Foto: Rihards Baumanis
Atgādināsim, ka Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta desmitā posma ''Neste World RX of Latvia'' ietvaros startēja arī EuroRX Super1600 klases braucēji. Šajā klasē kopā uz starta izgāja pieci latvieši, no kuriem trīs iekļuva Top 12. Vislabāk klājās Jurim Spīķim, kurš iekļuva finālā. Finālā vajadzēja startēt arī Artim Baumanim, taču šoreiz sportistam nedaudz pietrūka laika, lai izietu uz starta.
Pēc sacensībām portāls Go4speed aprunājās ar Baumani, Spīķi un Arni Odiņu.
''Sajūtas pirms mājas posma bija labas. Bija liela motivācija censties sasniegt pēc iespējas augstāku rezultātu, uz ko arī tiecos. Šoreiz, ņemot vērā laikapstākļus, šī nedēļas nogale bija raiba. Lietus dēļ man tika pabojāta otrā kvalifikācija (Artis palika 21.vietā – aut.), taču, neskatoties uz visu to, tikām pusfinālā. Diemžēl pusfinālā pēdējā aplī, braucot garām A tribīnei, iesprūda gāzes pedālis grīdā. Tajā brīdī nedaudz apjuku, bet pieņēmu lēmumu mēģināt tikt līdz finišam, kas nebija viegli, jo gāze grīdā bija iesprūdusi pilnīgi. Kaut kā ar bremzes un sajūga palīdzību izdevās tikt līdz galam. Pēc finiša uzreiz izslēdzu automašīnu, lai nesabojātu dzinēju. Varbūt, skatoties uz tālākajiem notikumiem, vajadzēja pašam braukt uz boksiem, taču šoreiz nolēmu apstāties. Kamēr nokļuvu boksos, pazaudēju svarīgas minūtes,'' stāsta Artis Baumanis.
Foto: Neste Latvia RX / MVFoto
Lai arī defekts tika novērsts, Baumanis pastāstīja, ka nedaudz pietrūka laiks. ''Boksos secinājām, ka ir saplīsusi droseles atsperīte, kas bija iesprūdusi. Mehāniķi centās novērst defektu, taču tas nebija viegli izdarāms. Dzinēja temperatūra bija 120 grādi un vieta, kur tā detaļa bija jāsamaina, bija ne lielāka par tējas krūzi. Diemžēl laika bija maz. Praktiski jau visu sataisījām, bet mums pateica, ka esam nokavējuši. Taču mēs devāmies uz startu un brīdī, kad parādījāmies starta zonā, tika dots starts finālam. Ļoti žēl, ka tā viss beidzās. Žēl, ka mums neiedeva piecas minūtes un nepagaidīja mūs. Informācija saka, ka starts tika dots septiņas minūtes ātrāk, nekā bija paredzēts. Ir liela vilšanās, ka tas viss notika mājas sacīkstēs.''
Sportists atzīst, ka šī neveiksme ir iedragājusi situāciju kopvērtējumā. ''Jāsaka, ka šī neveiksme ir pabojājusi manas cerības cīņā par čempiontitulu (Artis no pirmās vietas atpaliek par 12 punktiem - aut.), bet vēl nekas nav zaudēts. Pēc pusotras nedēļas ir Vācijas posms, kurā darīšu visu iespējamo, lai cīnītos par pašiem augstākajiem rezultātiem. Jāaizmirst šie notikumi un jāiet uz priekšu. Protams, gribu pateikt lielu paldies visiem faniem, kuri Rīgas posmā bija fantastiski skaļi,'' nobeidz Artis.
Foto: Neste Latvia RX / MVFoto
Labas sacīkstes padevās Jurim Spīķim, kurš iekļuva finālā. ''Svētdien ceturtā kvalifikācija nesanāca, kā gribētos, jo neizdevās starts. Pēc tam sekoja kontaktcīņas, kas atspoguļojās rezultātā, jo paliku 17.vietā. Taču ar to pietika, lai iekļūtu pusfinālā. Pusfinālā padevās labs starts. Turējos ceturtajā vietā, taču tad Timurs Šigabudinovs neiebrauca džokerī un tas man ļāva iekļūt finālā. Šoreiz veiksme bija mūsu pusē. Tad, kad viņš pabrauca garām džokerim, man jau Traubergs rācijā teica – brauc mierīgi, jo mēs esam finālā. Finālbrauciens nesanāca, jo man bija jāveic divi džokeri. Pirms starta ieslēdzu ātrumā, ar sajūgu un rokasbremzi nospriegoju mašīnu, bet sajūgs bija pārkarsis, tāpēc bija maza izkustēšanās, par ko saņēmu sodu. Līdz ar to finālbrauciens bija sačakarēts. Kopsummā finālā piektā vieta, kas nav slikti. Uzskatu, ka šīs brīvdienas viennozīmīgi bija izdevušās. Kad aizvadījām treniņus, komandai teicu, ka vienam no mums ir jātiek finālā, kas beigās arī izdevās,'' priecīgi stāsta Juris Spīķis.
Jurim, tāpat kā Artim un Arnim, vēl priekšā Vācijas posms, bet pēc tam viņš sāks darbu pie nākamā gada. ''Tagad aizvadīsim vēl noslēdzošo posmu Vācijā, bet pēc tam sāksim strādāt pie 2018.gada. Mērķis nākamgad ir aizvadīt pilnu Eiropas čempionāta sezonu Super 1600 klasē. Šogad izmēģinājām un sapratām, ka konkurence šeit ir ļoti, ļoti augsta. Ir jāpieliek pie braukšanas, jāpameklē vēl regulējumi, bet uzskatu, ka esam starp Top 12 ātrākajiem.''
Foto: Neste Latvia RX / MVFoto
Ātrs bija arī Arnis Odiņš, taču pusfinālā nedaudz pietrūka, lai iekļūtu finālā. ''Rezultāts ceturtajā kvalifikācijā nebija diez ko labs, jo startēju grupā ar četrām ātrām Škoda automašīnām. Starts izdevās perfekts, kur aizbraucu kā pirmais, taču pieredzējušie braucēji man uzsita pa aizmuguri un sagrieza, kā rezultātā finišēju ceturtais. Pusfinālā netrāpījām ar regulējumiem, kā arī pieļāvu divas kļūdas, kas maksāja vietu finālā. Bet kopumā ar sacensībām esmu apmierināts, par ko paldies komandai. Uzdevumu izpildījām, jo iekļuvām pusfinālā, bet diemžēl līdz finālam, kas bija tik tuvu, nedaudz pietrūka. Kopumā varu teikt, ka komanda mums ir laba, mašīnas teicamas. Ir tikai jākrāj pieredze. Tagad dosimies uz Vāciju, bet pēc tam jau kopā ar Juri sāksim strādāt pie nākamā gada. Mums tā sadarbība izvērtās veiksmīga, tāpēc ceru, ka izdosies visu sakārtot, lai 2018.gadā ar TT Motorsport varētu aizvadīt pilnu Eiropas čempionātu,'' tā Arnis Odiņš.