profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Artūrs Priednieks kļūst par Solberga komandas vienu no vadītājiem

Mārtiņš Jankovskis 20.03.2017 - 18:17 Artūrs Priednieks kļūst par Solberga komandas vienu no vadītājiem
Artūrs Priednieks kopā ar Peteru Solbergu. Foto: Artūrs Priednieks speciāli Go4speed

Šogad Pasaules rallijkrosa čempionātā uz starta izies jauna ''PSRX Volkswagen World RX Team Sweden'' komanda, kuras sastāvā brauks divkārtējais Pasaules RX čempions Peters Solbergs un Johans Kristofersons. Šī ir komanda, kas veidota apvienojoties Solberga PSRX komandai un ''Volkswagen Motorsport'', kur VW atbildēs par tehnisko daļu, bet Solberga komanda par visu pārējo.

Kā pirms kāda laika noskaidroja portāls Go4speed, tad šajā komandā par vienu no komandas vadītājiem kļuvis Artūrs Priednieks. Artūrs ir Drošas Braukšanas Skolas dibinātājs un apmācību programmas direktors, kurš agrāk veiksmīgi startēja arī rallijā. Pēdējos gados Priednieks, kurš paralēli nodarbojas ar tehniskās apkalpes mašīnu pārbūvi sacīkstēm, bija arī SRT komandas rallijkrosa vadītājs, taču nu Artūram priekšā jauni izaicinājumi.

Portāls Go4speed aprunājās ar Priednieku, kurš ir ļoti priecīgs par savas karjeras turpinājumu.


Priednieks pie rallija auto stūres. Foto: ASRT Media

Artūr, vai tā ir tiesa, ka esi kļuvis par vienu no Solberga ''PSRX Volkswagen World RX Team Sweden'' komandas vadītājiem?
Jā, esmu Petera Solberga komandas viens no vadītājiem jeb precīzāk komandas koordinators, jo viss komandas darbs iet arī caur mani, taču pāri visam ir Solberga sieva Pernilla, kura ir atbildīga par visu komandā notiekošo. Mums tie pienākumi ir sadalīti, taču jebkurā gadījumā man jāzina viss notiekošais komandā. Mārketinga jautājumos ir viens atbildīgais, bet tehniskā daļa ir vāciešu pārziņā. Komandas brošūrā esmu trešajā bildītē (veselīgi smiekli).

Kādi ir tavi tiešie pienākumi?
Starp sacīkstēm man ir jākoordinē darbs starp Vāciju un Zviedriju, kā arī jāvada komandas darbs Zviedrijas bāzē. Tikmēr sacīkstēs man ir vesels lērums ar pienākumiem - sākot ar to, kā tiek uzstādītas komandu teltis un ekipējums, kā arī beidzot ar sarunām ar organizatoriem, FIA u.t.t. Sanāk, ka koordinēju darbu visos virzienos.

Cik jūsu komandā kopā ir cilvēku?
Tuvu 40. Jāsaka, ka mūsu komanda ir ļoti starptautiska, jo ir cilvēki no dažādām valstīm.

Pastāsti, lūdzu, kā latvietis var nokļūt rūpnīcas komandā un ieņemt tik augstu un atbildīgu amatu?
Esmu saskaitījies, ka motorsportā pavisam kopā esmu pavadījies 30 gadus, tāpēc šis ceļš ir tāds loģisks (smaida). Pēdējos padsmit gadus es tieši nodarbojos ar komandas menedžēšanu un pakalpojumu sniegšanu klientiem.


Priednieks (pirmais no labās) komandas prezentācijā

Tu vienu brīdi strādāji arī SRT.
Jā, tā bija. Pēdējos trīs gados, un arī vēl šoziem, strādāju SRT komandā, kur pieskatīju Vasīlija Grjazina startus rallijkrosā.

