Hansens Biķernieku trasē. Foto: www.facebook.com/LatviaRX
No 17. līdz 19. jūlijam Rīgā, Biķernieku trasē, norisinājās oficiālie ''Neste World RX of Latvia'' testi, kuros uz starta izgāja vairākas komandas. Testos piedalījās Johans Kristofersons un Peters Solbergs (Pasaules rallijkrosa čempionātā abi piloti ieņem pirmās divas vietas, bet ''PSRX Volkswagen Sweden'' komanda ir līdere ražotāju ieskaitē), Timijs Hansens (''Peugeot Hansen''), Antons Marklunds (līderis Eiropas RX čempionātā), Magda Andersone, kā arī vairāki Super 1600 klases braucēji, kuru vidū bija arī Super 1600 klases līderis Artis Baumanis.
Pirmajās divās testu dienās laiks nebija īpaši labvēlīgs testiem, jo šajās dienās ik pa laikam lija, tāpēc komandas nevarēja aizvadīt pilnvērtīgus testus. Kā atzina komandu pārstāvji, tad brīdī, kad esi sagatavojies braukt pa sausu trasi, pēkšņi uznāk lietus, un visi regulējumi ir jāmaina. Un tā esot bijis vairākas reizes.
Taču trešdien no rīta laiks jau bija labāks, jo dienas pirmo pusi (no 9:00 līdz plkst. 13:00, kad sekoja stundu garš pārtraukums) sportisti varēja veikt pa sausu trasi, tāpēc trasē bija vērojama liela aktivitāte.
Foto: Olafs Ezertēvs
Šajos testos trasē devās pa vienai mašīnai, kur katrs braucējs veica četrus apļus. Pēc tam testus veica nākamie sportisti. Kā novēroja šo rindu autors, tad servisa parkā vienīgā komanda, kura nevēlējās rādīt, ko tā dara, bija ''PSRX Volkswagen Sweden'' komanda, kuras servisa zona visu laiku bija aizvērta. Tikmēr pārējās komandas īpaši necentās slēpties un mehāniķu darbs bija redzams visiem klātesošajiem (iekšā gan varēja tikt mediju pārstāvji un citi viesi). Jāpiebilst, ka brīdī, kad trasē devās ''PSRX Volkswagen Sweden'' komandas braucēji vai Timijs Hansens, tad gan vairāki citu komandu mehāniķi un arī braucēji vēroja testu braucienus.
Pirmo uz nelielu sarunu izdevās noķert šī brīža Pasaules RX čempionāta līderi Johanu Kristofersonu, kurš testu noslēdzošajā dienā testos nepiedalījās, taču pavadīja tos kopā ar komandu. ''Kopumā testi izdevās labi, jo mums bija iespēja pabraukt mainīgos laikapstākļos. Rallijkross ir tāds sporta veids, kur tev ātri jāspēj pielāgoties mainīgajiem apstākļiem, un mums tas izdevās. Ja mēs runājam par pašu trasi, tad liekas, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, nedaudz ir pamainījies pirmais līkums. Ja runājām par trases segumu, tad grants ir savādāka, nekā citos posmos – tā ir cieta un pieblīvēta. Tāpat trase ir šaura un ar barjerām tuvu ceļam. Protams, trasē ir divi lieli tramplīni, tāpēc ir grūti saregulēt mašīnu, kad trase ir ātra, plūstoša un vēl ar diviem lieliem tramplīniem. Teikšu tā – viltīga trase, lai atrastu pareizos regulējumus. Taču trase ir jauka un tehniska. Man tā patīk. Ceru, ka pēc šiem testiem būsim labi sagatavojušies Rīgas posmam,'' saka Johans Kristofersons.
Foto: Egita Upīte, MV Foto
Aktīvs testos bija arī Timijs Hansens. Pēc katra brauciena komanda, ar komandas vadītāju Kenetu Hansenu priekšgalā, analizēja datus un pārrunāja braucienus, kamēr mehāniķi gatavoja auto nākamajiem braucienam. Kad vienā no braucieniem trasē devās Hansens, izdevās pārmīt dažus vārdus ar Sebastjana Lēba mehāniķi Mārtiņu Zūli, kurš atklāja, ka parasti uz testiem komandai ir sastādīts liels saraksts, kas esot jāizdara un jāpārbauda. Tāpat Mārtiņš piebilda, ka esot sarakstījies ar Lēbu par viņa gūto savainojumu Silk Way rallijreidā, taču abi cer, ka līdz Kanādas posmam viss būs kārtībā.
''Peugeot Hansen''. Foto: Go4speed
''Testi rit labi. Testējam un pārbaudām tās lietas, kuras gribam izmantot tuvākajās sacīkstēs. Kā man patīk trase? Tai ir labs ritms, kura kļūdas nepiedod. Visur, kur izbrauksi ārpus trases, priekšā būs siena, kuru šajos testos jau pāris reizes aizskāru (smejas). Taču rallijkrosa mašīna ir stipra pret šādiem nelieliem triecieniem (smejas). Taču kopumā trase ātra, plūstoša un ar ļoti labu saķeri, kas, salīdzinot ar citām rallijkrosa trasēm, ir kaut kas savādāks. Taču tas ir labs izaicinājums. Mašīna šobrīd, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir ātrāka, un arī šajos testos skatāmies lietas, kuras mums varētu palīdzēt gan citos posmos, gan tieši Latvijā. Taču visi attīstās strauji. Ņemot vērā, ka šis posms notiks sezonas beigās, tad jūs varēsiet redzēt mašīnas, kuras tobrīd būs savā augstākajā līmenī,'' tā pirms viena no saviem braucieniem portālam Go4speed pastāstīja Timijs Hansens, kurš Pasaules RX čempionātā šobrīd ieņem sesto vietu.
Tmijs Hansens. Foto: Olafs Ezertēvs
Lai arī oficiāli laiki šajos testos netika ņemti, cik sanāca noskaidrot, tad Kristofersons kādā no saviem lidojošajiem apļiem pa sausu trasi par pussekundi esot nobraucis ātrāk, pārspējot pagājušā gada Timura Timerzjanova uzstādīto rekordu (00:49.301), kad nelija lietus. Taču, protams, šādos testos sportistiem nav galvenais uzdevums uzrādīt ātrākos laikus.
Foto: Egita Upīte, MV Foto
''Testi rit labi, kuros pārbaudām daudz lietas, tai skaitā mēs jau pārbaudām dažas lietas priekš nākamās sezonas. Protams, laikapstākļi ir mainīgi, taču rīta sesija man padevās pa sausu trasi, bet, kā tu redzi, tad tagad sāk atkal līt. Taču viss rit pēc plāna? Kā man patīk trase? Man patīk šī ātrā trase, taču vēl ir atmiņā pagājušā gada notikumi ar Ekstromu,'' smaidot noteica Peters Solbergs.
Foto: Go4speed
Jāatzīmē, ka pēc viena no braucieniem Solbergs palika trases malā un atgriezties boksos varēja tikai ar palīdzību. Taču jau nākamajā braucienā pēc pāris minūtēm Solbergs bija atpakaļ trasē, kur sportists veica ļoti ātru un skatāmu braucienu.
Tuvākajā laikā piedāvāsim arī citu braucēju komentārus par aizvadītajiem testiem.