profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Paskevičius: Latvieši un lietuvieši ir kā brāļi, tāpēc prieks, ka mūs atbalsta arī latvieši

Mārtiņš Jankovskis 04.01.2024 - 00:55 Paskevičius: Latvieši un lietuvieši ir kā brāļi, tāpēc prieks, ka mūs atbalsta arī latvieši
Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

2023.gada Dakaras rallijā Lietuvu pārstāvēja septiņas komandas. To vidū bija arī Vaidotas Paskevičius/Slavomirs Volkovs/Tomas Guzauskas, kuri startēja smago automašīnu klasē. Lai arī ekipāža nestartēja ar to jaunāko un ātrāko automašīnu, mērķis bija iekļūt Top 10. Diemžēl pēc vairākām tehniskām problēmām un neveiksmēm Vaidotas Paskevičius finišēja ārpus Top 15. Jāatzīmē, ka noslēdzošajā dopā tieši Paskevičius ar partneriem bija ātrākie smago automašīnu klasē.

Arī šogad Vaidotas Paskevičius startēs Dakaras rallijā, kur viens no komandas galvenajiem atbalstītājiem būs latviešu uzņēmums SIA ''Otaņķu Dzirnavnieks'' jeb pazīstams ar zīmolu ''OtankiMill.eu''. Uzņēmums ir viens no vadošajiem lauksaimniecības un loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Baltijas valstīs, tai skaitā Lietuvā. Jāatzīmē, ka Vaidotas šogad startēs ar citiem līdzbraucējiem – Albertu Veliamoviču un Guti Gasparunu.


Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

''Pagājušais Dakaras rallijs mums bija smags, jo visu laiku cīnījāmies ar tehniskām problēmām. Lai arī pats rallijs nebija veiksmīgs, galveno izdevumu izpildījām un guvām vērtīgu pieredzi. Iemācījāmies, kā tas ir pārbraukt pāri kāpām ar neejošu smago automašīnu, kur tieši bija nepieciešama jauda. Guvām lielu mācību un spējām reaģēt un dažādām grūtībām. Tā teikt no daudziem mīnusiem guvām plusus. Kad tehnisku problēmu nebija, tad varējām braukt ātri un cīnīties par labiem rezultātiem, ko arī apliecina noslēdzošais ātrumposms, kur bijām ātrākie smago automašīnu klasē,'' sarunā ar portālu Go4speed no Saūda Arābijas stāsta Vaidotas Paskevičius.


Vaidotas Paskevičius. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

Lietuvietis atklāja, ka Dakaras rallija organizatori nežēlo sportistus un arī šogad ir sarūpēts ļoti smags maršruts, kur divas dienas būšot maratona ātrumposms, starp kuriem būs tikai pieejams divus stundu servisa parks. Tāpat pirmo reizi Dakaras rallija vēsturē būs cits maratona ātrumposms (48h Challange), kura ilgums būs 48 stundas un kuru laikā būs jāveic 580 kilometri (Šajos ātrumposmos sportisti startēs lielākajās kāpās). Šo 48 stundu laikā, kur sportisti nakšņos zem klajas debess, būs konkrētas vietas, kurās vajadzēs atpūsties un kuru laikā nevarēs saņemt nekādu palīdzības no malas. Paskevičius uzskata, ka tieši šajos divos ātrumposmos liela daļa sportistu varētu izstāties, taču tāpat viņš piebilda, ka zināmā mērā šajos ātrumposmos varētu izšķirties sacensību liktenis. Arī sacensību priekšpēdējais ātrumposmos būs ļoti smags, jo tas būs ļoti akmeņains, kur, ja, piemēram, būs jācīnās par augstu vietu un jābrauc ātri, varot pārsist četrus un vairākus riteņus (viņiem līdzi rezervē būs tikai divi). ''Maršruts šogad būs ļoti interesants – ar lielākajām kāpām, maratona ātrumposmiem, akmeņiem. Sola, ka būs ļoti grūts rallijs. Domāju, ka varētu atkārtoties 2019.gads, kur toreiz pirmo no ceturtās vietas šķīra četras un vairāk stundas.''


Komanda testos. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

Ņemot vērā, ka Lietuvā pēdējos gados Dakaras rallijā brauc vairākas ekipāžas, Paskevičius atzina, ka budžetu savākt nav viegli, taču pēc tam, kad pagājušā gada noslēdzošajā ātrumposmā ar ne to ātrāko tehniku izdevās uzvarēt, tas vairākiem atbalstītājiem ļāva pieņemt lēmumu turpināt atbalstīt ekipāžu, kura nepadodas, bet cīnās līdz galam. ''Vairāki atbalstītāji pauda prieku, ka, lai arī kādas grūtības mums bija, mēs neatmetām ar roku un turpinājām cīnīties, lai arī sen jau varējām doties mājās. Tas mūsu atbalstītājiem patika, tāpēc arī viņi nolēma turpināt mūs atbalstīt. Starp šiem atbalstītājiem ir arī ''OtankiMill.eu'' un uzņēmuma vadītājs Ričards Riepšs, kurš jau trešo reizi mūs atbalsta sarežģītākajās sacīkstēs pasaulē. Paldies latviešu uzņēmumam, kurš arī gatavs palīdzēt mums. Tā teikt esam kā brāļi. Protams, liels paldies arī lietuviešu uzņēmumiem, bez kura atbalsta mēs noteikti nevarētu iziet uz starta šajās sacīkstēs,'' turpina SV Technika Racing komandas braucējs.

