Sebastjans Lēbs
Deviņkārtējais WRC čempions Sebastjans Lēbs, kurš līdz šim Dakaras rallijā divas reizes finišējis otrajā vietā, uzskata, ka 2023.gada rallijā viņam ir viss, lai pacīnītos par uzvaru.
Lēbs, kurš startēs ar Prodrive komandas Hunter T1+ automašīnu, atklāja, ka viņa rīcībā būs gandrīz pilnīgi jauna automašīna, kas būvēta atbilstoši FIA jaunākajiem noteikumiem. "Automašīnas uzticamība un ātrums šogad izskatās labs, un mēs esam diezgan pārliecināti, ka varam cīnīties par uzvaru," iesāk Sebastjans Lēbs.
''Prodrive ir liela pieredze autosportā, bet līdz šim Dakaras rallijā tikai trīs gadi. Citām komandām, piemēram, Toyota un Audi, ir daudz lielāka pieredze, tāpēc viņi radušās problēmas spēj novērst ātrāk nekā mēs. Taču šīs automašīnas uzticamība un ātrums šogad izskatās labs, tāpēc esmu diezgan pārliecināts, ka varam cīnīties par uzvaru."

Foto: @BRaidXtreme
''Mūsu sniegums, salīdzinot ar Toyota, ir diezgan līdzīgs. Mūsu automašīnai ir vienāds svars, vienāda jauda FIA noteikumu dēļ, mums ir vienādi balstiekārtas izmēri un vienāda pārnesumkārba, tāpēc esam līdzvērtīgi. "Audi" gadījumā ir ļoti grūti ko prognozēt. Kāpās elektriskajam akumulatoram ir lielākas priekšrocības, jo tiem ir labāka reaktivitāte un lielāks griezes moments, tāpēc kāpās tie būs ļoti spēcīgi. Esmu pārliecināts, ka mēs varam aizvadīt labu cīņu ar Toyota, bet par Audi mums nav ne jausmas, jo viņu tehnoloģija ir ļoti atšķirīga no mūsējās.

Foto: @BRaidXtreme
"Iepriekšējos Dakaras rallijos mums vienmēr bija informācija par to, kur mēs atrodamies ātrumposmā, kāds ir mūsu temps, vai mēs esam ātri vai lēni, bet šīs informācijas mums vairs nebūs, un, protams, tagad tas rezultātos var radīt lielas atšķirības ātrumposmu beigās. 2022.gada rallijā, ja līdz ātrumposma vidum esi braucis nepareizā tempā, tu to varēji uzzināt un koriģēt savu ātrumu turpinājumā, bet tagad mums nebūs absolūti nekādas informācijas par to, kur mēs atrodamies, ja vien mēs nenoķersim citu automašīnu vai cita automašīna nenoķers mūs. Tāpēc tagad ātrumposmu beigās, kad visi visu laiku brauks uz maksimumu, var sekot avārijas, īpaši, ja ir 450 kilometrus garš posms."
Arī WRC pirms vairākiem gadiem atcēla to, ka sportisti automašīnās varēja redzēt savus starprezultātus. Lēbs uzskata, ka Dakaras rallijā katra kļūda braucējiem var likt stresot. "WRC ātrumposmi ir tikai aptuveni 30 kilometrus gari, un tur visu laiku ir jābrauc maksimāli ātri. Dakārā var pieļaut kļūdas, kur tu zini, ka esi zaudējis kādu laiku, bet tu nezini, vai citi puiši ir pieļāvuši lielākas vai mazākas kļūdas nekā tu. Tu vari būt stresā visus 400 kilometrus, ja sākumā pieļautās kļūdas dēļ esi zaudējis kādu laiku. Un tad ātrumposma beigās jūs varat būt pārsteigts, ka, piemēram, pārējie zaudējuši 10 minūtes. Jums būs daudz jautājumu, bet vislabākais, un vienlaikus visgrūtākais, būs aizmirst par visām pieļautajām kļūdām un koncentrēties tikai uz to, ko darāt trasē."