2023.gada Dakaras rallijā Lietuvu pārstāvēja septiņas komandas. To vidū bija arī Vaidotas Paskevičius/Slavomirs Volkovs/Tomas Guzauskas, kuri startēja smago automašīnu klasē. Lai arī ekipāža nestartēja ar to jaunāko un ātrāko automašīnu, mērķis bija iekļūt Top 10. Diemžēl pēc vairākām tehniskām problēmām un neveiksmēm Vaidotas Paskevičius finišēja ārpus Top 15. Jāatzīmē, ka noslēdzošajā dopā tieši Paskevičius ar partneriem bija ātrākie smago automašīnu klasē.
Arī šogad Vaidotas Paskevičius startēs Dakaras rallijā, kur viens no komandas galvenajiem atbalstītājiem būs latviešu uzņēmums SIA ''Otaņķu Dzirnavnieks'' jeb pazīstams ar zīmolu ''OtankiMill.eu''. Uzņēmums ir viens no vadošajiem lauksaimniecības un loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Baltijas valstīs, tai skaitā Lietuvā. Jāatzīmē, ka Vaidotas šogad startēs ar citiem līdzbraucējiem – Albertu Veliamoviču un Guti Gasparunu.
Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing
Vaidotas Paskevičius. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing
Komanda testos. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing
Jautāts, kas ir uzlabots tehnikai, salīdzinot ar pagājušo gadu, Vaidotas Paskevičius atzīmēja vairākas galvenās lietas. ''Pirmkārt, dzinēja vadības bloka parprogrammēšana. Jā, tā jauda nebūs uzgriezta maksimāli lielākā, kas būs pieejama, bet tas arī nebūs vajadzīgs, jo galvenais būs taupīt automašīnu. Mūsu auto jauda būs 950 Zs. Otrkārt, ir uzlabota izplūdes sistēma, kas pagājušajā gadā mums gandrīz katru dienu sagādāja problēmas. Treškārt, uzlikām citus amortizatorus, kas ļaus ātri braukt ātros līkumos. Ceturtkārt, kas ir viens no galvenajiem – automašīnai būs sešpakāpju automātiskā ātrumkārba. Piemēram, smiltīs ar mehānisko ātrumkārbu no 0 – 100 km/h mēs ieskrējāmies no 18 – 20 sekundēm, bet tagad varam ieskrieties līdz 11 sekundēm! Protams, kad taisnē sasniedz 140 km/h, kas ir mūsu atļautais ātrums, visi brauks vienādi, bet tieši paātrinājums mums ļaus to izdarīt ātrāk. Tagad, braucot kāpās, nebūs jādomā par ātrumu pārslēgšanu, jo kāpas ir savādākas, un arī braukšana ir savādāka.''
Komanda testos. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing
Sarunas nobeigumā Vaidotas piebilda, ka starts Dakaras rallijā ir ļoti, ļoti dārgs. ''Lai cilvēki tā varētu saprast, tad, piemēram, mūsu mašīna, kas nav tā ātrākā, maksā apmēram 250 000 eiro, taču līderu auto var maksāt 500 000 vai pat 600 000 eiro. Tas ir tikai iegādāties auto, bet, protams, to var īrēt un cenas ir citas. Piemēram, smagajām mašīnām (trīs cilvēkiem) dalības maksa Dakaras rallijā ir 40 000 eiro, jāņem līdzi ir divi mehāniķi, kur katrs izmaksā apmēram 10 000 eiro. Aizvest un atvest smago automašīnu uz Dakaras ralliju izmaksā vēl apmēram 6 000 eiro. Viena riepa maksā nepilnus 2 000 eiro. Ja mēs ņemsim līdzi ap 20 riepām, tad citas komandas līdzi ņems 54 riepas (ap 110 000 eiro) un katru dienu tās mainīs. Šīs ir īpašas riepas, kas izveidotas kara tehnikai un kas ļauj startēt arī ar mazāku spiedienu. Ir drošāk, ja tu katru dienu tās maini. Pat, ja liekas, ka riepa ir vesela, tad nākamajā dienā pat pie neliela trieciena to riepu vari pārsist un tad tā būs jāmaina. Tāpat, protams, ir jāņem līdzi rezerves daļas, jāēd. Saskaitot to visu kopā, tās izmaksas ir milzīgas!''
Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing
Tāpat portāls Go4speed sazinājās ar ''OtankiMill.eu'', lai pavaicātu, kāpēc Latvijas uzņēmums turpina atbalstīt Lietuvas komandu. Uzņēmuma vadītājs Ričards Riepšs atbild lakoniski. ''Atbalstīt sportistus ceļā uz uzvarām ir ilggadēja tradīcija mūsu uzņēmumā, un autosports mums ir īpaši tuvs. Jau vairākus gadus atbalstām gan mūsu rallija braucējus, Mārtiņu Sesku un Renāru Franci, gan arī Dakaras rallija braucējus no Lietuvas, Vaidotas Paskevičius komandu. Sportisti demonstrē ne tikai lielu spēku un izturību, piedaloties vienā no smagākajiem autosporta pasākumiem pasaulē, bet arī izcilu komandas darbu un savstarpējo uzticību, kas mums ''OtankiMill.eu'' ir pazīstamas un tuvas vērtības.''
''Lietuvas tirgus mums kā uzņēmumam ir ļoti tuvs, tāpēc ir tikai likumsakarīgi sniegt atbalstu arī Lietuvas labākajiem autosportistiem tik tehniski grūtās, izaicinošās un arī dārgās sacensībās.''