Foto: Csucsu RX
Pasaules rallijkrosa braucēji izmantojuši izdevību, lai aizvadītu testus ar elektrisko rallijkrosa mašīnu. Atgādināsim, ka Projekt E automašīnas ir izstrādātas, sadarbojoties IMG un austriešu uzņēmumam STARD (Stohl Advanced Research and Development). Projekt E automašīnas izmantos STARD izstrādāto „REVelution” elektrisko platformu, kas nodrošinās līdz 450kW (613zs) jaudu, 1100Nm lielu griezes momentu un 240km/h maksimālo ātrumu.
Foto: STARD
''Starts un paātrinājums ir neticams. Wow. Tas bija ļoti iespaidīgi. Jums jābūt tik pacietīgam un mierīgam, jo paātrinājums un jauda ir uzreiz. Bija ļoti patīkami braukt ar šo auto. Varēja just, ka smaguma centrs ir diezgan zems, tāpēc svara dēļ bija nedaudz grūtāk apturēt automašīnu,'' saka ungāru sportists Kristians Žabo.
''Šī bija mana pirmā pieredze rallijkrosā. Pēc pirmajiem apļiem šajā disciplīnā nodomāju, ka, iespējams, šī ir pati labākā mašīna, ko jūs varat izbaudīt,'' saka vācu rallija braucējs Marijans Grībels, kurš pēdējās sezonās rallija sacensībās startē ar R2 un R5 klases automašīnām.
''Šī bija mana pirmā pieredze rallijkrosā. Pēc pirmajiem apļiem šajā disciplīnā nodomāju, ka, iespējams, šī ir pati labākā mašīna, ko jūs varat izbaudīt,'' saka vācu rallija braucējs Marijans Grībels, kurš pēdējās sezonās rallija sacensībās startē ar R2 un R5 klases automašīnām.
Foto: STARD
''Vai jūs spējat iedomāties, ka šī automašīna ir 100% elektriska un tā līdz 100 km/h spēj ieskrieties līdz 1,8 sekundēm? Izklausās kā spēļu automašīna ar tālvadības pulti, bet kam pie velna tas rūp, ja tā ir tik ātra, kā raķete? Testēju šo auto, un ticiet man, tas bija satriecoši,'' saka rallijkrosa braucējs Lukacs 'Čuču'.
Atgādināsim, ka norvēģu komanda ''Holten Motorsport AS'' kļuva par pirmo, kura pieteikusies startam Projekt E ieskaitē, kurā nākamsezon paredzēti pieci posmi, noslēdzošo aizvadot Rīgā.