Dakaras rallija otrais ātrumposms neveiksmīgs bija vairākiem lietuviešu sportistiem. Diemžēl Vaidotas Žala un Vaidotas Paskevičius finišu sasniedza bez rezultāta, kas nozīmē to, ka abas šīs ekipāžas ir izstājušās no cīņas par rezultātu.
Īpaši neveiksmīgs 2.posms bija Benediktam Vanagam, kurš ar savu igauņu stūrmani finišu sasniedza vien iestājoties tumsai. Komandas pilots atklāja, ka sākumā sabojājies stūres pastiprinātājs, bet tad sākusies kļūmju sērija.
''Dakaras rallija organizatori sastādīja labu ātrumposmu. Tas bija patiešām tehnisks un sarežģīts. Būtībā pirmajā trešdaļā mums veicās diezgan labi – braucām ātri, bet sapratu, ka ātrumposms ir garš. Organizatori teica, ka akmeņi būs tikai sākumā, bet, kā izrādījās, akmeņi bija gandrīz visur. Un vienā brīdī ap 180.kilometru atzīmes mums pārplīsa riepa. Kad nomainījām to un atsākām braukt, mums pārstāja darboties stūres pastiprinātājs, taču tobrīd vēl bija jānobrauc 300 kilometri. Jau iepriekš esmu braucis bez stūres pastiprinātāja, tāpēc zināju, kā tas notiek.''
Foto: Benediktas Vanagas
Tāpat lietuvietis atklāja, ka ne mazāks izaicinājums ekipāžai esot bijis kāpās 5 kilometrus pirms finiša līnijas, kad automašīnas lukturu gaismas nebija pietiekamas, lai skaidri redzētu ceļu. Vanagas piebilda, ka kāpu pārvarēšana šādā veidā - neko neredzot - ir ārkārtīgi bīstama, tāpēc viņš cerot, ka nekas tāds vairs neatkārtosies.
Arī otram lietuvietim Vaidotam Žalam pirmdiena bija diena, kuru noteikti gribas aizmirst pēc iespējas ātrāk. Žala atklāja, ka šī diena bijusi īpaši dīvaina. Pirmkārt, tāpēc, ka trasē bija daudz akmeņu. Sacīkšu braucējs stāstīja, ka organizatori brīdinājuši, ka trasē būs akmeņi, taču pēc Žalas teiktā to daudzums bijis neticams un to skaits trasē atgādinājis akmeņu jūru.
Foto: Bahrain Raid Xtreme
''Kāpēc tā notika, tagad varam tikai filozofēt. Var būt divas teorijas. Pirmkārt, varbūt riepu spiediens nav pareizs, jo visi braucām ar vienu un to pašu izvēlēto spiedienu. Esam nolēmuši turpinājumā pamēģināt braukt ar citu spiedienu. Otrkārt, iespējams pie vainas ir aizmugures piekares iestatījumi, jo aizmugurējie riteņi mums visiem "pārplīsa" trīs reizes. Mums ir teorija, kā veikt izmaiņas aizmugurējā piekarē, bet kopumā jāsaka, ka ļoti dīvaina diena, jo Prodrive vienā dienā problēmas bija visām četrām mašīnām . Pirmajā posmā Top 6 iebraucām visas četras BRX automašīnas, bet otrajā dopā visi palikām aiz borta,'' stāsta Vaidotas Žala.