Foto: Stump András / Totalcar
No 20.- 22.februārim Krievijā, Karēlijas republikā, norisināsies Pasaules čempionāta posms rallijreidā “Baja Russia – Northen Forest”. Šīs ir vienīgās čempionāta sacensības, kas norisinās ziemas apstākļos.
Jau ziņojām, ka sacensībās startēs latviešu autosportists Krišjānis Caune, kurš būs 2005.gada pasaules ceturtā ātrākā rallija braucēja Tonija Gardemeistera stūrmanis. Taču izrādās, ka viņš nebūs vienīgais latviešu sportists šajās sacīkstēs, jo tajās kā pilots startēs arī pieredzējušais Māris Neikšāns.
Foto: Stump András / Totalcar
Kā portālam Go4speed pastāstīja Māris, tad viņa rīcībā būs jauns un unikāls auto, kuru uzbūvējusi rallijreida leģenda Žans Luī Šlesērs, kurš savas spilgtās karjeras laikā divas reizes bija uzvarējis arī Parīze-Dakāra rallijreidā.
''Jā, tā nu ir sanācis, ka arī es braukšu šajās sacīkstēs, kur man būs tas gods pilotēt Žana Luī Šlesēra būvēto pilnpiedziņas prototipu (T1 klase). Viena no Krievijas rallijreida komandām Nart Time, ar kuru man ir izveidojušās labas attiecības, izteica piedāvājumu, kuram, protams, piekritu. Ja rallijā man gandrīz viss ir skaidrs, tad par rallijreidiem man ir daudz nezināmā. Šīs sacensības man noteikti ļaus labāk izprast rallijreida būtību,'' stāsta Māris Neikšāns.
Foto: Stump András / Totalcar
Kā atzina Māris, tad par jauno auto šobrīd viņš neko daudz nezina, taču pilots cer, ka testos izdosies atrast nepieciešamos regulējumus, lai varētu braukt ātri. ''Līdz sacensībām noteikti aizvadīsim testus, lai aprastu ar šo jauno auto un lai atrastu piemērotus regulējumus, kas ļautu veiksmīgi nobraukt šīs sacensības. Līdz šim ar šo auto neviens nav braucis, tāpēc mums būs tas gods ar to veikt pirmās sacīkstes.''
''Ja runājam par mērķiem un uzdevumiem, tad sacensību uzdevums noteikti būs braukt ātri, bet galvenais – precīzi. Jau šobrīd zinu, ka man pietrūks stenogramma, jo būs jābrauc pēc leģendas, pēc kuras vēl nekad neesmu braucis. Būs grūti pierast, ka stūrmanis saka, ka pēc kilometra brauksim pa kreisi (veselīgi smiekli). Zinu, ka būs grūti, jo es nekad neesmu piedalījies rallijreidā. Ja par auto vadīšanu man viss tā kā būtu skaidrs, tad lielākā neziņa būs, kādā tempā braukt. Būs daudz jaunu lietu, kuras būs jāapgūst, taču esmu tam gatavs,'' kaujinieciski nobeidz Neikšāns, kuram šī nebūs pirmā saskarsme ar rallijreida auto, jo savas karjeras laikā viņš ir izmēģinājis spēkus ar X-Raid rūpnīcas komandas ''BMW X3'', Andra Dambja OSCar un pat Kamaz smago automašīnu.
Foto: Stump András / Totalcar
Kopā Sportistiem būs jāveic trīs ātrumposmi – prologs un divi posmi, kur katra garums būs 160 kilometri.