profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

44.reizi startēs slavenais Dakāras rallijs

Go4speed 31.12.2021 - 22:39 44.reizi startēs slavenais Dakāras rallijs
• No 2. līdz 14. janvārim Saūda Arābijā 44.reizi tiks dots starts slavenajam Dakāras rallijam. Sacīkstes 1. janvārī sāksies ar prologa ātrumposmu (19 km).
• Sportistiem kopā būs jāveic 12 ātrumposmi. Trases kopējā distance būs 8375 kilometri, bet ātrumposmu kopējais garums sastādīs 4258 kilometrus. Kā ziņo organizatori, tad šoreiz sacīkstes būšot vēl “tuksnešainākas” un grūtākas nekā iepriekšējās divas reizes, kas notika Saūda Arābijas plašumos.

Vaidotas Žala

• Dalību sacensībām kopā pieteica 1065 sportisti – 750 piloti un stūrmaņi startēs galvenajā klasē, bet 315 piloti un stūrmaņi brauks klasiskajā ieskaitē. No 750 sportistiem 209 būs debitanti, 130 ir aizvadījuši jau vairāk nekā desmit Dakaras rallijus, bet 34 brauks bez tehniskā atbalsta trasē. Jāatzīmē, ka visās klasēs startēs lietuviešu sportisti. Pieredzējušā lietuvieša Dakaras rallija pilota Antana Juknevičiusa stūrmanis Didzis Zariņš.
• Kopumā sacīkstēs gatavojas startēt 578 tehniskās vienības – 149 motocikli, 21 kvadricikls, 97 automašīnas, 44 SxS bagiji, 61 UTV bagiji, 58 smagās automašīnas, kā arī 128 klasiskās automašīnas un 20 klasiskie smagie automobiļi.
• Kopā tiks pārstāvētas 63 valstis. Visvairāk sportistu būs no Francijas (196), kam seko Spānija (81) un Nīderlande (67). Uz starta (gan Dakaras rallijā, gan klasiskajā) izies 60 daiļā dzimuma pārstāves. No visām ekipāžām piecas būs tikai sieviešu ekipāžas.

Benediktas Vanagas

• Gaidāmajā Dakaras rallijā pirmo reizi ieviesta T1+ pilnpiedziņas automašīnu klase. Tās mērķis ir padarīt līdzvērtīgāku cīņu ar divu riteņu piedziņas bagijiem, kas ir krietni vieglāki. Ar šādiem T1+ auto startēs “Toyota” rūpnīcas braucēji Nasers Al-Atija, Žinels de Viljē, Henks Lategans un Šamīrs Variava, kā arī “Prodrive” komandas sportisti Sebastjans Lēbs, Orlando Terranova un Nani Roma. Tāpat pie jauna “Toyota Hilux T1+” ticis lietuvietis Bendikts Vanags, kurš pārstāv “Toyota Gazoo Racing Baltics” vienību.
• Atšķirībā no tradicionālajiem T1.1 klases automobiļiem, T1+ klases spēkratiem ir atļauti lielāki riteņi (37 collas pret 32 collām) un amortizatora gājiens (350 mm pret 280 mm). T1+ klases automobiļu minimālais svars ir 2 tonnas, kas ir par 150 kg vairāk nekā T1.1 klases automašīnām.

Nasers Al-Atija

• Pirmo reizi Dakaras rallijā startēs “Audi” rūpnīcas komanda (Stefans Peteransels, Karloss Sainss un Matiass Ekstroms), turklāt uzreiz ar mašīnu “Audi RS Q e-tron”, ko pamatā darbina elektrība, cīnoties jaunizveidotajā T1-E klasē. Jaunais auto attīstīs aptuveni 500 kW jaudu.
• “Prodrive” rūpnīcas komanda “Bahrain Raid Extreme” uz starta izies ar jaunu T1+ klases automašīnu, kas palīdzēs izlīdzināt konkurenci starp aizmugurējās piedziņas bagijiem un pilnpiedziņas mašīnām. Jaunais “BRX Hunter T1” aprīkots ar 3.5 litru V6 divu turbīnu dzinēju no “Ford”, kas spējīgs uz 400 zirgspēku jaudu.

Sebastjans Lēbs

• ''Tas ir liels gods. Audi uzvarējuši visās sacensībās, kurās ir piedalījušies. 2023.gadā mums būs mašīna, kura būs spējīga uzvarēt, bet šogad tas būs vēl par agru. Zinām, ka būs sarežģīti apstākļi, bet varbūt beigās būs labs pārsteigums. Šī ir mana pēdējā lielā iespēja. Ja man izdosies uzvarēt ar elektrisko automašīnu, tad būšu paveicis visu. Ja finišēsim Dakaras rallijā, tad mēs ietaupīsim apmēram 40% degvielas, kas ir diezgan interesanti,” saka Audi braucējs Stefans Peteransels, kurš Dakaras rallijā kopā ir uzvarējis 14 reizes (6 reizes motociklu ieskaitē un 8 reizes).


• Kad Audi pirmo reizi paziņoja par saviem plāniem piedalīties Dakārā, komanda pieprasīja vairākas priekšrocības, lai nodrošinātu, ka tās automobilis ir tikpat konkurētspējīgs kā tie, kas startē ar iekšdedzes dzinējiem. Tomēr tas izpelnījās kritiku no konkurentiem Toyota un Prodrive/Bahrain Raid Xtreme, kā rezultātā organizatori noraidīja dažas Audi prasības. Trīskārtējais Dakāras uzvarētājs Sainss uzskata, ka noteikumi ir radījuši Audi neizbēgamu trūkumu.
• Smago automašīnu klasē uz starta Eiropas Savienības noteikto sankciju dēļ neizies trīs MAZ-SPORTavto ekipāžas.


• Smago automašīnu klasē favorīti būs Kamaz Master komanda, kura startēs ar četrām Kamaz mašīnām.

Iepriekšējo gadu Dakaras rallija uzvarētāji:
2010  
Carlos Sainz Volkswagen Race Touareg 2        
2011 Nasser Al-Attiyah Volkswagen Race Touareg 3        
2012 Stéphane Peterhansel  
Mini All4 Racing        
2013 Stéphane Peterhansel Mini All4 Racing        
2014 Nani Roma Mini All4 Racing        
2015 Nasser Al-Attiyah Mini All4 Racing        
2016 Stéphane Peterhansel Peugeot 2008 DKR        
2017 Stéphane Peterhansel Peugeot 3008 DKR        
2018 Carlos Sainz Peugeot 3008 DKR        
2019 Nasser Al-Attiyah Toyota Hilux Dakar        
2020 Carlos Sainz Mini John Cooper Works Buggy        
2021 Stéphane Peterhansel Mini John Cooper Works Buggy




Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png