Avārijas brīdis
Joprojām ik pa laikam komentāros izskan dažādi pieņēmumi un minējumi par šo atgadījumu. Līdz ar to, lai noskaidrotu, kā viss notika no sportista redzespunkta, portāls Go4speed aprunājās ar Reini, kurš vēlreiz pārcilāja Abū Dabī posma notikumus.
''Sākās tiešām viss labi, bet jau pirmajā kvalifikācijā trāpīju pa kerbu, kas bija mana paša kļūda. Pats īsti nesaprotu kā. Iespējams, gribēju par daudz jau sasniegt pirmajā braucienā, bet diemžēl kļūdījos, kas, ļoti iespējams, arī ietekmēja atlikušo nedēļas nogali,” iesāk Reinis Nitišs.
Foto: www.facebook.com/ReinisNitissOfficial
''Pirms trešās kvalifikācijas treniņos atkal bijām starp ātrākajiem, apliecinot, ka mūsu mašīnas šajā posmā bija ļoti ātras. Tagad, noskatoties video, jāsecina, ka trešajā kvalifikācijā nebijām tik ātri, jo netikām līdzi Hansenam un Bakerudam. Taču tad sekoja nepatīkamais incidents ar Antonu Marklundu. Radies tāds priekšstats, ka viņam nav uzdevums aizbraukt tīri no līkuma, bet, ja kādu ierauga sev blakus, tad viņu uzreiz jāneitralizē. Tobrīd pa ārmalu gāju viņam garām, bet tad Antons no līkuma vidus sāka braukt uz ārmalu, iespiežot mani riepās, kur arī pazaudēju visu. Diemžēl šī nav pirmā reize, kad Marklunds šādi izpildās. Jā, vēlāk viņš tiešraidē atvainojās par notikumiem trešajā kvalifikācijā, sakot, ka tajā brīdī viņam no rokām izsita stūri. Nezinu, kā tas varēja notikt, bet, lai nu ir, kā ir.''
''Ceturtajā kvalifikācijā devos ar jaunām riepām, uzrādot ļoti labus apļu laikus. Diemžēl, kā vēlāk noskaidrojās, tad startā manam auto plīsa ģeneratora siksna, un turpināju braukt tikai ar akumulatora enerģiju. Ar to, diemžēl, nepietika, un ceturtajā aplī auto praktiski apstājās, pēc kā norvēģu braucējs Tajs vēl pamanījās man ielikt sānā. Tā teikt – pēc pilnas programmas,” turpina Reinis.
Foto: www.facebook.com/ReinisNitissOfficial
''Pirmās sacīkstes, mēs visi braucam bez rūpnīcu atbalsta, bet tevi ņem un uzstumj virsū tādam kerbam, par kuru visi zina, kādas sekas tas var atstāt. Es nesaku, ka viņam vajadzēja palaist mani garām, bet nu tomēr... Arī otrajā pusfinālā bija līdzīga situācija, bet tur viss tika korekti izdarīts un neviens necieta.''
''Kad pirms sacensībām staigājām pa trasi, tad visi saķērām galvas, redzot šo kerbu. Visi kā viens teica, ja kāds uzbrauks tam virsū, tad motors ar kārbu var atdalīties no automašīnas. Brīdī pirms sitiena pa kerbu, jau atcerējos šīs sarunas, taču tobrīd neko vairs nevarēju darīt. Viss notika ātri. Tik augstu vēl nebiju lidojis.”
Marklunda auto pēc avārijas. Foto: motorsport.com
Reinis piebilda, ka pēc posma viņam zvanīja Matiass Ekstroms, kurš atzina, ka Marklunds esot pāršāvis pār strīpu. Viņš esot skatījies un nav sapratis, kāpēc tā bijis jādara.
Lai arī rezultāts nebija tāds, kādu Nitišs vēlējās sasniegt, sportists ir apmierināts ar savu ātrumu. ''Prieks, ka pēc tādas pauzes apliecināju, ka joprojām esmu gana ātrs un spēju cīnīties ar vadošajiem braucējiem. Jāsaka, ka otrajā kvalifikācijā mans uzrādītais apļa laiks beigās bija ātrākais visa posma laikā, līdz ar to šobrīd man pieder Abū Dabī trases apļa rekords.''
Lai arī kādā no Facebook komentāriem Niklass Gronholms nokomentēja, ka Reinim palikuši vēl divi starti Pasaules RX, Reinis atklāja, ka šobrīd viņš vēl nav runājis ar komandu par atlikušajiem startiem. ''Šobrīd vēl nav pilnvērtīgi izlemts, kuros posmos es stāšos uz starta - ar komandu esam runājuši dažādus variantus un, iespējams, Niklass ir izteicis viedokli, kas paņemts ārpus konteksta. Protams, arī Abū Dabī avārijas izmaksas atstās iespaidu uz plāniem, bet mēs strādāsim pie tā, lai brauktu vairākos posmos. Paldies visiem par atbalstu un tiekamies trasē,” nobeidz Nitišs.