Andris un Jānis Baumaņi. Foto: Tom Banks
Pēc jaunās sezonas Pasaules rallijkrosa čempionāta pirmā posma, kas notika Abū Dabī, Jānis Baumanis un Andris Baumanis viesojās raidījumā F1LV Podkāsts, kur galvenā sarunas tēma bija rallijkross. Gan Jānis, gan Andris pastāstīja daudz interesantu jaunumu un novērojumu no šī posma. Piedāvājam interesantākās atziņas no abu teiktā par Abū Dabī posmu.
Atgādināsim, ka Jānis Baumanis iekļuva finālā, kur viņš izcīnīja piekto vietu. Jāpiebilst, ka Jānim finālā bija labākā starta reakcija, bet šogad balvu par labāko starta reakciju vairs nedod.
- ''Hanseni ir pāris lietās mums priekšā, bet domāju, ka sezonas laikā mēs spēsim viņus noķert un apdzīt, taču līdz tam vēl jāizdara liels darbs. Ne tikai tehniskajā ziņā, bet arī manā braukšanas ziņā, jo, piemēram, Kevins Hansens četrus apļus var izbraukt perfekti vienādi, bet man tas pagaidām sagādā grūtības. Protams, ir daudzi faktori, kas to ietekmē, tāpēc ir daudz darba priekšā, lai nobrauktu tik precīzi kā Hansens,'' saka Jānis, kurš piebilda, ka šajā trasē nebija vietas, kur braucējs var brīvi ieelpot, jo visu laiku sekoja līkums aiz līkuma.
- ''Tramplīna bedre ar katru braucienu palika aizvien lielāka un lielāka, tāpēc triecieni palika spēcīgāki ne tikai mašīnai, bet arī braucējiem. Jāsaka, ka katru reizi, iebraucot tajā bedrē, trieciens bija spēcīgāks. No piektdienas uz sestdienu organizatori centās veikt uzlabojumus, bet jāsaka, ka neveiksmīgi. Piemēram, no piektdienas brīvajiem treniņiem, kad trase bija svaiga, līdz trešajai kvalifikācijai no tramplīna nosēšanās vietas (bedres) līdz starta finiša līnijai, kas ir apmēram 150 – 200 metru attālumā, tika zaudētas 0,3 sekundes, kas ir ļoti daudz,'' turpina Jānis.
Foto: Tom Banks
- ''Abū Dabī posms neparādīja patiesos spēkus samērus. Domāju, ka tos mēs redzēsim Barselonas posmā. Kā jau prognozēju, tad ar to pieredzi, kāda ir Hanseniem, viņi šajā posmā bija ātrākie. Mūsu jaunajam auto bija pāris bērnu slimības, kuras jānovērš uz nākamo posmu. No braukšanas viedokļa Jānis visu izdarīja labi, ar vēsu galvu un lieki neriskējot. Ir ievākta liela bāze ar informāciju, tāpēc domāju, ka Barselonas posmā vajadzētu vēl par pāris simtdaļām pietuvoties Hanseniem,” tā Andris.
- ''Bija skaidrs, ka mašīnas regulējumos prasītos radikālas izmaiņas, taču nolēmām to nedarīt, jo tad Jānim vajadzēt kādus divus līdz trīs apļus, lai ar to visu aprastu. Līdz ar to līdz trešajai kvalifikācijas kārtai visu laiku kaut ko mainījām, eksperimentējām, bet, sākot no trešās kvalifikācijas, izmaiņas vairs netika veiktas. Domāju, ka tas atmaksājās.”
- ''Pirms sacensībām mēs ar daudziem braucējiem esam izrunājuši, ka nevajag sist konkurentam pa aizmugurējo bamperi, jo tas maksā daudz laika abiem. Katrs kontakts liek zaudēt pāris simtdaļas, bet, protams, bieži vien cīņas karstumā tu par to aizmirsti un neņem galvā (smejas). Piemēram, Gerlens Šišerī pirmajā dienā mani ilgi bakstīja. Nākamajā dienā, kad viņš noskatījās video un sapratu savu kļūdu, viņš atvainojās tiesnešiem, mūsu komandas vadībai, man un Jānim, kuru viņš iepriekšējā dienā vienā no braucieniem bakstīja trīs reizes. Viņš piekrita, ka viņam nevajadzēja bakstīt Jāņa auto, jo, ja nebūtu bakstīšanās, pieļauju, ka viņi abi nobrauktu kādu sekundi ātrāk. Piemēram, dēļ viena no sitieniem mēs bijām spiesti nomainīt daļu izpūtēja, kas bija saplacināts,” atminas Andris.
