Jānis Baumanis un Reinis Nitišs.
Jau šajā nedēļas nogalē startēs jaunā pasaules rallijkrosa čempionāta sezona, kas solās būt ārkārtīgi aizraujoša. Pasaules RX čempionātā mūs šogad atkal priecēs Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kur abi mūsu sportisti šogad startēs jaunās komandās. Īsi pirms jaunās sezonas starta portāls Go4speed uz sarunu aicināja rallijkrosa ekspertu Ivo Traubergu, lai pārrunātu svarīgākos un jaunākos notikumus.
''Šobrīd teiktu, ka viss ir labākajā kārtībā, ja mēs skatāmies pēc sagatavotības līmeņa. Ja mēs skatāmies no sportistu komandu viedokļa, tad šogad Reinis un Jānis ir apmainījušies vietām. Ja par Reini mēs zinām, ka viņš aizvadīja testus ar jauno auto, tad, cik man zināms, tad Jānim testu tādu īstu nebija. Taču patiesību, cik kurš ir ātrs vai kuram ir jāsāk uztraukties, mēs uzzināsim jau pēc pāris Barselonas posma treniņapļiem,'' iesāk Ivo Traubergs.
''Redzēsim, cik ātri Reinis apradīs ar šo Audi, jo tas tomēr ir nedaudz savādāks nekā iepriekšējie Supercar, ar ko Reinis brauca. Ja pārējiem auto motors ir garenvirziena, tad Audi dzinējs būs šķērsvirzienā. Taču nedomāju, ka Reinim ar to būs problēmas.''
Reinis Nitišs testos. Foto: www.facebook.com/ReinisNitissOfficial
Ivo atzīst, ka mūsu braucēji ir pietiekami ātri un meistarīgi, lai katrā posmā iekļūtu pusfinālā. ''Protams, gribas domāt, un ir jācer, ka viss būs labi un ka mūsu braucēji būs ātrākie, taču gribētāju uzvarēt ir ļoti daudz. Rallijkross attīstās straujiem tempiem. Ja pagājušajā gadā Reiņa gadījumā mēs redzējām vienu vai divus pusfinālus, tad šobrīd domāju, ka viņam katrā posmā vajadzētu būt pusfinālā ar ļoti labām opcijām tikt finālā. Ja runājam par Jāni, tad viņa izredzes arī vērtēju ļoti līdzīgi. Ir 12 līdz 14 braucēji, kuri var uzvarēt, un Jāni un Reini redzu starp viņiem. Pagājušā gada prakse rāda, ka nav vairs viena vai divu līderu, kā tas bija 2014. un 2015.gadā, kad izteikti dominēja Peters Solbergs.''
Pēc pieejamās informācijas Jāņa auto, salīdzinot ar pagājušo gadu, būs vairāki uzlabojumi, taču Traubergs atzina, ka nevienmēr šie uzlabojumi dod rezultātus. ''Jācer, ka šie visi uzlabojumi, par kuriem tika runāts pirms sezonas, darbosies. Kad nesen runāju ar Sebastjana Lēba mehāniķi Mārtiņu Zūli, tad viņš atzina, ka Lēbam un Timijam Hansenam, salīdzinot ar 2015.gadu, pagājušajā gadā mašīnām bija 28 uzlabojumi, bet praksē tas ļoti nedarbojās, jo Kevins Hansens dažus apļus ar 2015.gada auto veic ātrāk nekā Lēbs un Hansens ar 2016.gada auto.''
Foto: www.facebook.com/BaumanisMotorsportPhotography
Šobrīd daudzi domā, ka, ja Reinis ticis čempionu komandā, tad šogad viņam jācīnās tikai par augstākajiem rezultātiem. Uz jautājumu, vai uz Reini varētu tikt izdarīts spiediens, Traubergs piebilda, ka spiedienam nevajadzētu būt. ''Nedomāju, ka uz Reini tiks izdarīts spiediens. Protams, karstasinīgākā latviešu motorsporta publika gaida tikai to labāko rezultātu no mūsu puišiem, bet būsim reāli – tas nav tik vienkārši. Iekāpt, aizbraukt un uzvarēt. Mūsu puiši jau sevi ir pierādījuši, tāpēc tam spiedienam nevajadzētu būt. Galvenais, lai veiksme ir līdzās un tad jau viss būs labi, jo puikas ziemā strādāji labi un ar fizisko viņiem viss būs kārtībā.''
Ja 2014. un 2015.gadā Pasaules RX bija daži sportisti, kuri spēja cīnīties par uzvarām, tad pēdējos gados rallijkrosā uzvarētāju vairs nav iespējams prognozēt. Traubergs atzīst, ka šobrīd daudz un labi esot pastrādājusi Kena Bloka komanda, kurai varētu būt priekšrocības.
''Rallijkrosā vairs uz svaigumiņu nevar paņemt. Lai arī 2014.gadā Reinis čempionātā izcīnīja trešo vietu, ja mēs tā atskatāmies atpakaļ, tad līdz sezonas pirmajam posmam viņš treniņos jau bija nobraucis apmēram 200 apļus, kas ir ļoti daudz un ļoti vērtīgi. Šādos testos var izmantot dažādas mērierīces, kur inženieri iegūst ļoti daudz informācijas. Teiksim mums kā privātiem braucējiem ir nereāli ar viņiem cīnīties, jo mēs nevaram dabūt informāciju par katru apli. Ja mēs tagad pavērojam Ford un Kenu Bloku ar Andreasu Bakerudu, tad viņi jau ir bijuši testos Portugālē, Francijā un Beļģijā. Tā mape ar datiem un informācija, ko viņi testos ir sakrājuši, ir iespaidīga. Tagad, aizbraucot uz jebkurām sacensībām, viņiem atliek atvērt attiecīgo lapu, paskatīties, kāds laiks, kāda temperatūra, lai noregulētu auto uz attiecīgajiem regulējumiem, un lieta darīta. Šeit viņi gūst labumu, kas pārvērš ātrumu distancē. Domāju, ka šobrīd viņi ir solīti priekšā pārējiem.''
Artis Baumanis. Foto: www.facebook.com/BaumanisMotorsportPhotography
Sarunas nobeigumā Ivo atzina, ka Artis Baumanis šogad brauks ļoti labā komandā, kas sevi gadu laikā ir labi pierādījusi ar perfektu tehniku un precizitāti. ''Viņš ir aizgājis uz uzvarētāju komandu, tāpēc viss ir Arta rokās. Viņš ir labs braucējs, kuram ir visas iespējas šogad pacīnīties par augstākajiem rezultātiem,'' nobeidz Traubergs.