Foto: A.S.O. | DPPI Images | Julien Delfosse
3.janvārī ar Prologa ātrumposmu (29 km), kas noteikts starta kārtību pirmajam ātrumposmam, kas tiks aizvadīts sestdien, Saūda Arābijā startēs 47.Dakaras rallijs. 14 dienās sportistiem kopā būs jāveic gandrīz 8000 kilometru, no kuriem 5000 sacensību režīmā.
Pavisam kopā uz starta izies 432 tehniskās vienības – 136 motocikli, 64 vieglās automašīnas (45 T1+, 2 T1.1, 17 T1.2), 54 Challenger spēkrati, 39 SSV, 45 smagās automašīnas un 95 ''Dakar Classic'' spēkrati.
Jāatzīmē, ka lietuvieši šajās sacensībās startēs ar 12 ekipāžām!
Arī šogad, tāpat kā iepriekšējās reizes, nav viegli atzīmēt kādu izteiktu favorītu, tāpēc ieskatīsimies, kuras komandas varētu pretendēt uz uzvaru vieglo automašīnu klasē.
Sebastjans Lēbs
Dacia
Kad pēc 2024. gada Dakaras rallija pasaulei tika prezentēts ''Dacia Sandrider'', bija skaidrs, ka šis ir nopietns projekts. Ar Renault Group un Prodrive līdzdalību tika uzbūvēts viegls trīs litru V6 ar diviem turbomotoriem. Marokas sacensībās 1.-2.vieta apliecina šīs automašīnas potenciālu. Lai gan ātrums, visticamāk, nebūs problēma ''Sandrider'' automašīnām, uzticamība sacensību režīmā vēl ir jāpierāda.Komandas sastāvs komentārus neprasa - pieckārtējais Dakaras rallija uzvarētājs Nasers Al-Atijaja, Sebastjans Lēbs un Kristina Gujereza.
Toyota
''Toyota Gazoo Racing'' apvidus sacīkšu nodaļas aizkulisēs ir notikušas lielas pārmaiņas, taču, neskatoties uz to, 2024. gadā ''Toyota Gazoo Racing'' trešo gadu pēc kārtas izdevās izcīnīt W2RC ražotāju titulu. Šī gada rallijā ''Toyota Gazoo Racing'' uz starta dosies ar sešām mašīnām, kur būs gan jaunības, gan pieredzes apvienošanās. Komandu pārstāvēs jaunie, bet gana spēcīgie braucēji, kur uz augstu rezultātu noteikti pretendēs Sets Kvintero, Lukašs Moraešs, kā arī Žinils de Viljērs un Henks Lategāns. Visas sešas ekipāžas izmantos Toyota jaunāko ''Dakar Hilux EVO'' modeli. Jāatzīmē, ka 2009.gada Dakaras rallija uzvarētājs Žinils de Viljērs ir finišējis 28 Dakaras sacīkstēs pēc kārtas, no kurām 16 reizes viņš finišējis labāko desmitniekā.
Foto: Toyota Gazoo Racing
Pēc sākotnējo T1 noteikumu ieviešanas 2022. gadā, ''X-raid Mini JCW'' pārdzīvoja zināmu dīkstāvi, taču tagad tas ir atgriezies uz skatuves ar pilnu rūpnīcas jaudu un modernizētu 3,0 litru benzīna sešcilindru RS24 BMW dzinēju. Pie komandas stūres atgriezies arī tās dibinātājs un vadītājs Svens Kvands, lai organizētu nākamo nodaļu X-raid garajā un slavenajā Dakaras vēsturē (komanda ir uzvarējusi sešas reizes, pēdējo reizi 2021. gadā, pateicoties Stefanam Peteranselam).
Foto: X-raid Team
M-Sport Ford Performance
Vieni no favorītiem noteikti būs ''M-Sport Ford'', kas startēs ar ''Ford Raptor'', kas būs aprīkots ar jaudīgu V8 Ford Coyote dzinēju. Testos Lielbritānijā, Francijā un Marokā kopā tika veikti tūkstošiem kilometru. Komandas sastāvā startēs 2024.gada Dakaras rallija uzvarētājs un pieckārtējais šī rallija uzvarētājs Karloss Sainss, Matias Ekstroms un Nani Roma.
Pārējie
Viens no ne-rūpnīcu favorītiem būs mājinieks Jazīds Al Radži, kurš pagājušajā gadā bija sacensību līderis, bet 48H Chrono posma pirmajā daļā pirms atpūtas dienas saskārās ar problēmām. Pavisam kopā ''Overdrive Racing'' startēs ar deviņām automašīnām. Atgādināsim, ka divkārtējie Dakaras rallija uzvarētāji motociklu ieskaitē Tobijs Praiss un Sems Sanderlends ir apvienojušies, lai no motociklu kategorijas pārietu uz T1+ automobiļu kategoriju. Abi sportisti startēs ''Overdrive Racing'' komandas sastāvā pie ''Toyota Hilux'' stūres.
Rokas Baciuška
Tāpat Overdrive Racing komandā debitēs lietuvietis Rokas Baciuška, bet pieredzējušais Benediktas Vanagas, kurš pērn uzrādīja savu labāko rezultātu Dakaras rallijā (8.vieta), startēs ar Toyota Hilux automašīnu.
''Century Racing'' startēs ar desmit automašīnām, ''MD Rallye Sport'' komanda ar 13, bet ''Red-Lined Motorsport'' ar astoņām.
Smago automašīnu klasē startēs visi trīs pagājušās sezonas ātrākie braucēji. Atgādināsim, ka debiju smago automašīnu klasē piedzīvos lietuvietis Vaidotas Žala, kurš startēs ar pieredzējušā De Roja komandas Iveco automašīnu.