Foto: Tom Banks
- ''Ja runājam par Andreasa Bakeruda un Timija Hansena avāriju, tad uzskatu, ka tā nebija apzināta rīcība no Bakeruda puses, zinot, ka tur ir ātrums ap 165 km/h. Neviens jau negribēja nodarīt sev un citiem tik lielu skādi. Cik zinu, tad viņš tiešam ļoti pārdzīvoja šo negadījumu. Komandu sapulcē mūsu komandas vadītājs pateica savas domas FIA un IMG pārstāvjiem, ka pie tāda trases izkārtojuma finiša pagriezienā varētu būt lielas problēmas, kas arī beigās pierādījās.”
- ''Manā skatījumā šajā trasē bija divas aplamas lietas – tā saucamās augstās kerbes un finiša pagrieziens. Nekas slikts nebūtu noticis, ja tur organizators izliktu riepas nožogojumu, jo tad nebūtu šādi incidenti un šādas avārijas. Šobrīd runā, ka Bakerudam šī avārija varētu izmaksāt ap 50 – 60 tūkstošiem eiro, un Hansenam varētu būt tikpat, jo drošības karkass ir iznīcināts (cietusi arī centrālā duga). Domāju, ka šoreiz šīs avārijas ir uz organizatoru sirdsapziņas. Pašai trasei nebija nekādas vainas. Ir jāsakārto tramplīns un piezemēšanās vieta, nepieciešamajā vietās jāsaliek riepu krāvumi, kā arī jāpadomā par apļu atrādīšanu finišā,” turpina Andris
Foto: Tom Banks
- ''Abū Dabī trasē bija tāda lieta, ka pēc tam, kā tu pēc starta pirmo reizi šķērso starta finiša līniju, tā ekrāniņā, kas atrodas auto salonā, nomainās apļu skaits. Tad, kad finišā izlidoju no trases, man rādīja, ka ir nobraukti seši apļi, tāpēc domāju, ka ir finišs, bet tikai tad, kad pieļāvu kļūdu, atcerējos, ka viens aplis jāņem nost. Pa rāciju vēl pirms tam jautāju, bet tobrīd man, tāpat kā citiem, bija problēmas ar rācijām un GPS signāliem. Ja runājam par Andreasu Bakerudu, tad domāju, ka, ja viņš būtu redzējis atlikušo apļu skaitu, viņš tā nelidotu ārā un tāda avārija nenotiktu. Šeit tiešām bija ļoti nepārdomāta atlikušo apļu parādīšana. Ja citās trasēs sportisti to ļoti labi redz, tad šeit tā nebija.''
- ''Apdrošināšana rallijkrosā strādā tikai uz pašu cilvēku, bet uz automašīnu šāda apdrošināšana pārsvarā nestrādā. Šajā gadījumā Bakeruds īrē automašīnu no EKS komandas, līdz ar to visi izdevumi arī viņam būs jāsedz. Protams, var apdrošināt auto, bet tur tās prēmijas ir neadekvātas. Ja runājam konkrēti par Bakeruda gadījumu, tad šoreiz viņam bija izdevīgāk neapdrošināties.''
Sezonas kopvērtējums:
1. | Kevin HANSEN | 30 |
2. | Niclas GRÖNHOLM | 26 |
3. | Jānis BAUMANIS | 20 |
4. | Timo SCHEIDER | 20 |
5. | Krisztián SZABÓ | 18 |
6. | Anton MARKLUND | 14 |
7. | Liam DORAN | 14 |
8. | Timur TIMERZYANOV | 13 |
9. | Rokas BACIUŠKA | 10 |
10. | Guerlain CHICHERIT | 10 |
11. | Timmy HANSEN | 8 |
12. | Cyril RAYMOND | 7 |
13. | Reinis NITIŠS | 5 |