Andreas Bakeruds
Pasaules rallijkrosa čempionātā Andreass Bakeruds šobrīd cīnās par Pasaules RX čempiontitulu. Norvēģis ar 138 punktiem kopvērtējumā ieņem otro vietu, par pieciem punktiem atpaliekot no Kevina Hansena. Bakeruds ir viens no tikai trim pilotiem, kurš startējis visos līdz šim notikušajos FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posmos. Piedāvājam jums latviarx.lv sagatavoto interviju ar norvēģu sportistu.
Pērn Dienvidāfrikā teici, ka šis varētu būt tavs pēdējais FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posms, taču tagad esi tepat, turklāt vien dažu punktu attālumā no vadības čempionāta kopvērtējumā. Viss var ātri sagriezties kājām gaisā, vai ne?
Jā, motorsportā situācija var strauji mainīties. Ja godīgi, man vispār nebija domu šogad braukt rallijkrosā, taču tāda izdevība parādījās un te nu mēs esam – cīnoties par uzvarām. Tāds ir motorsports!
Tavs pirmais posms Monster Energy RX Cartel komandas sastāvā Yas Marina trasē noslēdzās ar lielā ātrumā piedzīvotu sadursmi ar Timiju Hansenu. Vai bija bažas, ka mašīnu neizdosies savest kārtībā uz nākamo posmu?
Paldies par atgādinājumu (smejas). Jā, tobrīd nezinājām, vai līdz otrajam posmam izdosies paveikt visus remontdarbus. Pēc tās avārijas mašīna joprojām nav atjaunota par visiem simts procentiem. Bet, neskatoties uz to – auto darbojas labi. Tā bija pamatīga sadursme!
Foto: No sportista privātā arhīva
Domāju, ka pēdējā uzvara vienmēr šķiet pati labākā, taču man jāatzīst, ka arī uzvara 2016. gada Argentīnas posmā bija tikpat laba. Uzvara toreiz ļāva nodrošināt trešo vietu čempionātā (Bakerudam kopvērtējumā vienāds punktu skaits ar Peteru Solbergu, bet, pateicoties vairāk izcīnītām uzvarām, tieši Bakeruds tika klasificēts trešais). Tomēr uzvarēt pēc 981 dienas pauzes, protams, ir kas īpašs. Uzvaras vienu ar otru īsti nevar salīdzināt – katra no tām ir īpaša.
Tomēr trīs līdz šim veiktajos piegājienos CSDD Biķernieku trasē Tev vēl nav izdevies kāpt uz goda pjedestāla. Kas, tavuprāt, ir trūkstošā sastāvdaļa?
Grūts jautājums. Vienmēr esmu juties ļoti labi šajā trasē. Ar Ford Focus mums bija problēmas tramplīna sekcijā. Mašīna nebija pietiekami laba, lai cīnītos par uzvaru. Savukārt pērn, kad startēju ar Audi, man vienkārši pietrūka ātruma. Cerams, šoreiz situāciju izdosies mainīt!
Kas ir labākais, kas nāk prātā, kad Tu viesojies Rīgā?
Man jāsaka, ka visa pieredze kopumā. Organizatori paveic savu darbu ļoti labi, ieguldot tajā garas darba stundas. Jāpiemin arī pagājušā gadā notikusī parāde, kur dienu pirms sacensībām braucēji un mašīnas devās pilsētas ielās, kā arī allaž pilnās skatītāju tribīnes. Būt Jānim Baumanim vai Reinim Nitišam šeit ir satriecoši!
Foto: No sportista privātā arhīva
2010. gadā debitēju Eiropas rallijkrosa čempionātā. Neviens mani nezināja, tādēļ nācās izvēlēties krāsu, kas padarītu mani atšķirīgu. Beigu beigās “Bakeruda zilā” (Bakkerud Blue) kļuva par manu mīļāko krāsu.
Domāju, ka fanu kustība izveidojusies tik veiksmīga tamdēļ, ka, organizējot šos ceļojumus, neesmu nopelnījis varenu naudas žūksni – tieši pretēji, cenšamies rast iespēju ģimenēm un uzņēmumiem tos atļauties. Tādā veidā vairojam entuziasmu un ar katru gadu līdzjutēju skaits tikai palielinās. 2016. gada posms Rīgā bija mūsu lielākais ceļojums – toreiz šurp atbrauca 250 cilvēku! Tas bija lieliski!
Kopumā esi braucis četrās dažādās komandās – Olsbergs MSE, Hoonigan Racing Division, EKS Audi Sport un tagad Monster Energy RX Cartel. Kāda ir galvenā atšķirība šeit, salīdzinot ar iepriekšējām vienībām?
Tas prasīs daudz laika izskaidrot. Varu tikai teikt, ka katra komanda ir atšķirīga, taču smags darbs, lieliski cilvēki un laba vide ir faktori, kas vieno visas no tām! Man ir liela cieņa pret visām šīm komandām.
Ja tev būtu iespēja kaut ko mainīt rallijkrosa noteikumos, kas tas būtu?
Vēl vairāk jaudas!