Jautāts, kas ir uzlabots tehnikai, salīdzinot ar pagājušo gadu, Vaidotas Paskevičius atzīmēja vairākas galvenās lietas. ''Pirmkārt, dzinēja vadības bloka parprogrammēšana. Jā, tā jauda nebūs uzgriezta maksimāli lielākā, kas būs pieejama, bet tas arī nebūs vajadzīgs, jo galvenais būs taupīt automašīnu. Mūsu auto jauda būs 950 Zs. Otrkārt, ir uzlabota izplūdes sistēma, kas pagājušajā gadā mums gandrīz katru dienu sagādāja problēmas. Treškārt, uzlikām citus amortizatorus, kas ļaus ātri braukt ātros līkumos. Ceturtkārt, kas ir viens no galvenajiem – automašīnai būs sešpakāpju automātiskā ātrumkārba. Piemēram, smiltīs ar mehānisko ātrumkārbu no 0 – 100 km/h mēs ieskrējāmies no 18 – 20 sekundēm, bet tagad varam ieskrieties līdz 11 sekundēm! Protams, kad taisnē sasniedz 140 km/h, kas ir mūsu atļautais ātrums, visi brauks vienādi, bet tieši paātrinājums mums ļaus to izdarīt ātrāk. Tagad, braucot kāpās, nebūs jādomā par ātrumu pārslēgšanu, jo kāpas ir savādākas, un arī braukšana ir savādāka.''


Komanda testos. Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

Jautāts par mērķiem, Paskevičius atklāj, ka, lai arī uzlabojumi būs vairāki un nozīmīgi, viņa rīcībā joprojām būs vecās paaudzes automašīna, kas šogad neļaus cīnīties par augstākajām vietām. ''Neesam burvji, lai veiktu burvestības un saprotam, ka mūsu smagā automašīna ir vecās paaudzes. Jā, uzlabojumi dažādi ir, bet pati virsbūve vairs nav jauna un cīnīties par uzvaru Dakaras rallijā nebūs reāli. Bet par Top 5 noteikti centīsimies pacīnīties. Protams, līderiem tās mašīnas ir krietni jaunākas un modernākas, tāpēc mēģināsim sevi šogad pierādīt, lai jau nākamgad varētu startēt ar krietni jaunāku automašīnu un cīnīties par augstākajām vietām!''

Sarunas nobeigumā Vaidotas piebilda, ka starts Dakaras rallijā ir ļoti, ļoti dārgs. ''Lai cilvēki tā varētu saprast, tad, piemēram, mūsu mašīna, kas nav tā ātrākā, maksā apmēram 250 000 eiro, taču līderu auto var maksāt 500 000 vai pat 600 000 eiro. Tas ir tikai iegādāties auto, bet, protams, to var īrēt un cenas ir citas. Piemēram, smagajām mašīnām (trīs cilvēkiem) dalības maksa Dakaras rallijā ir 40 000 eiro, jāņem līdzi ir divi mehāniķi, kur katrs izmaksā apmēram 10 000 eiro. Aizvest un atvest smago automašīnu uz Dakaras ralliju izmaksā vēl apmēram 6 000 eiro. Viena riepa maksā nepilnus 2 000 eiro. Ja mēs ņemsim līdzi ap 20 riepām, tad citas komandas līdzi ņems 54 riepas (ap 110 000 eiro) un katru dienu tās mainīs. Šīs ir īpašas riepas, kas izveidotas kara tehnikai un kas ļauj startēt arī ar mazāku spiedienu. Ir drošāk, ja tu katru dienu tās maini. Pat, ja liekas, ka riepa ir vesela, tad nākamajā dienā pat pie neliela trieciena to riepu vari pārsist un tad tā būs jāmaina. Tāpat, protams, ir jāņem līdzi rezerves daļas, jāēd. Saskaitot to visu kopā, tās izmaksas ir milzīgas!''


Foto: Vaidotas Paškevičius - SV Technika Racing

Tāpat portāls Go4speed sazinājās ar ''OtankiMill.eu'', lai pavaicātu, kāpēc Latvijas uzņēmums turpina atbalstīt Lietuvas komandu. Uzņēmuma vadītājs Ričards Riepšs atbild lakoniski. ''Atbalstīt sportistus ceļā uz uzvarām ir ilggadēja tradīcija mūsu uzņēmumā, un autosports mums ir īpaši tuvs. Jau vairākus gadus atbalstām gan mūsu rallija braucējus, Mārtiņu Sesku un Renāru Franci, gan arī Dakaras rallija braucējus no Lietuvas, Vaidotas Paskevičius komandu. Sportisti demonstrē ne tikai lielu spēku un izturību, piedaloties vienā no smagākajiem autosporta pasākumiem pasaulē, bet arī izcilu komandas darbu un savstarpējo uzticību, kas mums ''OtankiMill.eu'' ir pazīstamas un tuvas vērtības.''

''Lietuvas tirgus mums kā uzņēmumam ir ļoti tuvs, tāpēc ir tikai likumsakarīgi sniegt atbalstu arī Lietuvas labākajiem autosportistiem tik tehniski grūtās, izaicinošās un arī dārgās sacensībās.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png