Samsonas rallijkroa testos Igaunijā. Foto: Samsonas Racing Team
2016.gadā debiju Baltijas rallijos piedzīvoja lietuviešu sportista Martinas Samsonas unikālais 400 Zs jaudīgais pilnpiedziņas ''BMW M3X''. Lai arī auto bija ļoti ātrs, diemžēl vairākās sacensībās Samsonasam nācās izstāties tehnisku iemeslu dēļ.
Arī šo rallija sezonu Samsonas iesāka ar ''BMW M3X'', taču abos rallijos viņš finišu nespēja sasniegt.
Sarunā ar portālu Go4speed sportists atzina, ka šogad viņš nolēmis izmēģināt spēkus rallijkrosā.
Foto: Samsonas Racing Team
Martinas, redzēju, ka aizvadi rallijkrosa testus ar BMW. Tā ir jauna mašīna vai tavs rallija ''BMW M3X''?
Tā ir tā pati mašīna, kas nu jau ir pārveidota rallijkrosam. Šogad esmu nolēmis braukt rallijkrosā.
Kāpēc tāda izvēle?
Man dēls brauc rallijkrosā, tāpēc man grūti būt gan rallijā, gan rallijkrosā. Pietrūkst gan spēka, gan laika, gan arī finanses.
Tad jūs ar dēlu šogad brauksiet kopā rallijkrosā?
Jā. Es braukšu ar šo BMW, bet mans dēls startēs ar BMW E30 un tēvs ar aizmugures piedziņas VW Polo. Brauksim visi trīs kopā vienās sacīkstēs. Tas būs vieglāk.
Foto: Samsonas Racing Team
Tad sanāk, ka tu ar savu ''BMW M3X'' startēsi Supercar klasē.
Jā. Šobrīd šim auto svars ir kā pienākas – 1200 kilogrami. Jaudas ziņā, protams, šim auto būs mazāka jauda nekā īstajām Supercar mašīnām. Cik mērījām, tad līdz 100 km/h mans 440 Zs (450 Nm) jaudīgais BMW ieskrienas 3,2 sekundēs, bet Supercar mašīnas 100 km/h lielu ātrumu sasniedz apmēram divās sekundēs. Taču brauksim prieka pēc un skatīsimies, ko varam sasniegt.
Kāds ir mērķis šai sezonai?
Mērķis ir tāds, ka brauksim vairākos posmos, vāksim informāciju un neko baigi nemainīsim. Pēc tam skatīsimies un varbūt uz citu gadu uzbūvēsim jaunu rallijkrosa mašīnu.
Noteikti daudziem interesē tavi plāni saistībā ar ralliju.
Ja runājam par ralliju, tad pagaidām nelieku lielu punktu, bet tādu kā pauzi gan. Grūti visur paspēt. Gribēties var daudz, bet darbu ir daudz, kas brīžiem apgrūtina. Arī lielu sponsoru mums nav, tāpēc visu jānodrošina pašiem no mūsu mazās firmas. Šobrīd izskatās, ka maksimums, ko šogad braukšu rallijā, tas būs “Samsonas Rally Rokiškis”. Teiksim tā – atstrādāt visu ieguldīto (smejas). Vairāk manos plānos šogad rallijs neietilpst.
Foto: Samsonas Racing Team
Kā aizritēja pirmie rallijkrosa testi?
Labi. Viss strādā kā tam jāstrādā. Protams, viss ir savādāk, bet tāpat ir interesanti. Rallijā tu kādu vari noķert, apdzīt vai pielikt ātrumu, bet rallijkrosā tev ir četri apļi, kuros uzreiz ir jāizšauj.
Kādās sacensībās šogad plāno piedalīties?
Interesanti izskatās gan Latvijas, gan Igaunijas rallijkrosa čempionāti, kuros arī mēģināsim startēt. Šobrīd līmenis ir ļoti audzis, tāpēc, ja gribi uzvarēt, ir daudz jāstrādā. Ja būs laiks, varbūt nobrauksim kādu posmu Skandināvijā, kur tas līmenis ir vēl augstāks. Protams, vilinošs izskatās Eiropas rallijkrosa čempionāta posms Rīgā (smaida).
Tad varbūt tu gatavojies arī šim Eiropas RX posmam Rīgā?
Kas zina. Varbūt. Sapnis tāds ir. Tagad Biķerniekos aizvadīsim testus. Ja apļa laika starpība nebūs baigi lielā, tad varbūt var pamēģināt nobraukt šo posmu. Ar šo auto es varu startēt Eiropas RX ieskaitē, taču galvenais ir saprast, cik mēs zaudējam. Esmu pārliecināts, ka vienu vai divas sekundes aplī, visticamāk, es zaudēšu, kas nebūtu tik traki, bet, ja zaudēšu kādas piecas sekundes, tad laikam nevajag to darīt (smejas). Pēc testiem sapratīsim, kā noskaņoties tālāk.
Foto: Samsonas Racing Team
Rallijkrosā būs ļoti daudz jāstrādā ar regulējumiem.
Jā. Rallijs ir viena lieta, kur tu pats vari kaut ko funktierēt, bet rallijkrosā tev jāspēj panākt to, lai auto četros apļos izspiež no sevis maksimumu. Mums daudz kas ir vēl jāuzlabo, jo šis auto vairāk ir domāts rallijam. Darba būs daudz, bet būs interesanti.
Domāju, ka daudziem tagad būs interese apmeklēt kādu rallijkrosa posmu, lai redzētu tevi darbībā.
Ceru (smaida). Zini, kā, mēs jau visu laiku strādājam ar tehniku, tāpēc ir jāatdod kaut kāda daļa arī sportam, kā arī gribas, lai skatītājiem būtu prieks.
Cik saprotu, tad Martinas Samsonas vēl neiet prom no autosporta.
Nē (pārliecinoši). Kad būs kādi 85 gadi, tad laikam iešu prom (veselīgi smiekli).