profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Baumanis: Pēc fināla pasaules čempions Solbergs manā priekšā noņēma cepuri

Mārtiņš Jankovskis 14.12.2015 - 19:04 Baumanis: Pēc fināla pasaules čempions Solbergs manā priekšā noņēma cepuri
Jānis Baumanis un Peters Solbergs. Foto: Rihards Baumanis

Pasaules rallijkrosa čempionāta noslēdzošajā posmā, kas notika Argentīnā, Jānim Baumanim savās debijas sacīkstēs ''World RX Team Austria'' sastāvā izdevās uzrādīt komandas labāko rezultātu pasaules RX vēsturē. Līdz šim komandas labākais rezultāts bija Manfrēda Štola 5. vieta, taču Jānim izdevās izcīnīt ceturto pozīciju. Un to visu Jānis paveica pēc nobrauktiem tikai 40 apļiem ar ''Ford Fiesta'', kamēr pārējie braucēji ar saviem auto brauc visu sezonu.

Pēc šī lieliskā panākuma portāls Go4speed Jāni aicināja uz nelielu sarunu, lai kopā atskatītos uz Argentīnas posmu, kas bija notikumiem bagātas sacīkstes.

Jāni, kā tevi uzņēma jaunajā komandā?
Šajā komandā saskāros ar to, ka gan mehāniķi, gan inženieri, gan arī otrs pilots viens otram vēl visu to labāko, un šeit netika dalīts, kurš pirmais vai kurš otrais pilots. Komandas interesēs bija, lai abi piloti nobrauc pēc iespējas labāk. Varbūt arī tāpēc tas rezultāts bija tāds, kāds tas bija. Sākumā kvalifikācijā biju 12.vietā, pēc tam astotais, bet trešajā kārtā jau sestais. Mēs visi ar katru braucienu augām un vārējām braukt ātrāk. Attieksme bija lieliska, jo mūs uzņēma lieliski. Ātri iejutāmies šajā komandā. Arī atmosfēra bija vienreizēja.


Foto: Rihards Baumanis

Lai arī finālā finišēji uzreiz aiz goda pjedestāla, jāsaka, ka laikam šoreiz ar šo ceturto vietu biji ļoti apmierināts.
Jā, devāmies uz sacensībām ar mērķi pēc iespējas vairāk iepazīties ar komandu un auto. Par rezultātu tik ļoti nedomāju, bet tajā pašā laikā centos darīt visu ar maksimālo atdevi, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks. Ar šo ceturto vietu bijām ļoti apmierināti.

Pastāsti, kāda bija tava stratēģija finālā un kas īsti notika otrajā līkumā?
Zināju, ka braucienā būs lieli putekļi, tāpēc nebija vairs ko zaudēt. Jāsaka tā, ka tas, kurš šajā trasē pirmo līkumu izbrauca pirmais, tas arī bija praktiski uzvarētājs, tāpēc man arī bija tāda stratēģija, ka otrajā līkumā nevaram būt ārmalā, lai pret tevi neviens nevar atspiesties. Tas arī izdevās, jo otrajā līkumā biju iekšmalā, kur, iekrāmējot tajā līkumā, tu vienkārši slīdi un gaidi, kamēr atdursies pret kādu, jo tas līkums slīdēja ļoti traki. Šoreiz mums izdevās izbraukt no šī līkuma kā trešajiem.

Brauciena laikā biji trešais, taču vēlāk nācās piekāpties pasaules čempionam Solbergam, bet, cik sapratu, tad tobrīd tu jau brauci ar salocītu riteni.
Jā, tobrīd aizmugurējais labais ritenis bija salocīts, tāpēc visos labajos pagriezienos man mašīnu stūma ārā. Auto bija grūti vadāms, ar ko visu laiku bija jācīnās, jo arī stūre bija šķība, tāpēc jābrīnās, ka mums izdevās ar šādu auto izcīnīt pat ceturto vietu. Ar šādu auto noturēt Solbergu šoreiz nebija iespējams.


Salocītais ritenis. Foto: No Jāņa privātā arhīva

Stress finālā bija liels?
Jāsaka tā, ka Super 1600 klasē stresa man praktiski nav. Devos uz starta un braucu, taču SuperCar finālā, kad visu laiku notiek kaut kādi notikumi, pirmo reizi jutu stresu. Pēc pirmā pagrieziena zināju, ka ritenis ir šķībs un ka auto neiet taisni. Papildus spriedzi uzdzina tas, ka aiz tevis brauc Solbergs, kuru gribas noturēt aiz muguras. Tā bija lieliska pieredze.

