Foto: Autocross.lv
Šonedēļ Latvijas rallijkrosa braucēji dosies uz tuvajām ārzemēm, piedaloties Baltijas kausa pirmajā posmā Igaunijā un Polijas rallijkrosa čempionāta trešajā posmā.
Kurzemnieki atkal uz Slomžinu
Uz Poliju dodas ierastais komplekts: Polijas čempionāta SN-2000 klases braucēji Jānis Ikers, Uldis Valters un Viktors Ellers, kā arī SN1600 braucējs Krists Valters. Trešais posms norisināsies Slomžinas trasē – turpat, kur norisinājās seriāla pirmais posms.
Pirmajās divās sacīkstēs latviešiem mainīgi panākumi, ko ietekmējušas arī tehnikas problēmas, taču kopumā tiek rādīts cienījams sniegums cīņā ar vietējiem, trases zinošajiem spotistiem.
SuperNational līdz 2000 kub. cm klasē U.Valters, Ellers un Ikers kopvērtējumā sarindojušies viens aiz otra – no sestās līdz astotajai vietai. Individuāli visaugstāko rezultātu līdz šim sasniedzis Ikers, kurš pēc motora defekta Slomžinā guva otro vietu Torunas sacīkstē.
Tikmēr SN1600 klasē plosās Krists Valters. Arī piedzīvojis tehnikas problēmas, viņš šobrīd kļuvis par Polijas čempionāta līderi šajā ieskaitē.
Polijā vienas ass piedziņas braucēji cīnās par čempiona tituliem gan atsevišķi ieskaitēs pa klasēm, gan arī kopējā SuperNational cīņā, kurā tiek vērtētas gan latviešu pārstāvētās klases, gan arī SN+2000 – klase ar motoru darba tilpumu virs 2000 kub. cm. Šādā supercīņā Ikers 11. vietā, Ellers – 13., U.Valters – 15., K.Valters – 18. pozīcijā. Kopumā ieskaiti absolūtajā vērtējumā guvuši 28 dalībnieki.
Pēc sarežģītas vizītes pirmajā posmā SuperCar klases kopvērtējumā 16. vietā ir Jānis Veģeris.
Sestdienas cīņa Slmžinā būs arī CEZ (Centrāleiropas zonas) rallijkrosa kārtējais posms. Latvieši gan, būdami no NEZ zonas, šajā ieskaitē netiek vērtēti. Taču tas palielina kopējo dalībnieku skaitu mūsu braucēju pārstāvētajās klasēs.
Slēptais Baltijas kauss
Igaunijā, Elvā, sestdien tiks aizvadīta Igaunijas kausa izcīņa rallijkrosā. Šī cīņa faktiski būs slēpts Baltijas rallijkrosa kausa pirmais posms. Slēpts, jo, kā ziņojām, NEZ aizjūras partneri starpsezonā guva saspringumu, uzzinot, ka Baltijas pusē tiek plānots šāds seriāls, kas bez saskaņošanas FIA nav līdz galam legāls. Savukārt, mēģinot posmus reģistrēt FIA kā starptautiskus pasākumus, visam – trasēm, organizācijai, sportistiem, aprīkojumam, utt – jākļūst atbilstošam starptautiskās federācijas prasībām. Līdz ar to Baltijas puse nolēmusi, nojaušams, Baltijas kausa punktus skaitīt, rīkojot šāda statusa sacensības.
Šīs sestdienas sacīkstei pieteikušies arī Latvijas sportisti. Pašlaik sarakstos atrodams Veģeris Supercar klasē, Andis Ūtēns un Juris Spīķis Super1600 klasē, Spīķis arī 2000 Super, bet Touringcar ieskaitē – Igaunijas čempionāta pirmā posma uzvarētājs Kristaps Grunte.
Ar Jura Spīķa plāniem interesanti – viņš plāno startēt Super1600 klasē ar Arņa Odiņa pašlaik dienasgaismu sacensību režīmā vēl neredzējušo Peugeot 207, bet Super2000 ar savu Ford Puma. Pašlaik gan Super2000 klasē divi pieteikumi (otrs ir lietuvietis Mindaugs Sidabrs ar Honda Civic Type-R), kas, ļoti iespējams, noslēgsies ar šīs ieskaites pievienošanu aizmugures piedziņas Touringcar klasei.
Fakts, kas padara sacīksti un visu seriālu intriģējošu, ir brīvas ražotāja izvēles riepas. Nacionālie čempionāti daļā valstu nosaka viena ražotāja konkrētus riepu modeļus, Elvā katrs varēs izbraukties pēc sava prāta.
Baltijas kausu veido posmi Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un arī Polijā. Žēl, ka kalendāru nebija iespējams izveidot tā, lai Elvas posms nepārklātos ar iepriekš minētu Polijas rallijkrosa čempionāta sacīksti.