Foto: Autoross.lv
Lai gan vēl novembrī Arnis Odiņš par saviem un nu jau komandas biedra Jura Spīķa 2017. gada plāniem sacīja, ka tiks aizvadīts NEZ čempionāts, pavasaris atklājis citu plānu – abi gatavojas Eiropas rallijkrosa čempionātam Super 1600 klasē, ziņo autocross.lv.
Abu programma TT Motorsport ''Renault Twingo'' mašīnās būs daļēja dalība Eiropas čempionātā. Šobrīd ar Uģa Trauberga palīdzību notiek ievērojama gatavošanās gaidāmajai sezonai. Lai gan sākotnēji komandas iekšienē bijusi vienošanās nepubliskot plānus līdz aprīļa vidum, abu Latvijas autokrosa čempionu degsme un aizrautība lika atkāpties no sākotnējā plāna. Arnis un Juris atbild uz Autocross.lv jautājumiem.
Autocross.lv: Kopš ziņas novembrī par jūsu plāniem NEZ daudz mainījies – kāda ir jūsu galīgā 2017. gada programma?
AO: Ar milzīgu nepacietību gaidu jauno sezonu! Jā, tā ir sanācis, ka mūsu NEZ plāns nomainījās uz kaut ko labāku. Ar to pašu komandu, tiem pašiem auto radās iespēja izmēģināt spēkus Eiropas čempionātā. Kā jau es rudenī teicu — vai nebūtu interesanti, ja divi latvieši brauktu Latvijas komandā Latvijas posmā? Manā programmā ir starts Eiropas čempionāta Super 1600 posmos Hēljesas trasē Zviedrijā, Rīgā Biķerniekos un Vācijā, Esteringas trasē. Par papildus plāniem vēl tiks lemts sākoties sezonai, vai tas būs Latvijas rallijkrosa kauss, vai starti Igaunijas čempionātā, vēl nav skaidrs. Mans iepriekšējais auto tiek gatavots un uzlabots visām disciplīnām. Tomēr jebkurā gadījumā, sezonas galvenais starts būs Rīgā, pasaules RX posmā Biķerniekos, jo pagājušajā sezonā, raugoties šo posmu no malas, bija grūti nosēdēt.
JS: Mums programma ir gandrīz vienāda – aizvadīt vismaz pilnus trīs posmus. Es pat tēmēju uz četriem EČ posmiem. Jāskatās, kā ies, bet, ja viss būs kārtībā, plānoju tikt arī uz Franciju.
Foto: Autoross.lv
Autocross.lv: Kas bija izšķirošais brīdis idejai, ka jābrauc Eiropas čempionātā?
AO: Ja godīgi, rudenī nebija domas par EČ, ja nu vienīgi klusa cerība par Rīgas posmu. Šajā sporta veidā nostāties uz starta jau ir liela veiksme, par ko liels paldies jāsaka maniem atbalstītājiem. Kopš Ziemassvētkiem vairāk un vairāk sākām domāt, ka varētu izmēģināt spēkus Eiropā, par ko sākām domāt skaļi, nu tā, ka Uģis to dzird. Es teiktu, ka izšķirošais brīdis bija tad, kad Uģis 21. februāra vakarā pateica — rīt izņemiet un atsūtiet man starptautisko licenci.
JS: Par EČ sākotnēji ideju pasvieda Uģis, bet mums abiem ar Arni bija skaidrs, ka finansiāli nevērsim pavilkt visus sezonas posmus. Lūzuma punkts bija februārī Pilskalnos, kad Uģis piedalījās ziemas autokrosa sacensībās. Bija iespēja vairāk parunāt par nākotnes plāniem. Tā arī lēnām izkristalizējās, ka NEZ varētu aizvietot ar EČ tuvākajiem posmiem.
Autocross.lv: Vai tiksiet pie starta, redzot, kā izaudzis pastāvīgo braucēju saraksts?
AO: Par šo esam jau vairākas reizes sazinājušies ar FIA sporta koordinatoriem, kuri apstiprināja, ka lielās atsaucības dēļ tika paaugstināts posma maksimālais dalībnieku skaits no 25 līdz 30, līdz ar to mums vajadzētu būt dalībnieku sarakstā, kas tiek pie starta. Arī mūsu pieteikumi ir nosūtīti laicīgi, visam vajadzētu sanākt.
JS: Es to nosaukšu par Bingo! Ceru, ka izkritīs pareizie skaitļi…
Autocross.lv: Kas īsti tās ir par mašīnām? Viens Twingo jau ir bijis uz starta, otrs jauns? Kurš labāks?
AO: Mašīnas būs vienādas ''Renault Twingo''. Viena braukusi četras sacīkstes (Jegors Saņins Vācijā EČ Super 1600 posmā ieguva 2.vietu), otra pilnīgi jauna. Es domāju, ka abas būs pilnīgi vienādas, jo arī “vecā” tiek pilnībā atjaunota.
JS: Atceros, ka sākumā bija ideja, ka viens auto ir ''Renault Twingo'', otrs ''Renault Clio''. Mēs ar Arni smejoties telefona sarunā sarunājām, ka pamainīsimies, lai būtu interesantāk. Šis izpaliks, jo būs divas vienādas mašīnas.
Autocross.lv: Kas pirms sezonas satrauc vairāk – mašīnu ''jaunība'', pašu prasmes? Cik daudz un, kur testi?
AO: Esmu pārliecināts, ka ar mašīnām viss būs vislabākajā kārtībā, pašiem noteikti būs jāpierod pie jaunajām trasēm, pie cita braukšanas stila, pie tā, ka Tu ne vienmēr būsi smilšukastē pirmais. Testi būs, pirmais datums jau ir zināms. Skaidrs arī ir tas, ka Rīgas trasi centīsimies piebraukt maksimāli labi un daudz. Šogad arī notiek nopietna gatavošanās pirms sezonas, tajā skaitā apmeklējot fiziskās sagatavotības treniņus.
Foto: Autoross.lv
JS: Kad sākās autokrosa sezona, es aptuveni nojautu, ko es sagaidu no sava autiņa, bet šeit man jāsaka, ka pilnībā uzticos Uģim, un zinu, ka tehnika būs sagatavota labi. Ja runājam par prasmēm, es nešaubos, ka būsim konkurētspējīgi, bet protams ir jābrauc, jābrauc, jābrauc, lai latiņu celtu. Igaunijā mazliet sanāca pabraukt, sajūta bija kā pēc labas ballītes — smaids līdz ausīm, ar emocijām. Ja nopietni, man ir plāns komandu mudināt treniņus aizvadīt maksimāli vairāk.
Autocross.lv: Vai Uģis (vai kāds cits?) jūs trenēs arī braukšanas ziņā? Vai jau ir iedevis kaut ko jaunu? Parādās pavisam citu datu ieguve, apstrāde?
AO: No Uģa vienmēr kaut ko var iemācīties. Kad viņš runā, klausos muti vaļā. Par treniņiem — iespējams mums būs kopīgs treniņu partneris, kas Eiropas rallijkrosa čempionātā ir guvis lielu pieredzi. Kā jaunums mums būs datu apstrāde, kuru mācīsimies izprast jau no pirmajiem testiem. Interesanti ir tas, ka abi esam nedaudz atšķirīga braukšanas stila braucēji, kas analizējot datus, dos citus priekšstatus par tiem.
JS: Jāklausa Uģis!
Autocross.lv: Kas veidos jūsu sacensību komandu – visi mehāniķi no TT Motorsport, vai kāds darbiņš atradīsies arī jūsu līdzšinējiem biedriem?
AO: Pamatā automašīnas gatavo TT Motorsport, tomēr sacensībās palīdzēs arī līdzšinējie mehāniķi, ar kuriem tika sasniegti līdzšinējie sasniegumi autosportā.
JS: Pamatā ar mums strādās Uģa komanda, bet es uz posmiem līdzi gribētu paņemt arī savu līdzšinējo palīgu Igoru, parkā vairāk zināmu ar slepeno segvārdu Žoriks.
Foto: Autoross.lv
Autocross.lv: No katra posma 30 dalībniekiem, kurās vietās sevi redzat šajā konkurencē?
AO: Bija skaidrs, ja mēs startētu NEZ, mērķis būtu tikai viens — uzvara. Ja jārunā par EČ, tad nemāku spriest, nav pieredzes. Lai gan konkurence šajā sezonā Super 1600 klasē solās būt spēcīgākā pēdējo gadu laikā, nedomāju, ka konkurenti būs kaut kur tālu prom. Rīgas posmā noteikti centīsimies cīnīties par augstākajām vietām.
JS: Uz šo varētu atbildēt pēc treniņiem, bet cerams, kādā finālā a Arni tiksim…
Autocross.lv: Vai abus redzēsim Latvijas rallijkrosa vai autokrosa sacensībās? Un šīs mašīnas, ja neskaita Rīgas EČ posmu?
AO: Ļoti ceru, ka ar šiem auto izdosies pabraukt arī kādā Latvijas rallijkrosa posmā. Autokrosam šobrīd ir likts punkts, lai gan Brenguļu autotrasē rudenī plānotais Čempionu kross nav izslēgts, pērn bija ļoti jautri!
JS: Man gribas aizvadīt Latvijas autokrosa čempionāta pirmo posmu Smiltenē, bet saprotu, ka visi iespējamie resursi jānovirza uz EČ, redzēsim. Situācija ir jauna, daudz lēmumu tiks pieņemts procesa gaitā.
Juris Spīķis un Arnis Odiņš uz Eiropas rallijkrosa čempionātu dodas ar cienījamu panākumu bagāžu. Juris ir 2014. gada Baltijas autokrosa čempions, pērnā gada Latvijas čempions 2000 Super klasē. Rallijkrosā augstākais sasniegums ir 2015. gada NEZ rallijkrosa vicečempiona tituls NEZ 2000 klasē.
Arnis 2015. gadā sasniedza Latvijas un Baltijas autokrosa čempiona titulus VAZ klasē, bet pērn kļuva par valsts čempionu arī 1600 klasē. Odiņš rallijkrosā debitēja pērn, sīvā konkurencē sasniedzot ceturto vietu NEZ Super 1600 klasē.