Vanagas (pa labi) kopā ar stūrmani pie jaunā auto. Foto: Jurgos Anusauskienės
Līdz šim, divus gadus startējis ar Andra Dambja OSCar automašīnu, lietuviešu autosportists Benediktas Vanagas nolēmis 2015.gadā Dakaras rallijreidā izmēģināt spēkus ar "Toyota Hilux" automašīnu, kuras cena esot apmēram 400 000 eiro.
Foto: Benediktas Vanagas
Kā atzīst Vanagas, tad šāds solis sperts tādēļ, ka Toyota automašīnai ir lielāks ātrums, kā arī piecu litru V8 motors, kas spēj attīstīt 390 zirgspēkus. Ja līdz šim Vanagas augstākais rezultāts Dakaras rallijā bija 35.vieta, tad tagad sportista mērķi līdz ar jaunās mašīnas iegādi ir auguši.
Foto: Benediktas Vanagas
''Protams, būtu jauki iegādāties Mini automašīnu, taču tad jābūt, vai nu Naseram Al-Atijam (Kataras sportists, kurš brauc gan WRC, gan rallijreidos) vai arī ļoti bagātam. Ņemot vērā tos līdzekļus, kuri bija pieejami, uzskatu, ka Toyota ir labākais pieejamais risinājums, lai arī, protams, dažas šīs markas mašīnas konkurentiem būs aprīkotas ar jaunākajām specifikācijām un uzlabojumiem (piemēram, ar rezerves riteņiem novietotiem aiz ekipāžas mugurām), kas ļaus uzlabot vadāmību. Taču arī mana mašīna nebūs lēna, tāpēc mūsu mērķis ir iekļūt Top 10,'' portālam motorsport.com stāsta Benediktas Vanagas.
Foto: Benediktas Vanagas
Lai arī desmitā vieta daudziem, iespējams, izklausās kā nenopietns mērķis, jo daudziem pilotiem ir tikai viens mērķis – uzvarēt, Vanagas atzīst, ka cīnīties ar Mini, Toyota un Peugeot rūpnīcas braucējiem nav viegli.
''Mēs esam maza komanda, kurai nav tāds budžets, kā citām komandām. Taču, esot mazi un ar pareizu attieksmi, mēs varam sasniegt lielas lietas.''
Foto: Gedmantas Kropis
Sarunas nobeigumā Vanagas atzina, ka, lai skatītāji varētu atšķirt viņa komandas mašīnas, tad sacīkšu auto numurs būs Dakar 1, bet pārējām atbalsta mašīnām numuri būs Dakar 2, Dakar 3, Dakar 4 un Dakar 5. ''Esmu lepns būt lietuvietis. Lai arī neesam lielākā vai bagātākā valsts, mēs varam cīnīties kā varoņi. Un tas būs mūsu Dakaras rallija stāsts. Taču ir viena lieta, kura stāv augstāk par visu – pieredze. Man ir divu gadu pieredze ar OSCar automašīnu, tāpēc domāju, ka tagad mums ir viss, lai tiktu Top-10.''
Foto: Gedmantas Kropis
Kā ziņo organizatori, tad sportistiem kopā būs jāveic 13 ātrumposmi. Vieglajām mašīnām ar pārbraucieniem būs jāveic 9 111 kilometri (sacīkšu režīmā 4 578 km), smagajām mašīnām 8159 km (3 759 km), bet motocikliem un kvadracikliem – 9 295 km (4 752 km).
Pavisam kopā dalību 2015.gada sacensībām apstiprinājušas 414 tehniskās vienības (šogad 438) – 164 motocikli, 138 vieglās automašīnas, 64 smagās automašīnas un 48 kvadracikli. Šo 414 tehnisko vienību sastāvā būs 665 sportisti.