Foto: facebook.com
Aizvadītajā sestdienā Igaunijā, Miso trasē, tika aizvadīts pirmais Igaunijas rallijkrosa čempionāta posms. Uz sacensībām bija devušies arī trīs Latvijas sportisti - Reinis Nitišs, Māris Ločmelis un Juris Spīķis, lai arī sākotnēji bija plānots, ka, iespējams, dalībnieku rindas ar latviešu braucējiem varētu būt kuplākas.
Visvairāk dalībnieku bija Super 1600 klasē - desmit. Super 1600 ieskaitē startēja arī jēkabpilietis Reinis Nitišs. Šīs Reinim ar jauno Peugeot 206 automašīnu bija otrās sacensības. Kā zināja stāstīt Jānis Grīnhofs, tad pirmajā brauciena startā Reinis Nitišs mazliet aizgulējās un ar to pietika, lai ātrākais igaunis šajā klasē Janno Ligurs (VAZ 2108) izrautos vadībā un līdz finišam spētu apturēt visus jēkabpilieša centienus apdzīt konkurentu. Taču pārējos divos priekšbraucienos Reinis startā bija koncentrējies un spēja kontrolēt situāciju, izcīnot uzvaras. Līdzīgs scenārijs atkārtojās arī finālbraucienā, un Reinim Nitišam pirmā uzvara Igaunijas čempionāta ieskaitē, kā arī Latvijas kausa vērtējumā.
''Sacīkstes bija smagas,'' portālam Go4speed atklāj Reinis Nitišs. ''Treniņos, kuri aizritēja slapjā trasē, nebijām tie ātrākie, jo zaudēju divas sekundes ātrākajam, taču, ņemot vērā, ka mums bija vecas riepas, ar laikiem samierinājos.''
''Kvalifikācijā trase jau bija sausa, tāpēc pēdējā aplī sanāca uzrādīt pirmo laiku. Pirmajā braucienā no starta aizbraucu kā trešais, bet finišēju otrais. Otrajā braucienā, kļūdu labojot, startu izcēlu. Visu braucienu cīnījos ar Janno Liguru. Viņš bija ātrāks, bet piesedzu, taktiski pareizi izbraucu džokeri un vinnēju. Trešais brauciens bija vēl sīvāks. Startu izcēlu, un atkal visu braucienu aizmugurē bija Janno. Lai arī viņš mēģināja uzbrukt, nesekmīgi. Nostrādāja kartinga skolas prasmes,'' turpina Reinis.
''Finālā jau uz starta bijām seši. Atkal izcēlu startu un jau pat pirmajā aplī paspēju atrauties. Izbraucot džokeri, biju trešais, ātri tiku otrais un sēdēju astē Liguram. Viņš iebrauca džokerī un es nokļuvu pirmajā pozīcijā, ko arī veiksmīgi nosargāju.''
''Jāatzīmē, ka visas dienas garumā mums bija tehniskas problēmas - visādas "bērnu" slimības. Visos četros braucienos motors mums bija piesiets ar "stropām". Tas tāpēc, jo bija problēmas ar motora nostiprinošajiem kronšteiniem, un motors griezās uz vienu pusi. Pēc katra brauciena tās ''stropas'' mainījām, jo viņas kusa ārā (smejas). Paldies mehāniķiem par ieguldīto darbu! Kopumā esam apmierināti un ir redzams potenciāls,'' tā Nitišs.
D2 (ERK2000) klasē mūsu sportistus sagādāja pārsteigums, jo Māris Ločmelis un Juris Spīķis bija vienīgie dalībnieki, lai gan gada sākumā Igaunijas puse pārliecinoši stāstīja, ka 4 -5 sportisti dosies cīņā ar latviešu braucējiem. Lai nu kā, Māris Ločmelis ar Juri Spīķi bija gatavi pacīnītie savā starpā, taču tieši pirms brauciena salaistītā trase to liedza. Rezultātā Māris iestiga trases dubļos, bet Juris dubļos piedzīvoja tehniskas problēmas, gandrīz avarējot. Abi finišu nesasniedza, tomēr par uzvarētāju tika atzīts Juris Spīķis, kurš veica garāku distanci.