profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Baumanis: Ir dažas vēja plūsmas, kas tomēr varētu atvest rallijkrosu uz Rīgu arī turpmāk

Go4speed 12.09.2019 - 17:13 Baumanis: Ir dažas vēja plūsmas, kas tomēr varētu atvest rallijkrosu uz Rīgu arī turpmāk
Foto: Edgars Beļakovs

Šajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē gaidāmajā pasaules čempionāta posmā rallijkrosā tiek prognozēts spēcīgs lietus, bet latviešu sportists Jānis Baumanis uzsver, ka līdzjutējiem nevajag no tā nobīties, jo šādā gadījumā sacensības būs vēl daudz aizraujošākas, ziņo ''Sportacentrs.com''.

"Pa jauno trases sagumu vēl neesmu braucis, bet ir redzams, ka pēc tramplīna sākas jauna grants sesija - vēl nezinu, tā būs ātrāka vai lēnāka, to redzēsim sestdien no rīta. Redzēsim, kā trase uzvedīsies, ņemot vērā, ka arī rīt visu dienu sola lietu. Pirmā kvalifikācija ir liela atslēga visām pārējām sacensībām. Jāskatās, kādi būs starti - ja ir slapjš laiks, Biķerniekos starti ir slidenāki nekā citās trasēs. Kad uzlīst lietus šī trase ir pilnīgi citādāka - slapjā laikā uz grants ir labāka saķere nekā asfalta. Skan jocīgi, bet tā tas ir. Nevaru pateikt, kuram braucējam būs priekšrocības. Pats labāk jūtos slapjā trasē, kad ir nedaudz ūdentiņš, tad pašsajūta ir daudz labāka."

"Pirmais pagrieziens, trešais pagrieziens - tie skatītājiem lietus gadījumā būs daudz interesantāki. Visi karstasinīgie rallijkrosa piloti vienmēr tiecas uz to, lai izbrauktu pirmie no pirmā līkuma, tomēr lietū ir tā - jo ātrāk brauc tajā iekšā, jo ir lielāka iespēja, ka izbrauksi pēdējais. Riepai saķere nav tik laba kā sausā laikā un bieži sāc slīdēt - sānslīdi ar slapjā laika riepām nevar apstādināt un vienkārši gaidi, kamēr beigsi slīdēt, atsities pret citu mašīnu vai bortu. Ir jābūt daudz, daudz uzmanīgākam nekā sausos apstākļos," Baumanis stāsta par gaidāmo slapjo laiku.


Foto: Go4speed

Pašlaik uz Latviju ceļo jaunākās paaudzes elektro rallijkrosa mašīna, kurai rīt Motormuzejā būs oficiālā prezentācija, sestdien un svētdien to pasaules čempionāta posma laikā, iespējams, varēs redzēt Biķernieku trasē, bet pirmdien Baumanim būs iespēja veikt testus. Mašīnu radījusi Baumaņa pārstāvētā STARD komanda.

"Elektromašīnas ir mūsu nākotne - gribi vai negribi, bet ar to jāsadzīvo. Es to gribu un man tas patīk. Šobrīd visas rūpnīcas ir par to, lai visdažādākajās klasēs būtu elektro čempionāts - formulā, Dakarā, ar motocikliem. Tas viss ļoti, ļoti ātri attīstās, tā ir mūsu nākotne. Arī benzīna dzinēja automašīnas nekur nepazudīs, bet Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) iet uz to, lai arvien vairāk būtu elektromašīnu," stāsta latvietis. "Jā, motoru sports vienmēr visiem asociēsies ar lieliem trokšņiem - arī šīm rallijkrosa mašīnām tas ir virs 100 decibeliem un, ja stāv blakus, ausis krīt ciet. Ar elektrību būs citādāk. Tas ir laika jautājums - kāds to pieņems, kāds nepieņems. Cīņas ar elektromašīnām būs vienlīdzīgākas, tikpat elpu aizraujošas, bet tajā pat laikā varēsi klausīties Mocartu vai savu iemīļoto hiphopu. Tā būs lielākā atšķirība, tomēr, iespējams, FIA kaut ko domās, lai skaņa tomēr būtu."

"Zinu, ka mūsu elektromašīnai viss strādā un komanda nevar sagaidīt, kad varēs parādīt to trasē. Plāns ir, ka pirmdien šeit esam visu dienu - gan šai mašīnai gaidām pāris jaunas lietas, ko izmēģināsim, gan arī brauksim ar elektromašīnām, kā arī man un Reinim būs tikšanās ar faniem," Baumanis atklāja, ka pēc svētdienas sacensībām viņam ļoti aizņemta būs arī pirmdiena.

"Vēl pāragri spriest vai tiešām pasaules čempionāta posms nākamgad Latvijā nenotiks. Ir vēl dažas vēja plūsmas, kas tomēr varētu atvest rallijkrosu uz Rīgu. Es ļoti gribētu, lai tas notiek, bet, kā būs, redzēsim, kad tiks izziņots kalendārs," Baumanis stāsta par runām, ka šogad etaps Rīgā, visticamāk, notiks pēdējo reizi.


Foto: Go4speed

"Bakerūds ir pelnījis izcīnīt čempiona titulu, jo visus šos gadus smagi strādājis. Viņam šad tad veicies, šad tad ļoti nepaveicies, bet šogad brauc ar salīdzinoši mazu budžetu un pārdzīvo par katru sasisto buferi," latviešu braucējs izsakās par čempionāta kopvērtējumu. "Tikmēr Timijs Hansens ir ļoti, ļoti ātrs ar šo mašīnu, aizvadījis ļoti daudz kilometru, viņš zina, kas jādara ar stūri un pedāļiem."

"Jau no sezonas sākuma bija skaidrs, kurās trasēs mēs būsim ātrāki, kurās lēnāki. Gribējām būs ātrāki Zviedrijā, Francijā zinājām, ka tā nav mūsu stiprākā. Tikmēr Rīgā nekad nav gājis viegli. Šeit mums nelielas priekšrocības ir, kad trase slapja, bet cerams, ka nebūšu pārrunājies par savām spējām lietū un spēšu nedēļas nogalē pabraukt," saka Baumanis, kurš šogad divas reizes sacīkstes noslēdzis pirmajā trijniekā. Latvietis atzīst, ka 40 punkti, kas viņam pietrūkst līdz kopvērtējuma galvgalim, ir ļoti daudz. "Protams, ja Bakerūds un Hanseni tiek pie diviem melnajiem karogiem un viņus izslēdz no čempionāta, kā arī Grenholms iesaistās avārijā, tad tas ir maz, bet puiši ir gudri, saprot, ko darīt, un muļķīgas kļūdas nepieļaus, jo visi domā par gala rezultātu. Mans pirmais mērķis nedēļas nogalei ir kvalifikāciju aizvadīt tā, lai būtu laba pozīcija pusfinālam, bet pēc tam pusfinālā cīnīties par finālu."
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png