Kā tu iepazinies ar Solbergu?
Vairākus gadus atpakaļ mans puika Marko Priednieks brauca sacensībās kopā ar Solberga dēlu Oliveru. Tad arī iepazināmies. Pirms gadiem trijiem Solbergam teicu, ka pie mums Latvijā ir lieliska iespēja jauniešiem sākt braukt rallijā. No tā arī viss sākās, kas beigās pārauga tā, ka Solberga dēls sāka braukt Latvijā. Kad viņš brauca Latvijā, biju atbildīgs par viņa gaitām šeit. Vārds pa vārdam, līdz man prasīja par maniem šīs sezonas plāniem, kā arī palūdza, lai nosūtu savu CV. Peters un Pernilla bija mani redzējuši darbojoties SRT komandā, tāpēc acīmredzot es atbildu viņu vajadzībām.

Tad sanāk, ka tava nokļūšana šajā komandā ir pateicoties Solbergam?
Jā, tā ir.

Tādam piedāvājumam laikam piekriti uzreiz.
Biju jau gatavojies, ka braukšu Pasaules rallijkrosā kā komandas vadītājs SRT komandai un strādāšu ar Vasīliju. Biju daudz lietas pakārtojis tam un jau paveicis daudz darbus. Taču, kad nāk tāds piedāvājums, tad, protams, tas ir jāizmanto. Tas ir liels gods.


Peters Solbergs, Artūrs Priednieks un Reinis Nitišs. Foto: www.ralyemotions.lv

Pretendenti uz šo vietu bija vairāki?
Jā. Nebija tā, ka viņiem nebija, kur likties un viņi paņēma mani (smejas). Bija vairāki cilvēki, tāpēc man bija pārrunas vairākās kārtās.

Lielisks karjeras turpinājums.
Tas ir tas, ar ko es dzīvoju, tāpēc šādu iespēju nevarēju neizmantot. Man ir liela pieredze, tāpēc nevaru teikt, ka šis ir kaut kas jauns, taču tas viss noteikti ir pārgājis tādā kā nākamajā līmenī. Vai es kādreiz biju domājis, ka kaut ko tādu darīšu, laikam jau, ka nē. Tas viss darbs, ko mīlu, deva man iespēju.

Kur tev darbs pārsvarā atrodas – Zviedrijā vai Vācijā?
Bāzes vieta man ir Zviedrijā, taču brīžiem ir tā, ka piecās dienās esmu bijis vismaz piecās valstīs (smejas). Šobrīd esmu Zviedrijā, kur pieskatu, kā tiek taisītas piekabes. Mums šogad būs trīs lielās piekabes. Tas ir tas pats darbs, ar ko es mājās pelnu naudu – pārbūves projekti, kur mēs ražojam tehniskās apkalpes mašīnas sacīkstēm. Taču darbs ir dažāds un interesants. Ir jātur roka uz pulsu par visu komandu. Ir jāredz viss laukums. Pienākumu man ir daudz, bet man apkārt ir laba un motivēta komanda.

Laikam par darba trūkumu nevari sūdzēties.
Jā, jo visu laiku ir ko darīt, it sevišķi tagad, kad jāspēj sakoordinēt abu komandu kopējā darbība.


Foto: @FIAWorldRX

Kādi ir komandas mērķi?
Protams, tie ir visaugstākie. Viss tiek darīts, lai braucēji varētu cīnīties par augstākajiem rezultātiem.

Mašīnas šogad būs jaunas?
Jā, tās nav tās, ar kurām kāds brauktu pagājušajā gadā. Šobrīd gan vācu, gan Solberga mehāniķi strādā, lai attīstītu šos auto.

Šīs mašīnas taisa, turpat kur savulaik tika taisītas VW WRC automašīnas?
Jā, mašīnas top ''Volkswagen Motorsport'' nodaļā Vācijā.

Šogad būs kam sekot līdzi – ne tikai latviešu braucējiem trasē, bet arī latviešu mehāniķiem un tagad jau komandu vadītājam.
Jā, latviešu rallijkrosa vidē ir daudz. Taču zinu, ka šogad būs vēl vismaz divi latviešu mehāniķi, kuri strādās Pasaules RX čempionātā ārzemju komandās.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png