Arī nākamā gada sākumā Dakaras rallijā uz starta vieglo automašīnu klasē izies lietuviešu autosportists Benediktas Vanagas, kurš otro gadu pēc kārtas šajā grūtajā rallijreidā startēs ar Andra Dambja būvēto OSCar automašīnu. Pēc šī gada rallija šī automašīna tika pilnībā izjaukta, lai ar dažādiem uzlabojumiem un jaunām idejām to 2014. gada rallijam varētu sagatavot vēl labāku un spēcīgāku.
Pirms mēneša auto izskatījās šādi. Foto: Jurga Anusauskienė
Foto: Gedmantas Kropis
Vēl Oktobra beigās sportista garāžā no OSCar automašīnas nebija ne vēsts, jo to rotāja tikai drošības karkass. Taču nu jau auto ir gatavs un jau aizvadījis pirmos testus. Par to, kādi ir pēdējie jaunumi no lietuviešu komandas nometnes, portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Benediktu Vanagu.
Foto: Jurga Anusauskienė
Zinu, ka arī nākamgad startēsi Dakaras rallijā. Vai arī brauksi ar OSCar automašīnu?
Šogad startējām ar OSCar automašīnu, tāpēc arī nākamgad startēsim ar to pašu mašīnu. Ņemot vērā, ka mums šī gada Dakaras rallijā atgadījās dažādi pavērsieni (gan tehniski, gan tika piedzīvota arī avārija - aut.), šai mašīnai pirms 2014. gada Dakaras rallija nolēmām veikt pilnīgu pārbūvi. Tāpat nolēmām veikt dažādus uzlabojumus ar piekari, elektroniku un citām lietām, kas šo mašīnu padarīs tikai labāku.
Benediktas Vanagas uzrauga, lai viss būtu kārtībā. Foto: Gedmantas Kropis
Kāpēc tieši OSCar nevis, piemēram, Mini, BMW, Toyota vai kāda cita automašīna?
Protams, gribētos izbraukt arī ar kādu no šīm mašīnām, taču šobrīd domāju, ka arī šai mašīnai nav nekādas vainas.
Foto: Gedmantas Kropis
Manuprāt, ja OSCar nav tas ātrākais auto trasē, tad tas sevi ir pierādījis kā viens no stabilākajiem, ar kuru var sasniegt finišu?
Jā, šī mašīna izceļas ar stabilitāti un ar to var sasniegt finišu, kas šajā rallijā jau ir daudz. Vai ar to var cīnīties par visaugstākajām vietām, domāju, ka pagaidām nē, bet jebkurā gadījumā ar šo mašīnu vēl var pastrādāt, lai tā kļūtu vēl ātrāka. Ir arī jāsaprot, ka viss attīstās un iet uz priekšu, bet OSCar ir būvēts pirms vairākiem gadiem.
Foto: Nikodema Photography
Kādi ir Jūsu mērķi 2014.gada Dakaras rallijā?
Noteikti gribam nobraukt labāk nekā šogad. Konkrētu vietu prognozēt grūti, jo tas ir neprognozējams rallijs, bet noteikti darīsim visu, lai finišā būtu pēc iespējas augstākā vietā. Potenciāls, lai finišētu labā vietā, mums ir.
Foto: Jurga Anusauskienė
Kad pabeigsiet taisīt auto, vai pirms došanās uz Dienvidameriku vēl plānojat aizvadīt testus?
Jā, kad visu pabeigsim, aizvadīsim testus, lai saprastu, kā viss strādā. Un novembra beigās jau sūtīsim auto prom uz Dienvidameriku.
Foto: Jurga Anusauskienė
Nesen Andris Dambis saņēma Trīs zvaigžņu ordeni...
Varu tev pateikt vienu lietu, ka OSCar varbūt nav pilnvērtīgs un līdz galam izkosts, bet, lai to uzbūvētu, bija jāiegulda daudz darba un jāpavada ilgas stundas. Līdz šim Baltijā to neviens nebija izdarījis, tāpēc noņemu cepuri Dambja un viņa komandas priekšā un saku lielu paldies viņam par to, ka varu braukt ar šo mašīnu. Gribu vēl piebilst, ka šī mašīna ir laba ar to, ka tā apkalpošanas ziņā ir ļoti pieņemamā cenā.
