Foto: facebook.com/pg/LatviaRX
''Neste World RX of Latvia'' posma vērošanai paredzētas kopumā sešas skatītāju zonas – A un D (pastāvīgās Biķernieku trases tribīnes), B, C un VIP (pagaidu tribīnes ar sēdekļiem) un ST (stāvvietas). Lai uzbūvētu pagaidu tribīnes ar sēdekļiem, posma organizatori jau trešo gadu sadarbojas ar ārvalstu partneriem, kuri arī uzceļ un vēlāk nojauc šīs pagaidu tribīnes.
Pirmdienas vakarā raidījumā ''Sporta Studija'' RA Events direktors Raimonds Strokšs pastāstīja, ka tribīņu jautājums pirmajā gadā bija viens no lielākajiem stresiem. Viss sākās pirms trīs gadiem, kad Latvia RX organizatori, rīkojot šo posmu, saprata, ka Baltijā neviens nespēj uzbūvēt tribīnes vairākiem tūkstošiem skatītāju.
''Ļoti daudziem aizrakstījām e-pastus, taču mūs uzrunāja tieši Bender Tribunen firma, kurai CV bija ļoti spēcīgs. Jāsaka, ka tribīņu jautājums pirms pirmā RX posma Latvijā sagādāja vienu no lielākajiem stresiem. Tu apzinies, ka esi pārdevis biļetes un uzlūdzis ļoti daudz skatītājus, bet tajā pašā laikā tu gaidi cilvēkus, par kuriem tu neko nezini - vai viņi tribīnes atvedīs laikā, vai noteiktā laikā spēs tās uzbūvēt, kas to būvēs u.t.t. Tā atbildības sajūta bija ļoti liela. Šogad mums ar šo firmu sadarbība rit jau trešo gadu. Piemēram, B sektoru viņi uzbūvēja divarpus dienās, un es pat nebiju piegājis pie viņiem," raidījumā stāsta Raimonds Strokšs.
Foto: facebook.com/pg/LatviaRX
Kā ziņo raidījums, tad šīs tribīnes būvē vācieši jau trešajā paaudzē. Uzņēmuma dibinātāja mazdēls turpina sava vectēva teju pirms 70 gadiem aizsākto misiju. Deivids Benders atzina, ka uzņēmuma mērķis ir sasniegt 100 gadus, un tas esot izdarāms, ja kompānijā ir ļoti lojāli darbinieki. ''Nesen viens kolēģis nosvinēja 45 darba gadu jubileju. Kompānija tribīnes ir uzbūvējusi Turīnas olimpisko spēļu slēpošanas sacensībās, MotoGP, X-Games, biatlonā, tramplīnlēkšanā, kā arī F1, kas bija viens no lielākajiem izaicinājumiem,'' stāsta Deivids Benders.
Foto: facebook.com/pg/LatviaRX
''F1 ir viens no mūsu lielākajiem projektiem, jo bija jāuzbūvē tribīnes 35 tūkstošiem skatītāju. Turklāt jānodrošina arī jumts. Tas bija ļoti grūts izaicinājums, kuru sākām būvēt ļoti laicīgi. Mums bija nepieciešamas apmēram 50 smagās automašīnas, lai nogādātu visu nepieciešamo.''
Zināms, ka daļa tribīņu uz Biķerniekiem atceļojušas pa taisno no Beļģijas F1 posma. Lai nodrošinātu Biķerniekos 7500 skatītāju vietas, uz Latviju atceļoja aptuveni 13 smagās automašīnas.