profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

'Overdrive Racing' pirms Dakaras rallija piedzīvo pamatīgu šoku

Go4speed 02.10.2024 - 21:08 'Overdrive Racing' pirms Dakaras rallija piedzīvo pamatīgu šoku
Foto: Overdrive Racing

Šī gada Dakaras rallijs vieglo automašīnu klasē noslēdzās ar pārsteigumu. Otro vietu, debitējot vieglo automašīnu klasē pie ''Toyota Hilux Overdrive'' stūres, izcīnīja beļģu braucējs Guilamē de Mēvzs, kuram šis bija tikai trešais Dakaras rallijs (iepriekš sportists divas reizes startēja Challenger ieskaitē, kur 2023.gadā viņš izcīnīja 3.vietu). Taču pēc aptuveni 11 mēnešus ilgas sadarbības ar ''Overdrive Racing'', 30 gadus vecā sportista sadarbība ar šo komandu ir beigusies.


Guilamē de Mēvzs šī gada Dakaras rallijā. Foto: Red Bull Content Pool

Kļuvis zināms, ka de Mēvzs startēs ar ''Mini John Cooper Works Rally Plus'' automašīnu ''X-raid Team'' komandas sastāvā. Viņa debija gaidām Marokas rallijreidā, kas notiks no 6.-11.oktobrim.

Šis de Mēvza lēmums bija milzīgs šoks ''Overdrive Racing'' vadītājam Žanam Markam Fortinam, kurš atzina, ka bija "tikpat pārsteigts, cik vīlies." Šī pēkšņā de Mēvza aiziešana radīja nopietnas problēmas Overdrive komandas plānos. Fortins atklāja, ka sportistam tika jau gatavots divu gadu līguma pagarinājums, kas viņam ļautu braukt ar Hilux līdz 2026. gadam.

"Toyota vadība ļoti paļāvās uz šo daudzsološo jauno beļģi," sacīja Žans Marks Fortins. "Ar tāda kalibra stūrmani kā Metjū Baumels (piecus gadus kopā ar Naseru Al-Atiju uzvarēja Dakaras rallijā), biju pārliecināts, ka viņš varētu uzvarēt Dakaras rallijā 2025. vai 2026. gadā.''


Guilamē de Mēvzs. Foto: Photo News

"Divu gadu līgums bija gatavs, visas detaļas tika apspriestas. Viņam tikai vajadzēja to parakstīt. Diemžēl viņš man atsūtīja īsu ziņu, ka ir izvēlējies Mini. Kopš tā laika esmu mēģinājis viņu sazvanīt, bet viņš neatbild."

Jāpiebilst, ka arī Gerlains Šišerī, kurš šī gada Dakaras rallijā ar ''Toyota Hilux Overdrive'' izcīnīja 4.vietu, pārgāja uz ''X-raid Team''. Abi piloti uzskata, ka Mini rūpnīcas atbalsts viņiem dos vislabāko iespēju būt konkurētspējīgiem, it īpaši, gatavojoties 2025. gada Dakaras rallijam un citām sacīkstēm nākotnē.


de Mēvza un Šišerī jaunais spēkrats. Foto: X-raid Team

Lai arī de Mēvzs sākotnēji nekomentēja savu lēmumu, pagājušās nedēļas izskaņā viņš atzina, ka viņam bija piedāvājums palikt ''Overdrive'' un ''Toyota'' 2025. gadā, taču viņš uzsvēra, ka viņš bija tikai "Overdrive Racing” klients. ''Es nekad nebiju oficiāls ''Toyota'' pilots. Atšķirībā no rūpnīcas ''Toyota Gazoo Racing'', ''Overdrive'' ir privāta komanda. Man ir iespēja uzvarēt sacīkstēs ar ''X-raid'', un viņi man palīdzēs sasniegt augstāko līmeni. Šis ir mans pirmais oficiālais līgums ar rūpnīcas ražotāju, un es par to esmu priecīgs," saka Guilamē de Mēvzs.

"Mana karjera sākās ar ''X-raid'', braucot ar ''BMW X3 CC''. Mēs kopā testējām un attīstījām daudzus transportlīdzekļus. Tas bija lielisks laiks. Vēlāk es izmēģināju dažādus citus projektus. Pēdējos gados esmu daudz iemācījies, un ''X-raid'' ir guvuši lielus panākumus. Bet tagad esmu atgriezies. Domāju, ka ''X-raid'' var man piedāvāt iespējas cīnīties par uzvarām," saka Gerlains Šišerī.


Foto: X-raid Team

Jāatzīmē, ka ''X-raid'' sāk jaunu nodaļu savā vairāk nekā divdesmit gadu ilgajā vēsturē: ''MINI JCW Rally 3.0i'' ir pirmais benzīna dzinēja auto, ko izstrādājusi un uzbūvējusi ''X-raid'' komanda. Šis jaunais "ģimenes loceklis" debitēs Marokas rallijreidā. Dīzeļdzinējs ir bijis daļa no ''X-raid'' jau no pašiem pirmsākumiem. Ar to ''X-raid'' ieguva vairākus titulus un sešas uzvaras Dakaras rallijā. Tagad ''X-raid'' pieņem izaicinājumu ar benzīna dzinēju.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png