Izstāsti lūdzu, kā bija braukt tādos putekļos, kad ātrums ir liels, bet tu neko neredzi? Bail nebija?
Vietām bija dīvainas sajūtas. Redzu, ka priekšā puteklis, kuram cauri nevar redzēt. Intuīcija saka, ka jābremzē, taču tēvs pa radio saka – brīvs, brīvs, un man ir jābrauc cauri tam puteklim ar pilnu gāzes pedāli. Brīžiem bija kā rallijā, pirms putekļa mākoņa stūrmanis visu pasaka priekšā, kas palīdzēja!

Kā bija, ka tēvs bija spoteris (cilvēks, kurš pa radio saka, kad doties džokerī, kāda situācija trasē u.t.t.)?
Viņš ar šo uzdevumu galā tika ļoti labi, jo uzskatu, ka spotera darbs ir ļoti sarežģīts. Manuprāt, braukt ir vieglāk kā spoterēt. Tev ir jāredz, kas notiek priekšā, kas aizmugurē, lai dažu sekunžu simtdaļu laikā varētu pieņemtu pareizo lēmumu. Ja spoteris man saka, ka es varu doties cauri putekļiem ar pilnu gāzi, tad tā arī jādara, bet, ja viņš klusē, tad arī man nav pārliecības. Tad sanāk zaudēt laiku, kas šajā sportā ir pats galvenais.


Foto: Rihards Baumanis

Nav tā, ka šis tavs rezultāts komandām var vēl vairāk sagrozīt prātus, un ka arī tevi tagad sastāvā gribēs redzēt arī citas komandas?
Nezinu, ko domā un ko runā citas komandas, bet Austrijas komandai šajā posmā bija galvenais iepazīt mani un redzēt, ko māku. Domāju, ka viss bija ļoti labi, lai arī zinu, ka pāris vietās varēju labāk. Pēc šī posma visi, arī komandas īpašnieks, bija ļoti priecīgi un apmierināti. Redzēs, varbūt būs kādi piedāvājumi no citām komandām, taču mēs šobrīd koncentrējamies uz šo komandu, kurai potenciāls ir liels. Viņi ir vienīgie, kuri gada laikā spēja izveidot tik spēcīgu mašīnu, kas var cīnīties par uzvaru. Citām privātām komandām tas neizdodas daudzus gadus. Tas, ko Austrijas komanda izdarījuši līdz šim, ir kaut kas fantastisks, taču ir vēl lietas, ko var uzlabot, lai būtu vēl ātrāki.

Ar Solbergu nepārrunāji to vietu, kur viņš tevi apdzina?
Pēc sacīkstēm bija tā, ka gāju pie Solberga apsveikt viņu ar čempiontitulu. Tobrīd viņš faniem sniedza autogrāfus, taču tad, ieraugot mani, viņš uzreiz pienāca pie manis, noņēma cepuri un pateica tā: "Redzēju, ka tev bija šķībs ritenis, taču, neskatoties uz to, tev padevās lielisks brauciens, Jāni. Man ir liels prieks par tevi. Tu brauci fantastiski. Malacis.'' Patīkami kaut ko tādu dzirdēt no trīskārtējā pasaules čempiona.


Brīdis, kad Baumanis zaudēja trešo vietu Solbergam. Foto: Rihards Baumanis

Kā pēc sacensībām uz tavu sniegumu reaģēja apkārtējie sportisti un komandas?
Pēc sacīkstēm notika afterparty, kur vakara gaitā organizatori man pateica, ka kādu brīdi gan braucēji, gan komandas, gan mehāniķi esot runājuši par WTA komandas lielisko darbu un tieši par mani un manu izcīnīto rezultātu, kas gan man, gan komandai bija labākais rezultāts SuperCar klasē. Bija patīkami dzirdēt tādus vārdus, taču tas viss jau ir pagājis un tagad jādomā, ko un kā darīt ziemā, lai, aizbraucot uz nākamo posmu, esmu vēl vairāk gatavāks un spēcīgāks.

Šādi afterparty notiek pēc katra posma?
Nē, šāds afterparty notiek tikai pēc sezonas, kad organizatori sportistiem uzsauc pāris dzērienus par lielisko sezonu un tās noslēgumu. Mēs ar komandu sākumā paēdām vakariņas, pēc kā es drīz vien devos uz viesnīcu, jo biju ļoti noguris. Citi braucēji gan atpūtās uz 110% (smejas).
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png