GCK rallijkrosa komanda
''Neste World RX of Latvia'' posmā daudzu skatītāju uzmanību, iespējams, pievērsa GCK rallijkrosa komandas viesmīlības māja, kas bija uzbūvēta divos stāvos. Līdz šim iespaidīgas motormājas bija visām trim rūpnīcu komandām (EKS, Peugeot Sport un PSRX), taču Rīgas posmā daudzi uzmanību pievērsa tieši GCK komandai, kurai šī bija pirmā vizīte Rīgā.
Sazinoties ar komandas preses dienestu, par iespēju veikt nelielu ekskursiju pa komandas motormāju, šo rindu autors ļoti ātri saņēma apstiprinājumu šādai ekskursijai. Tikšanās tika norunāta pēc piektdienas preses konferences, kur uz sarunu atnāca GCK komandas menedžeris Karls O`Sulivans.
Karls O`Sulivans
Sarunas nobeigumā komandas menedžeris iedeva īpašas ieejas kartes, kas abas dienas jebkurā laikā ļāva apmeklēt komandas viesmīlības māju, aprunāties ar braucējiem, kā arī cienāties ar daudz un dažādiem gardumiem ēdamzonā.
[Ex] da Bass un Normunds Piesis
Jāatzīmē, ka svētdien GCK komandas mītnē vienā no sacensību starplaikiem apmeklētājus un komandas viesus izklaidēja Latvijas top dīdžejs [Ex] da Bass, kurš uzstājās kopā ar trompetistu Normundu Piesi. Tobrīd tika iegriezta kārtīga ballīte, ko atzinīgi novērtēja gan viesi, gan citi sanākušie skatītāji.
Šo visu motormāju uzbūvēja pieci cilvēki.
Foto: Neste World RX of Latvia
Lai uzbūvētu šo viesmīlības māju un servisa zonu, bija nepieciešamas trīs smagās mašīnas, bet ceturtā automašīna transportēja sacīkšu mašīnas. Uz Eiropas posmiem brauc četras smagās mašīnas
Cik ātrā laikā var uzbūvēt šādu kompleksu?
Viesmīlības māju sāka būvēt pirmdien, un pilnībā tā tika pabeigta ceturtdien, kad arī ieradās sacīkšu mašīnas.
Cik vispār ir liela jūsu komanda Rīgas posmā?
Rīgas posmā bija apmēram 30 cilvēki (pavāri, mehāniķi, atbildīgie par stratēģiju, masāžas cilvēki, mārketinga speciālisti u.t.t.)
Foto: GCK
Jā. Mums komanda ir sadalīta tādās kā trīs kompānijās – viena atbildīga par viesmīlības māju, otra atbildīga par sacīkšu mašīnām, bet trešā – par mediju un mārketinga lietām.
Sanāk liela un atbildīga plānošana, lai visur būtu laikā.
Jā, tā ir. Es kā komandas menedžeris esmu atbildīgs par to, lai visas trīs kompānijas jeb vienības strādā katra par sevi, bet vienlaikus arī kopā. Teiksim tie puiši, kuri atbildīgi par sacīkšu mašīnu nogādāšanu vai viesmīlības mājas uzbūvēšanu, paši plāno savu laiku. Es tikai pasaku, kad un kur mums jābūt, un tālāk visu dara viņi paši.
Foto: Go4speed
Galvenā bāze atrodas Anglijā, netālu no Silverstounas trases.
Cik bieži sezonas laikā komanda un sporta automašīnas dodas uz šo bāzi?
Ja ir nozīmīgi remontdarbi, tad sacīkšu auto pēc konkrētā posma dodas atpakaļ uz Angliju. Bet tas ir atkarīgs no kalendāra. Parasti sacīkšu mašīnas tiek transportētas atsevišķi – vai nu tās brauc atpakaļ uz bāzi, ja nepieciešams, vai arī dodas uz kādiem testiem. Parasti pēc sacensībām dodamies netālu no Hamburgas, kur automašīnas tiek gatavotas nākamajām sacīkstēm. Taču šīs vietas ik pa laikam tiek mainītas, jo vis atkarīgs no tā, kur notiek nākamās sacīkstes.
Cik esmu dzirdējis, jūs brīvi atļaujat fotografēt un aplūkot jūsu mašīnas jebkuram interesantam, neko neslēpjat.
Jā, mums pieeja ir brīva. Mums nav ko slēpt, tāpēc visu var brīvi skatīt, fotografēt.
Foto: Go4speed
Zinu, ka Rīgas posms, iespējams, ir labākais pasaulē. Pirms pievienojos GCK komandai, strādāju ar IMG organizatoriem, tāpēc visas trases zinu ļoti labi. Zinu arī labi Raimondu Strokšu un viņa komandu. Tas, ko mēs Rīgā saņemam no organizatoriem, ir augstākais līmenis. Trases kvalitāte ir fantastiska. Noteikti gribu atzīmēt pilsētas centra tuvumu, jo citās vietās no viesnīcas uz trasi jābrauc vismaz stunda. Līdz ar to uzskatu, ka šis, iespējams, ir labākais sezonas posms.
Pēc Rīgas posma notika posms ASV. Kā jūs gatavojāties tam posmam?
Pēc Rīgas posma darbs jau sākās svētdienas naktī, kā arī turpinājās pirmdien, kur mašīnām tika veikts pilns rebilds, kā arī tika pārbaudītas citas vajadzīgās lietas. Pēc tam salikām visu svarīgāko, kas bija nepieciešams līdzi uz ASV. Tas viss bija jāsaliek ierobežotā vietā. Pēc šī posma puišiem bija smags darbs. Izdarījām visu tā, lai ASV nekas daudz nebūtu jādara. Kad viss nepieciešamais tika izdarīts, tad automašīnas devās uz Beļģiju, lai vienā konkrētā vietā pulcētos ar pārējām Pasaules RX komandām. Pēc tam visi kopā lidoja uz ASV.
Foto: GCK
Rīgas posmā mūs atbalstīja Renault Latvija. Šobrīd mums nav tehniskais rūpnīcas atbalsts, bet sarunas notiek, jo Renault ir ieinteresēti šajā projektā. Mēs noteikti paliksim čempionātā, bet nezinu, vai tas būs ar Renault rūpnīcas atbalstu. Pēc sezonas sēdīsimies pie galda un runāsim. Šogad to var īpaši redzēt, ka dominē rūpnīcas komandas. Mēs ticam, ka Megane automašīnai ir nepieciešamais ātrums, lai cīnītos ar rūpnīcas mašīnām, kas pierādījās Francijā. Ja mēs neticētu tam, ka nevaram cīnīties ar rūpnīcas komandām, tad mēs šeit nebūtu. Tāpēc mēs arī esam uzbūvējuši tādu auto, esam nolīguši labākos cilvēkus, lai kopā ietu uz šo mērķi.