlam un vai viņš tos uzklausa? Vai viņš tev vispār prasa padomus?
Ja redzu kādas kļūdas vai kādas lietas, ar kurām viņš cīnās, tad dodu viņam padomus. Svarīgi ir tas, ka viņš pats ātri mācās. Viņam jau no paša sākuma ir vajadzīga pareiza stenogramma, un tur viņš strādā pats. Pārsvarā es vēroju viņa braukšanu no malas un skatos onboard video, pēc kā mēs kopā analizējam kļūdas.
Foto: Alfonsas Rakauskas Photography
Mērķis ir tāds, lai viņš pats iet savu ceļu. Gribu, lai viņam braukšana sagādā prieku un sniedz pārliecību par to, ko viņš dara. Viņš pazīst Oliveru no savas agrās bērnības, kad viņi kopā tikās, kamēr mēs ar Peteru Solbergu braucām WRC rallijos. Starp viņiem ir laba draudzība. Vai Fabio būs zvaigzne - es nezinu un man tas nerūp. Viņam ir jābūt laimīgam un pārliecinātam par to, ko viņš grib darīt.
Pirms devāties uz Latvijas rallijiem, vai tu konsultējies ar Peteru Solbergu vai Hari Rovanperu?
Jā, es runāju ar Peteru, jo esam labi draugi.
Fabio pie R5 stūrs. Foto: Patrick Mohr Fotografie
Kā vēlāk Armīns atklāja portālam DirtFish, tad ''Fabio šobrīd izmanto R2 mašīnu, lai noķertu lielo zivi - R5 mašīnu. Ja viņam labi veiksies ar R2 mašīnu, tad viņš zina, ka R5 viņu gaida. Viņš ar R5 mašīnu ir aizvadījis nelielus testus uz asfalta. Lai arī viņš pirms tam praktiski nebija braucis pa asfaltu, viņš ātri atrada vēlos bremzēšanas punktus, kā arī viņš labi jutās pie R5 auto stūres. R5 mašīna ir viņa mērķis, tāpēc viņa ambīcijas ir augstas.''
Atgādināsim, ka 14 gadu vecumā rallija karjeru Latvijā sāka Kalle Rovanpera, bet 15 gadu vecumā - Olivers Solbergs.