Foto: Gedmantas Kropis
Kad nepieciešams padoms, vai vēl sazinies ar Andri Dambi?
Ar šo mašīnu strādāju kopš 2009. gada, tāpēc zināšanas ir uzkrātas ļoti daudz. Bet šodien (saruna notika 31. oktobrī) biju darīšanās Rīgā, kur arī vēlāk tikos ar Dambi. Mēs satiekamies un sazināmies, kad tas ir nepieciešams. Piemēram, mēs redzam dažādus uzlabojumus, jaunus risinājumus, kurus arī apspriežam un cenšamies īstenot dzīvē.
Vanagas (pa labi) kopā ar stūrmani otrdien oficiāli prezentēja savu auto. Foto: Gedmantas Kropis
Vai bez Dakaras rallija nākamgad ir plānots startēt vēl kādās sacensībās?
Šogad ar Porsche uzvarējām 1000km sacensības Palangā, tāpēc domāju, ka startēsim tur arī nākamgad. Tāpat brauksim arī klasiskajā rallijā, kas man ir mīļš un tuvs. Šogad rallijam nesanāca sagatavoties pietiekami labi, tāpēc ar rezultātiem neesmu apmierināts. Bet iekšā ir ļoti liels sportiskais niknums, tāpēc gribu izdarīt visu, lai nākamgad rallijā varētu pacīnīties par daudz augstākiem rezultātiem.
Jā, kad visu pabeigsim, aizvadīsim testus, lai saprastu, kā viss strādā. Un novembra beigās jau sūtīsim auto prom uz Dienvidameriku.
Foto: Jurga Anusauskienė
Nesen Andris Dambis saņēma Trīs zvaigžņu ordeni...
Varu tev pateikt vienu lietu, ka OSCar varbūt nav pilnvērtīgs un līdz galam izkosts, bet, lai to uzbūvētu, bija jāiegulda daudz darba un jāpavada ilgas stundas. Līdz šim Baltijā to neviens nebija izdarījis, tāpēc noņemu cepuri Dambja un viņa komandas priekšā un saku lielu paldies viņam par to, ka varu braukt ar šo mašīnu. Gribu vēl piebilst, ka šī mašīna ir laba ar to, ka tā apkalpošanas ziņā ir ļoti pieņemamā cenā.
Foto: Gedmantas Kropis
Kad nepieciešams padoms, vai vēl sazinies ar Andri Dambi?
Ar šo mašīnu strādāju kopš 2009. gada, tāpēc zināšanas ir uzkrātas ļoti daudz. Bet šodien (saruna notika 31. oktobrī) biju darīšanās Rīgā, kur arī vēlāk tikos ar Dambi. Mēs satiekamies un sazināmies, kad tas ir nepieciešams. Piemēram, mēs redzam dažādus uzlabojumus, jaunus risinājumus, kurus arī apspriežam un cenšamies īstenot dzīvē.
Vanagas (pa labi) kopā ar stūrmani otrdien oficiāli prezentēja savu auto. Foto: Gedmantas Kropis
Vai bez Dakaras rallija nākamgad ir plānots startēt vēl kādās sacensībās?
Šogad ar Porsche uzvarējām 1000km sacensības Palangā, tāpēc domāju, ka startēsim tur arī nākamgad. Tāpat brauksim arī klasiskajā rallijā, kas man ir mīļš un tuvs. Šogad rallijam nesanāca sagatavoties pietiekami labi, tāpēc ar rezultātiem neesmu apmierināts. Bet iekšā ir ļoti liels sportiskais niknums, tāpēc gribu izdarīt visu, lai nākamgad rallijā varētu pacīnīties par daudz augstākiem rezultātiem.
Vanagas aizvada testus: