Foto: Mārtiņš Lagzdiņš
21. maijā Biķernieku sporta bāzē tiks atklāts Latvijas Rallijkrosa Kauss. Šis būs pirmais no paredzētajiem septiņiem posmiem. Šajā posmā, uz starta līnijas stājoties arī labākajiem autosportistiem no Baltijas valstīm, tiks noskaidroti uzvarētāji četrās ieskaites klasēs – Lada RX, Super 1600, Touring 2000, kā arī Open klasē, kas ir jaunums. Šajā klasē tiek aicināti savus spēkus pārbaudīt sportisti gan ar pilnpiedziņas, gan ar vienas ass piedziņas automašīnām.
Pirmais sacensību posms norisināsies Biķerniekos, kas ir pasaules līmeņa trase, kur norisinājies arī Pasaules rallijkrosa čempionāta posms rallijkrosā. Tā autosporta faniem būs iespēja sekot dinamiskiem braucieniem labi pārskatāmā trasē.
Janno Ligurs. Foto: Mari Kirss
''Pirmajā posmā Super 1600 klasē uz starta izies vairāki Eiropas braucēji, no kuriem divi būs no Ungārijas (Šie sportisti gatavosies ''Neste World RX of Latvia). Tāpat šajā klasē startēs divi igauņi – Andre Kurgs un Janno Ligurs (Beļģijas RX posmā Super 1600 klasē izcīnīja 2.vietu). Kopumā varu teikt, ka šogad uz starta izies vairāki jauni braucēji, taču paredzu, ka pirmajā posmā dalībnieku sastāvs varētu būt vēl krāšņāks (pieteikuma termiņš beidzas 19.maijā). Vēl daži spēcīgi braucēji ir izteikuši interesi, tā kā būs interesanti. Kā odziņa šajās sacensībās ''Lada RX'' klasē startēs LTV žurnālists Armands Tripāns. Kopumā varu teikt, ka pasākums būs liels un grandiozs. Jauno rallijkrosa sezonu Latvijā ceram sākt jaudīgi,'' portālam Go4speed atklāja sacensību direktors Jānis Bergs.
Pagājušajā nedēļā Tripāns aizvadīja pirmos testus ar ''Lada RX'' automašīnu. Pēc testiem sportists bija apmierināts un šobrīd Armands gaida sacensību startu.
Ungāru braucējs. Foto: facebook.com/jwieszt
''Jānis Bergs un Ivo Traubergs bija iniciatori tam, lai es piedalītos šajās sacīkstēs. Protams, no šādas iespējas neatteicos.
Šī nebija pirmā reize, kad braucu autosacīkstēs, jo iepriekš sanācis būt kā stūrmanim rallijā, kā arī esmu braucis ar kartingu, kur guvu lielu pieredzi. Bet šādi, kad pats varu braukt ar veco labo žigulīti, tā būs pirmā reize. Pēc testiem sapratu, ka jauda un griezes moments šim auto ir ļoti labs, tāpēc tas auto visu laiku ir tādā kā spriedzē. Vadāmība ir ļoti jūtīga, tāpēc tu nevari visu laiku spiest gāzi un maukt,'' portālam Go4speed stāsta Armands Tripāns.
Andre Kurgs. Foto: www.facebook.com
''Pirms pirmā brauciena Ivo Traubergs man apstāstīja nianses. Pirmais brauciens, protams, bija taustīšanās, bet otrajā reizē jau sāku saprast, ko auto var darīt un kā tas uzvedas. Tagad es saprotu, ka tie borti īstenībā ir ļoti tuvu, un man negribas šo auto sasist vai apskādēt. Jebkurā gadījumā - kaifu var noķert. Tas tāpat, kā mazam bērnam iedodot rotaļlietu, ko pēc tam negribas atdot. Man neizdevās izbraukt pilnu sacīkstes apli, jo tas vēl bija ciet, bet uzlēkt uzlecu slavenajā tramplīnā, tāpēc tagad zinu, kas tur notiek.''
Jautāts, kādi būs Armanda mērķi gaidāmajās sacīkstēs, LTV žurnālists atzina, ka galvenais ir nobraukt līdz galam. ''Galvenais ir ātri un līdz galam. Man patīk šādi izaicinājumu, jo, kad tu esi izmēģinājis kaut ko tādu, ko līdz tam neesi mēģinājis, tad tas ļauj labāk izprast, ko tas sportists dara, kā viņš to dara un ko viņam tas nozīmē. Ar lielu interesi braukšu uz pirmo posmu. Gribu sajust, saprast un būt tajā visā iekšā. Tā ir fantastiska iespēja, par ko gribu teikt lielu paldies Ivo un Jānim!''
Tripāns testos. Foto: Mārtiņš Lagzdiņš
Sarunas nobeigumā Armands piebilda, ka viņš labprāt šo rallijkrosa kausu redzētu Latvijas čempionāta statusā. ''Ivo un Jānis ar savu darbu ir pelnījuši to, lai rallijkrosa kauss tiktu pie Latvijas čempionāta statusa. Tas godprātīgais darbs, sportistu kvalitāte un kvantitāte par to arī liecina, ka puiši iet pareizajā virzienā. Mums nevajag apstāties tikai pie Reiņa Nitiša un Jāņa Baumaņa. Šī lieta ir jāizmanto un jāattīsta,'' tā Armands.