Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis Foto: Iveta Kaminska
12. un 13. septembrī Francijā norisināsies 24 stundu 4x4 sacīkstes ''24H Tout Terrain de France'', kurās startēs vairāk nekā 100 ekipāžas. Šajās sacīkstēs uz starta izies divas latviešu ekipāžas - Igors Skoks / Rūdolfs Skoks / Arvis Piķis, kā arī trīs rallija braucēji - brāļi Jānis un Nauris Berķi, kā arī Māris Neikšāns.
Pavisam kopā plānoti divi posmi, kur viens notiks Francijā, bet otrs vēlāk Portugālē. Jau ziņojām, ka šogad šajās sacīkstēs pirmo reizi nebijušā sastāvā startēs brāļi Jānis un Nauris Berķi, kā arī Māris Neikšāns. ''Esam nolēmuši, ka kopā ar Nauri Berķi un Māri Neikšānu šogad startēsim šajās 24 stundu sacensībās. Mūsu rīcībā būs Igora Skoka OSCar automašīna. Lai arī ar šo auto sacensībās nav braukts kopš 2011.gada, mēs šim auto uztaisījām apkopi, atjaunojām, kas ir jāatjauno un tagad auto ir gatavs startam," portālam Go4speed pirms neilga laika atklāja Jānis Berķis.
Jānis Berķis testos. Foto: No sportista privātā arhīva
Pirms došanās uz Franciju portāls Go4speed uz sarunu aicināja pieredzējušo Igoru Skoku, kuram šis šogad būs jau desmitais starts šajās sacīkstēs. ''Savulaik mani uzrunāja un iesaistīja šajās sacīkstēs, un šogad jau būs desmitā reize, kad braucu šajās sacīkstēs. Kā beidzu braukt Dakārā, tā pievērsos šīm sacīkstēm. Vispirms braucu kopā ar Andri Dambi un Māri Saukānu, taču tagad to daru kopā ar dēlu Rūdolfu un Arvi Piķi,'' stāsta Igors Skoks. ''Tā ir forša iespēja pabraukt, jo trase ir slēgta un droša. Iespējams, tieši tāpēc es šajā pasākumā iesaistīju savu dēlu. Tā ir tradīcija, kuru kopā ar dēlu un viņa mehāniķi kopā es daru katru gadu. Patīk mums šeit. Šajā trasē sacensības notiek jau vairāk nekā 20 gadus, tāpēc tur viss ir zināms. Taču runā, ka šogad, iespējams, sacīkstes šeit notiks pēdējo reizi.''
Jautāts par trasi, pa kuru sportistiem būs jābrauc, Igors piebilda, ka tā nav ļoti sarežģīta, taču laikapstākļi var ieviest zināmas korekcijas. ''Lai startētu šādās sacīkstēs, vajag izturību gan sev, gan tehnikai, lai arī trase pati nav sarežģīta. Tā ir mālaina un līkumaina, tāpēc, ja uznāks lietus, tad tā būs ļoti sarežģīta,'' piebilst Igors, kurš piebilda, ka viņa ekipāža sacīkstēs mainās ik pēc divarpus stundām.
Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis Foto: Iveta Kaminska
Lai arī brāļi Berķi un Māris Neikšāns ir ar lielu rallija pieredzi, Igors piebilda, ka tam šeit nebūs liela priekšrocība. ''Šeit nespēlēs lielu lomu tas, vai tu esi rallija braucējs vai neesi. Šis nav rallijs, kur jāveic tikai, piemēram, 12 minūtes, jo šeit ir jābrauc 24 stundas. Uzvaru šeit izcīna tas, kurš ātri un stabili sasniegs finišu nevis tas, kurš pusdistanci visiem brauc pa priekšu un tad izstāsies. Berķi un Neikšāns brauc labi, tāpēc domāju, ka viņiem ir liela potence uz labu rezultātu. Jautājums tikai viens, kādas būs viņu attiecības ar tehniku. Tas, ka viņi šo visu izturēs fiziski, man šaubu nav. Domāju, ka viņi visi trīs ir spēcīgi un labi braucēji, taču tajā pašā laikā uzskatu, ka viņiem labāk veiktos Portugāles posmā, kur trase ir ātrāka un sarežģītāka. Tur ir gan upes, gan tramplīni. Tur viņi savas potences varētu parādīt labāk, ko arī novēlu viņiem.''
Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis Foto: Iveta Kaminska
Sarunas nobeigumā, jautājot par Skoka ekipāžas labāko rezultātu, sportists atzina, ka līdz šim augstākā ir ceturtā vieta. ''Mans labākais rezultāts izcīnīts pirms septiņiem gadiem, kad kopā ar Māri Saukānu ar šo pašu OsCar, ar kuru brauks Berķi un Neikšāns, izcīnījām ceturto vietu. Taču pēdējos gados mēs grozāmies ap desmito vietu, kas arī ir labs rezultāts. Mēs nekad neplānojam kaut kādas vietas – mēs braucam un labi pavadām laiku. Protams, gribam būt trijniekā, taču uz lietām ir jāskatās reāli, jo šajā trasē daudzi brauc ar īpaši sagatavotiem spēkratiem, kam ir savas priekšrocības,'' nobeidz Skoks.